[B4 ABT] Kontrolka Oleju
[B4 ABT] Kontrolka Oleju
Witam,
Zakładam temat bo nie znalazłem rozwiązania na moją sytuację na forum:(
Mam problem od pewnego czasu z kontrolką ciśnienia oleju. Na początku sama się załączała i gasła, teraz świeci po około 3sekundach po odpaleniu zapłonu.
Wymieniłem oba bezpieczniki (niebieski i biały) lecz ten problem dalej występuje. Poziom oleju na jest w normie, silnik ładnie pracuje.
Mechanik którego pytałem co jeszcze może być powodem rozłożył ręce i stwierdził "elektryka".
Ciśnienie jest ok silniczek prosto i stabilnie pracuje na różnych obrotach od kilku dni, z reszta tak stwierdził mechanik. Jeżeli wypnę kabel niebieski z czujnika niebieskiego kontrolka dalej świeci, jeżeli zaś wypnę biały z czujnika białego to gaśnie. Jak mostkuję ten kabel z masą, kontrolka znów się zaświeca.
Miał ktoś taki przypadek po wymianie czujników?? Na górze (nad filtrem) mam czujnik niebieski (0.15-0.35) a na dole biały (1.8-2.0).
Nie mam pomysłów a zostawienie samochodu na cały dzień u elektronika samochodowego nie za bardzo wchodzi w grę:(
Bardzo proszę o rady i z góry dziękuję,
Pozdrawiam!
Zakładam temat bo nie znalazłem rozwiązania na moją sytuację na forum:(
Mam problem od pewnego czasu z kontrolką ciśnienia oleju. Na początku sama się załączała i gasła, teraz świeci po około 3sekundach po odpaleniu zapłonu.
Wymieniłem oba bezpieczniki (niebieski i biały) lecz ten problem dalej występuje. Poziom oleju na jest w normie, silnik ładnie pracuje.
Mechanik którego pytałem co jeszcze może być powodem rozłożył ręce i stwierdził "elektryka".
Ciśnienie jest ok silniczek prosto i stabilnie pracuje na różnych obrotach od kilku dni, z reszta tak stwierdził mechanik. Jeżeli wypnę kabel niebieski z czujnika niebieskiego kontrolka dalej świeci, jeżeli zaś wypnę biały z czujnika białego to gaśnie. Jak mostkuję ten kabel z masą, kontrolka znów się zaświeca.
Miał ktoś taki przypadek po wymianie czujników?? Na górze (nad filtrem) mam czujnik niebieski (0.15-0.35) a na dole biały (1.8-2.0).
Nie mam pomysłów a zostawienie samochodu na cały dzień u elektronika samochodowego nie za bardzo wchodzi w grę:(
Bardzo proszę o rady i z góry dziękuję,
Pozdrawiam!
na zimnym jak i zagrzanym silniku tak samo. Olej mam Total, wymieniałem nie cały rok temu, ale zrobiłem na nim z 5tys jedynie. Może czujnik, ale ile wymieniać tych czujników...
Pytanie czy jak podłączam wiązkę do masy to również kontrolka powinna świecić czy na masie nie świeci. Nie wiem czy szukać problemu z przebiciem na masę, czujnik, kabel, czy coś z komorą silnika....
Pytanie czy jak podłączam wiązkę do masy to również kontrolka powinna świecić czy na masie nie świeci. Nie wiem czy szukać problemu z przebiciem na masę, czujnik, kabel, czy coś z komorą silnika....
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Sajmonov pisze:Pytanie czy jak podłączam wiązkę do masy to również kontrolka powinna świecić czy na masie nie świeci. Nie wiem czy szukać problemu z przebiciem na masę, czujnik, kabel, czy coś z komorą silnika....
Na początek obróć kable bo masz źle.Sajmonov pisze:Ciśnienie jest ok silniczek prosto i stabilnie pracuje na różnych obrotach od kilku dni, z reszta tak stwierdził mechanik. Jeżeli wypnę kabel niebieski z czujnika niebieskiego kontrolka dalej świeci, jeżeli zaś wypnę biały z czujnika białego to gaśnie. Jak mostkuję ten kabel z masą, kontrolka znów się zaświeca.
Powiedz jeszcze jedno czy te testy były na zapłonie czy silnik na biegu jałowym?
Ale kable są kolorami oznaczone (niebieski i biały) więc chyba przychodzą na tego koloru czujniki. Jeden mam krótki drugi mam długi więc nawet tego niebieskiego nie podłącze do białego czujnika.
Testy były robione na biegu jałowym. Jak jadę samochodem nie ma różnicy, dalej świeci.
Kable cały czas tak miałem od czasu jak kupiłem 80'tkę, ale zamienię i zobaczę...
Testy były robione na biegu jałowym. Jak jadę samochodem nie ma różnicy, dalej świeci.
Kable cały czas tak miałem od czasu jak kupiłem 80'tkę, ale zamienię i zobaczę...
Ja się z tym borykam również. I też już zaczynam baranieć, choć już prawdopodobnie znalazłem winowajcę :mrgreen:Sajmonov pisze:Miał ktoś taki przypadek po wymianie czujników?? Na górze (nad filtrem) mam czujnik niebieski (0.15-0.35)
Czujnik 0,15-0,35 bar tzw. niskiego ciśnienia wyławiacza kontrolkę. Koledzy podpowiedzieli mi fajny sposób na sprawdzenie.
Probówka 12V podpinasz jednym końcem do czujnika drugim do plusa akumulatora, przy włączonym zapłonie (nie odpalonym) powinna się probówka świecić. Odpalasz autko gaśnie kontrolka i gaśnie probówka, jak Ci się zapali kontrolka, a probówka nie to najprawdopodobniej leżą luty na MC.
czujniki sam wymieniałem wiec mechanik nic nie przestawił...
Najśmieszniejsze jest to że od dziś wszystko działa normalnie:/ na niskich czy wysokich obrotach kontrolka nie świeci. Mam nadzieje że tak zostanie ale zobaczymy....
Chyba jeden z problemów "nie wiem dlaczego ale tak jest".
Zobaczę przez najbliższe dwa dni...
p.s. nic nie robiłem od tego czasu...
Najśmieszniejsze jest to że od dziś wszystko działa normalnie:/ na niskich czy wysokich obrotach kontrolka nie świeci. Mam nadzieje że tak zostanie ale zobaczymy....
Chyba jeden z problemów "nie wiem dlaczego ale tak jest".
Zobaczę przez najbliższe dwa dni...
p.s. nic nie robiłem od tego czasu...
witam... podepne się pod temat,a mianowicie mam problem z kątrolką oleju tylko ze jak poświece latarką to widac że pokazuje że mało oleju jakiegoś płynu czy cos tylko że nie ma podświetlenia;( wczoraj wyjełem zegary wymieniłem zarówke znajdowała śie przy samej kątrolce oleju na środku i nadal nie ma podświetlenia mógł by mi ktoś pomóc?