Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,6 PP] kopułka od golfa (wymian filtra powietrza)

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

[B3 1,6 PP] kopułka od golfa (wymian filtra powietrza)

Post autor: LUKASZdiy » 17 wrz 2012, 11:42

Chce wywalić ufo z filtra powietrza i zastąpić całość pięknym dolotem z kwasówki, (wiem mocy nie podniesie ale z polerownym alternatorem będzie zacnie ;)
Kiedyś ktoś pisał ze ponoć podchodzi jakaś kopułka od golfa poszukuje numeru części ewentualnie co od jakiego silnika

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 wrz 2012, 12:22

Nie wiem czy do PP będzie pasować bo ten silnik miał z wyglądu inną obudowę filtra powietrza niż auta z mono-wtryskiem.
https://audi80.pl/80-b3-pm-talerz-fi ... htm#693896
https://audi80.pl/b4-abt-stozek-vt10086.htm

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 wrz 2012, 14:47

Od monotrysku z golfa/toledo kod silnika RP. Jak zrobisz to pochwal się dźwiękiem bo też nad tym myślę ;-)

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 17 wrz 2012, 15:51

Widze ze moje zamiary sa transparentne, jednak planuje umiejscowienie stożka w drugiej części komory, z dala od rozgrzanego kolektora,
Pozatym długość ok 60 cm przy srednicy 77 mm, powinna dać pojemność większą o ok 1/5 do pojemności znamionowej układu seryjnego, i zarazem pozbawić uklad oporów, zatem masa powietrza zimnego winna spowodować zwiększenie się momentu obrotowego w dolnym zakresie co przy tak slabym silniku jak 1,6 winno byc odczuwalne.
Jeżeli ktoś był by mi wstanie pomodz policzyć, zasymulować rezonans oraz wyjaśnić wpływ owego rezonasu rurowego na proces napełniania. Będę wdzięczny.

Obrazek

Która wg was z tych aukcji bedzie najlepiej pasowała?

http://allegro.pl/pokrywa-wtrysku-gazni ... 79534.html
http://allegro.pl/vw-golf-iii-pokrywa-w ... 86947.html
http://allegro.pl/seat-toledo-i-91-98-1 ... 82883.html

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 17 wrz 2012, 17:22

Dla mnie to będzie druga lub 3ecia aukcja.
A co do obliczeń to polecam http://www.racingforum.pl/ i np:
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=58760

Dla mnie poza dźwiękiem to za dużo sie nie zmieni, a jak masz taki porządek pod maską to polecam taki filtr :

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 28 wrz 2012, 14:50

Azeby nie być gołosłownym zakupiłem już kopułkę, rozpoczete mody.
Okazało osie że kopułka od golfa 1,8 na wtrysku pomimo iz nie pasuje do końca rozmieszczeniem śrub, ale osprzęt w niej zamontowany jest praktycznie identyczny z tym seryjnym z ori filtr wiec wężyki praktycznie p&p, rozwiązałem nawet zasysane ciepłego powietrza na duże mrozy z kolektora, tak że w ziemie wystrczylo będzie dołożyć odpowiednio wygięty wężyk i będzie dzia ;)
Na odme przyjdzie mały filterek i tyle narazie czekam na rury alu fi 77mm zlaczki kolanka i sam filterek ;)
Długośc dolotu wyliczyłem na ok 55-60 cma pojemność z grubsza odpowiadająca pojemności ori filtra może + 15 %

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-09-28, 14:20 ]
Obrazek

Obrazek

Całośc na miejscu oczywiscie zabrakło 5 cm złaczki i musze czekać aż dojedzie kumpel z kawalkiem kanalizacyjnej rury ;)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 28 wrz 2012, 17:26

Ładnie to wygląda <ok>

Z której aukcji wziąłeś kopułkę? I jaki problem jest z otworami ?

Awatar użytkownika
snake666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 22 lut 2007, 12:09
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: snake666 » 28 wrz 2012, 22:16

GerB3 pisze:
Dla mnie poza dźwiękiem to za dużo sie nie zmieni, a jak masz taki porządek pod maską to polecam taki filtr :
Miałem taki w 1.8 PM, brzmiał zajefajnie, a wyglądał prawie jak Hot rod :D

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 01 paź 2012, 18:15

Wybrałem kopułkę od golfa 1,8 (1 link sadze ze niebawem przestanie działac bo to allegro) monowtrysk z 1994 na niej był nawet identyczny osprzęt jak w moim ori filtrze wiec większość wężyków było P&P, co do mocowania to trzeba trochę pokombinować i tutaj nie ma zasady, po prostu każdy robi jak uważa.
Co do poprawy osiągów to są i to zauważalne male ale są, samochód inaczej wkręca się na obroty i to bez dwóch zdań, zwłaszcza w wyższym zakresie obrotów widać poprawę dynamiki no i rasowy dxwiek, dół zrobił się jakby miększy i autko zrobiło się elastyczniejsze, jeżeli ktoś kto ma silnik 1,6 PP chce trochę poprawić osiągi polecam!! Nie oczkujemy rakiety ale jest lepiej, nawet koledzy z klubu zauważyli że samochód inaczej brzmi i inaczej zbiera się na prostej!!

Podczas montażu wpadłem na jeszcze jeden pomysł i chciałbym poprosić kolegów o analizę jeszcze jednego mojego pomysłu. Otóż żyjemy w polsce i LPG dla wielu jest koniecznością, co prawda niebawem z mojej perły wyleci gaz ale przed tym chciałem zrobić pewien test.
Jak wiemy parownik jest waskim gardłem, naszego układu, wczoraj od gazownika dostałem za piwko stary mikser od jakiegos francuza który ma postać 4 cm rurki o srednicy ok 7 cm a sam otwór w mikserze jest o ok 1 cm wiekszy. Myślę aby mikser przenieść znad gaźnika, i umieścić go przed kopułką na samej rurze dolotowej taki ala blos....wg mojego rozumowania:
-Poprawi sie jednorodność mieszanki dostarczanej do silnika która jest kluczem do prawidlowej pracy
-Zlikwidujemy waskie gardło nad gaźnikiem co powinno skutkować lepszym napełnianiem komór i zlikwidowaniem ograniczeń jakie niesie za soba montaż lpg
-mogą pojawić sie problemy z jałowymi obrotami falowanie itd

Proszę o weryfikacje mojego projektu...
Na koniec kilka zdjęć kolegi jaca997 z KPKA

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2012-10-06, 13:30 ]
Wiec tak

Przprojektowalem cały układ dolotowy oto zmiany:

Zmieniłem mikser na inny o średnicy otworu wew ok 70 % większego aniżeli zalozony przez gazownika
Mikser został przeniesiony znad gaźnika przed kopułkę w rurę dolotową
Pod kopułkę dorobiłem 3 cm pierścień podnoszący by zwiększyć komorę nad gaźnikiem
Mikres oszlifowałem tak by pozbyć sie ostrych kantów i by przepływ powietrza był max linearny
Wyregulowałem zaplon tak by na paliwien ie bylo spalanai stukowego ale max przyspieszony

Zmiany zaskutkowaly usunięciem wąskiego gardła w postaci miksera
Zmniejszeniu oporów ssania
Silnik odmulił sie na bęzynie, zwłaszcza zakres wyższych obrotow, czuć że motor nie jest dlawiony powyżej 4tys
Na gazie pracuje identycznie jak na Pb zaryzykuje nawet że jest min mocniejszy zwłaszcza na niskich obrotach

Obecnie mam jeszcze problemy z zasilaniem LPG na wyższych obrotach, podciśnienia przed mikserempowoduje iż gaz nie jest dosłownie zasysane do silnika, ale sądzę iż jest to kwestia bardzoooo starego filtra LPg oraz stwardniałych membran w samym parowniku w poniedziałek machnę regeracyjke i napisze co i jak ogólnie polecam warto bo samochód zupełnie inaczej jeździ,

wada wysokie spalanie niestety lubie ten dxwiek z filtra gdy wkręca sie na obroty, wczoraj 1,5 h jeździlem po Toruniu tak sie fajnie jeździ

[ Dodano: 2012-10-06, 13:38 ]
W załączniku prześle porównanie dwóch mikserów oraz próby które wykonywałem przy uzyciu taśmy ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl