[B4 ABT] Wolna odma
[B4 ABT] Wolna odma
Mam takie pytanie, mam wolną odmę a moim ABT, wąż pociągnięty na dół, wlot w filtrze powietrza zaślepiony, ten który idzie do bloku silnika też zaślepiony. Czy jest to dobrze zrobione ? Bo spotkałem się z opinią iż silnik będzie miał przez to przedmuchy. Może lepiej zastosować trójnik od gazu, tylko wtedy odma znowu będzie połączona z filtrem, a tego już bym nie chciał, a może zostawić wolną odmę i połączyć te dwa wloty, z filtra z tym do bloku ?
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Chce mieć tak to zrobione żeby nie szkodziło, żeby nie syfiło olejem, tylko właśnie nie wiem czy mogą być zaślepione te 2 wloty tak jak mam teraz, rozumiem że ten oil catch tank oczyszcza to powietrze z odmy i powoduje że do filtra dostaję się czyste czy dalej czy powietrze jest wypuszczone tak jak przy wolnej odmie ?
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Tak szymmek oil catch tank oczyszcza odme z syfu a do filtra trafia czyste powietrze- w niektórych autach jest taki 'wynalazek montowany fabrycznie, np. Lublin, Omega-poszukaj na Alledrogo.pl i wszystko ci się wyjaśni. Poza tym jak masz 'tanka' to nie czuć smrodu jak przy wolnej odmie a do filtra dostaje się ciepłe powietrze... <ok>
Ja mam własnej roboty catch tanka, zrobiony ze słoika :mrgreen: kolanek miedzianych i kątownika żeby go zamontować. Może i prymitywne ale koszty niewielkie, bo choćby na allegro trzeba dać za niego prawie 100zł. Z tym że ja nie mam powrotu do filtra tylko wąż puszczony pod auto. Jak byłbyś zainteresowany to mogę zrobić foty ale to najszybciej w weekend.
- BLUECONECT
- Forum Audi 80
- Posty: 227
- Rejestracja: 10 paź 2009, 20:15
Tylko, że jak zasyfi się takie coś puszczone wolno to może być słychać tylko huk z silnika
nie może być wszystko pozaślepiane bo to grozi poważną awarią
Przecież w sklepach są dostępne nawet filterki na odmę tylko, że ja bym tego nie założył
bo jak się zabrudzi i przyblokuje te gazy spalinowe... <ok>
nie może być wszystko pozaślepiane bo to grozi poważną awarią
Przecież w sklepach są dostępne nawet filterki na odmę tylko, że ja bym tego nie założył
bo jak się zabrudzi i przyblokuje te gazy spalinowe... <ok>
przecież cały czas piszę że wylot oparów z klawiatury mam puszczony pod auto, wolno nie do dolotu, zaślepiony jest wlot dolotu i ten drugi, który nie wiem jaką ma rolę i próbuje cały czas się dowiedzieć, większość samochodów ma odmę podłączoną tylko do dolotu, a w ABT jest trzeci wlot która nie wiem jakie ma zadanie
Przy pokrywie zaworów powinien być trójnik gumowy .Jedno wyjście z klawiatury ,drugie do filtra i trzecie do miski olejowej (po drodze filt) Jeśli miskę olejową wraz ze skrzynia korbową masz zaślepioną to gratuluje pomysłu.Możesz wstawić to ustrojstwo o którym piszą koledzy ,ale musisz to wszystko połączyć.Gdy masz zatkany wąż ze skrzynki korbowej to bedzie ci wywalało bagnet , a być może i olej.Jak zatkasz szczelnie bagnet to wywali ci uszczelkę pod miska olejową.Natomiast jeśli olej wali do filtra to trzeba się zastanowić nad wymianą uszczelniaczy zaworów (robiłem to niedawno i efekty są niesomowite) lub remoncik z wymianą pierścieni :shock:
Rozumiem zrobię tak samo, rozumiem że wlot do dolotu masz zaślepiony ? jeżeli nie masz tam podłączonego węża tylko masz wolną odmę ?Karol_90 pisze:Drugi wlot(ze skrzyni korbowej) jest połączony trójnikiem z wężem z klawiatury i idzie do catch tanka. I u mnie nie jest nic zaślepione i raczej nie grozi przyblokowaniem bo cały syf zostaje w moim przypadku w słoiku, co jakiś czas wystarczy to wylać.