Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI] wymiana łożysk tył

krzysiek21_01_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz

Post autor: krzysiek21_01_1989 » 25 wrz 2012, 20:24

Przy przednich łożyskach główny objaw to buczenie przy prędkości 50-70km/h, zwłaszcza na łukach, sprawa wygląda tak, że jak masz łuk w prawo i buczy to na 90%lewe łożysko. Jednak to buczenie się niesie i ciężko na 100% stwierdzić z której strony... Warto wymienić łożyska na lepsze, np. Fag, SKF, ja założyłem francuskie SNR i też nie żałuje...

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 26 wrz 2012, 10:48

Pamiętajcie tylko o solidnym nasmarowaniu nowych łożysk i czystości w miejscu pracy - jest to bardzo ważne. Należy też odpowiednio wyregulować luz łożysk - luz ma być niewielki, ale być musi.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 26 wrz 2012, 11:39

krzysiek21_01_1989 pisze:Przy przednich łożyskach główny objaw to buczenie przy prędkości 50-70km/h, zwłaszcza na łukach, sprawa wygląda tak, że jak masz łuk w prawo i buczy to na 90%lewe łożysko...
A u mnie ori łożysko nie buczy tylko... syczy <ok> . Szum jest taki że od 100km/h < powyżej słychac taki szum jak w czasie startu boeinga 737 800 <ok> , oczywiście o wiele ciszej.
Podejrzewam, że wytopił się w nim już smar. Ale na razie go nie ruszam. W drugim kole dzielnie walczy lożysko "optimal" powiem wam że już zrobiło 10kkm i jest cisza. A ponoć taka słaba firma hmm :-?

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 26 wrz 2012, 11:46

Patrique pisze:Podejrzewam, że wytopił się w nim już smar.
Łożysko za mocno skręcone (bez luzu), stąd wysoka temperatura i wypłynięcie smaru, ew. jakiś strasznie kiepski smar. Podręcznikowo luz powinien być taki, żeby można było przesuwać podkładkę pod nakrętką pod pewnym naciskiem (tj. ma się przesuwać, ale tak niezupełnie luźno, z pewnym oporem).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl