[b4 abk] wskaznik paliwa, temperatura oleju, ladowanie aku
[b4 abk] wskaznik paliwa, temperatura oleju, ladowanie aku
Witam,
mam kilka problemow w zwiazku z nabytkiem strucla;
1. wskaznik paliwa, nie pokazuje realnego stanu?
po przejechaniu trasy 400km, byl zatankowany do pelna, pokazalo full, po czy spadlo do 3/4, i znowu uroslo, i znowu spadlo, i rosla az spadlo do 1/4 przez chwile tak bylo po czy uroslo do 3/4, i przez 150km wogule nie drgnelo, po czy opadlo,
Ogolnie to wydaje mis ie ze ma wachania o 1/4 albo w przod albo w tyl,
Jak to naprawic? co sie popsuło?
2. wskaznik temperatury oleju, wskazowka wogule si eni epodnosi, n apoczatku myslalem z etak ma byc, ale na trasie 400km, ani drgnelo,
3. wskaznik ladowania aku, pokazuje w czasie jazdy 12, a powinno chyba ladowac do 14? poprzedni wlasciciel mowil ze zmienial akumulator ,
Jak to naprawic?
Stawiam browara (u mnie w garazu), lub moge wyslac poczta:) w zaleznosci od uzyskanej pomocy
mam kilka problemow w zwiazku z nabytkiem strucla;
1. wskaznik paliwa, nie pokazuje realnego stanu?
po przejechaniu trasy 400km, byl zatankowany do pelna, pokazalo full, po czy spadlo do 3/4, i znowu uroslo, i znowu spadlo, i rosla az spadlo do 1/4 przez chwile tak bylo po czy uroslo do 3/4, i przez 150km wogule nie drgnelo, po czy opadlo,
Ogolnie to wydaje mis ie ze ma wachania o 1/4 albo w przod albo w tyl,
Jak to naprawic? co sie popsuło?
2. wskaznik temperatury oleju, wskazowka wogule si eni epodnosi, n apoczatku myslalem z etak ma byc, ale na trasie 400km, ani drgnelo,
3. wskaznik ladowania aku, pokazuje w czasie jazdy 12, a powinno chyba ladowac do 14? poprzedni wlasciciel mowil ze zmienial akumulator ,
Jak to naprawic?
Stawiam browara (u mnie w garazu), lub moge wyslac poczta:) w zaleznosci od uzyskanej pomocy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
1- zimne luty w liczniku, lub uszkodzone gniazdo licznika (czasami trzeba dogiąć konektor, słabo styka z pinami w gnieździe) lub uszkodzony pływak.
2- tu nie pomogę przyczyn może być zbyt wiele. Od niesprawnego czujnika niesprawny wskaźnik źle podłączony.
3- Spadek na lini "15" winna stacyjka lub połączenia kabli ( jeżeli masz podłączenie ori)
Także miernik w dłoń i wszystko sprawdzaj.
2- tu nie pomogę przyczyn może być zbyt wiele. Od niesprawnego czujnika niesprawny wskaźnik źle podłączony.
3- Spadek na lini "15" winna stacyjka lub połączenia kabli ( jeżeli masz podłączenie ori)
Także miernik w dłoń i wszystko sprawdzaj.
dodatkowe pytanie o;
wskaznik temperatury oleju,
jak przekrece kluczyk, bez odpalania auta,
to wskazowka odchyla sie maxymalnie w prawo i pokazuje 170 stopni,
( tak ma byc? )
ale jak odpale to momentalnie idzie w druga strone, i juz nie rosnie
,
wskaznik ladowania aku, odziwo sie naprawil, niewiem co moglo byc przyczyną, poprostu zdemontowalem cala deske, i poskladalem to od nowa, i jest ok, teraz pokazuje 14 z kawalkiem, a wczesniej bylo max 12,
wskaznik temperatury oleju,
jak przekrece kluczyk, bez odpalania auta,
to wskazowka odchyla sie maxymalnie w prawo i pokazuje 170 stopni,
( tak ma byc? )
ale jak odpale to momentalnie idzie w druga strone, i juz nie rosnie
,
wskaznik ladowania aku, odziwo sie naprawil, niewiem co moglo byc przyczyną, poprostu zdemontowalem cala deske, i poskladalem to od nowa, i jest ok, teraz pokazuje 14 z kawalkiem, a wczesniej bylo max 12,
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak bym wiedział to bym powiedział. To to tylko domysł bo czujnik temperatury działa im więcej stopni tym mniejszy opór co wpływa na wskaźnik im bliżej masy tym więcej pokazuje.
A że po odpaleniu schodzi na minimum to wskazuje że pomyliłeś czujniki. No chyba że zamiast temperatury użyłeś ciśnieniowy ale chyba raczej nie? taki niebieski mały masz?
A że po odpaleniu schodzi na minimum to wskazuje że pomyliłeś czujniki. No chyba że zamiast temperatury użyłeś ciśnieniowy ale chyba raczej nie? taki niebieski mały masz?
do Jarewa,
sprawdzilem czujniki,
nie wiem czy w dobrym miejscu ale jest jeden taki duzy (jak na tym zdjeciu co podeslales) na dwa kabelki ktore sa wpiete
a drugi taki mniejszy 5 cm za tym duzym, jest cos wkrecone ale nie ma tam wsowki tylko taki dziubek, jak na tym zdjeciu drugim co podeslales, ale nie ma mozliwosci jak by tam wpiac kabelek?
przy okazji znalazlem kabelek (niebieski, bodajze z czarnym paskiem), ktory sadzac po dlugosci gdzies tam powinnien byc wpiety,
ogolnie to okazalo sie ze nie swieci kontrolka w liczniku od oleju, sprawdzilem zarowke i zarowka jest ok,
sprawdzilem czujniki,
nie wiem czy w dobrym miejscu ale jest jeden taki duzy (jak na tym zdjeciu co podeslales) na dwa kabelki ktore sa wpiete
a drugi taki mniejszy 5 cm za tym duzym, jest cos wkrecone ale nie ma tam wsowki tylko taki dziubek, jak na tym zdjeciu drugim co podeslales, ale nie ma mozliwosci jak by tam wpiac kabelek?
przy okazji znalazlem kabelek (niebieski, bodajze z czarnym paskiem), ktory sadzac po dlugosci gdzies tam powinnien byc wpiety,
ogolnie to okazalo sie ze nie swieci kontrolka w liczniku od oleju, sprawdzilem zarowke i zarowka jest ok,
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 10:13 przez teeree, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8396
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Niebieski z czarnym paskiem szedł do bańki jako czujnik ciśnieniowy 0-5bar i taki sam do zegarów niskiego ciśnienia ale mówisz że działa?
Ogólnie w komorze silnika masz cztery kable trzy czujniki jeden bańka dwu pinowa drugi czerwony ciśnieniowy trzeci niebieski jak na ostatnim zdjęciu termiczny.
Czasami kolory mogą być pomieszane więc lepiej nie iść po kolorach. Rób test odepnij te cztery kabelki i po kolei każdy do masy na włączonym zapłonie sprawdzaj reakcje
Jak na jednym nic nie pokaże to go zostaw na razie w spokoju.
Jeden to temperatury kiedy zewrzesz z masą to na wskaźniku temperatura iść na zero- tego włóż w ten z ostatniego zdjęcia go się wkłada bokiem to taka specyficzna wsuwka.
Następny to kontrola niskiego ciśnienia kiedy zewrzesz z masą ma włączyć się kontrolka w MC- tego do bańki pod złącze ciśnienia 0,3bary ( nie pamiętam oznaczenia ale to drugie NIE "G")
Ostatni to właśnie ciśnieniowy 0-5bar kiedy zewrzesz z masą wskaźnik ciśnienia w dodatkowych zegarach ma iść na maxa- tego do złącza "G" w czujniku bańce.
Wracając do pierwszego co nic nie pokazywał kiedy pozostałe będą ok to na odłączonym tym kablu uruchom silnik i wkręć na ponad 3tyś/obr i przytrzymaj trochę przy odłączonym tym kablu powinna pojawić się olejarka na MC gdy tak będzie to do czerwonego czujnika.
I wracając do czujnika temperatury oleju te kółko to konektor męski a żeński wkłada się bokiem tak by ten pałąk co wisi talerzyk wszedł między zakończeniami w żeńskim mam nadzieje że coś zrozumiałeś.
Ogólnie w komorze silnika masz cztery kable trzy czujniki jeden bańka dwu pinowa drugi czerwony ciśnieniowy trzeci niebieski jak na ostatnim zdjęciu termiczny.
Czasami kolory mogą być pomieszane więc lepiej nie iść po kolorach. Rób test odepnij te cztery kabelki i po kolei każdy do masy na włączonym zapłonie sprawdzaj reakcje
Jak na jednym nic nie pokaże to go zostaw na razie w spokoju.
Jeden to temperatury kiedy zewrzesz z masą to na wskaźniku temperatura iść na zero- tego włóż w ten z ostatniego zdjęcia go się wkłada bokiem to taka specyficzna wsuwka.
Następny to kontrola niskiego ciśnienia kiedy zewrzesz z masą ma włączyć się kontrolka w MC- tego do bańki pod złącze ciśnienia 0,3bary ( nie pamiętam oznaczenia ale to drugie NIE "G")
Ostatni to właśnie ciśnieniowy 0-5bar kiedy zewrzesz z masą wskaźnik ciśnienia w dodatkowych zegarach ma iść na maxa- tego do złącza "G" w czujniku bańce.
Wracając do pierwszego co nic nie pokazywał kiedy pozostałe będą ok to na odłączonym tym kablu uruchom silnik i wkręć na ponad 3tyś/obr i przytrzymaj trochę przy odłączonym tym kablu powinna pojawić się olejarka na MC gdy tak będzie to do czerwonego czujnika.
I wracając do czujnika temperatury oleju te kółko to konektor męski a żeński wkłada się bokiem tak by ten pałąk co wisi talerzyk wszedł między zakończeniami w żeńskim mam nadzieje że coś zrozumiałeś.
zrobione wskazniki
mialo byc tak:
*od gory filtra blizej silnika (obok gruszki):
czujnik temperatury , kabel zieono-czarny
*od gory filtra, czujnik tzw gruszka,
wtyk G - kabel niebiesko-bialy
wtyk WK kabel niebiesko-czarny
* od spodu filtra,
kabel bialo-czarny
Natomiast co do słabego ładowania, okazalo się ze problem jest w słabym styku ;
gruby czarny przewod do alternatora, strasznie gorąca sruba,
po oczyszczeniu sytuacja sie conieco poprawila,
ale w dalszym ciagu sruba robi sie gorąca , i mo
i ladowanie jest na poziomie 13, przed oczyszczeniem bylo 12,
Ma ktoś pomysł jak to zreperowac?
czy raczej czeka mnie wymiana alternatora?
mialo byc tak:
*od gory filtra blizej silnika (obok gruszki):
czujnik temperatury , kabel zieono-czarny
*od gory filtra, czujnik tzw gruszka,
wtyk G - kabel niebiesko-bialy
wtyk WK kabel niebiesko-czarny
* od spodu filtra,
kabel bialo-czarny
Natomiast co do słabego ładowania, okazalo się ze problem jest w słabym styku ;
gruby czarny przewod do alternatora, strasznie gorąca sruba,
po oczyszczeniu sytuacja sie conieco poprawila,
ale w dalszym ciagu sruba robi sie gorąca , i mo
i ladowanie jest na poziomie 13, przed oczyszczeniem bylo 12,
Ma ktoś pomysł jak to zreperowac?
czy raczej czeka mnie wymiana alternatora?