![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
Wyrwawszy na allegro kubly z S3 2001 wersji 5 drzwiowej, zaryzykowałem i zakupiłem komplecik, z tylna kanapą za bagatela 450 zł (co przy poszukiwaniu foteli do B3/4 okazało sie śmieszną wręcz ceną bo tyle potrafi kosztować jeden fotel z cabrio w stanie średnim)moje okazały się w stanie idealnym. Co do montażu okazał się śmiesznie prosty i zajmuje ok 1 h na fotel. A efekt oceńcie sami.. Otóż bierzmy się do roboty
Potrzebujemy:
Klucze płaskie i nasadkowe 10,13,17
Gwiazdkę 10- ale jest ona gęstsza aniżeli torx (niech będzie to pożądany klucz bo sruby w audiku sa bardzo mocno przykręcone dodatkowo na klej przeciwdziałający odkręcaniu)
Dwie podkładki o grubości 2 mm i średnicy otworu 14mm
kilkanaście podkładek i nakrętek 8,10,12
Wkrętarka i wiertła 6,8,10
Szlifierka z tarcza do ciecia metalu
+ pozostałe narzędzia w skrzynce no i jak ktoś chce browarek ale to na zakończenie ciężkiej pracy;)
Do roboty z naszego pupila wywalamy przednie fotele babcine i udajemy się do nowo zakupionych siedziska z A3,
Przeróbek w fotelach jest doprawdy kilka i nawet niewytrawnemu rezaczowi zajmą max z 30 min, sądzę ze montaż w samochodzie można przeprowadzić w jakieś 3h z dużym piwem
Ja przeróbki opisze na fotelu kierowcy pasażera robimy analogicznie, jednak pamiętając o zmianie stron!
Pierwszym krokiem będzie zwiększenie szerokości tylnego mocowania oraz dopasowanie kółka do prowadnicy na słupku, po przeciwnej stronie kółko bez przeróbek pasuje. Tutaj będzie potrzebna nam owa dziwna gwiazdka i klucz 17.
Nie będę się rozpisywał co i jak bo całość ogranicza sie do odkręcenia, doszlifowania kółka na szlifierce, podłożenia podkładek i zakręcenia. Szlifowane kółko warto co chwila sprawdzać czy lekko już przesuwa sie w prowadnicy całośc powinna zając może 10 min;)
Przechodzimy na drugą stronę tam gdzie mamy mocowanie pasa, tutaj kołka akurat nie musimy szlifować, ja zbyt sie rozpędziłem i zeszlifowałem dwa. Cala zabawa po tej stronie ogranicza się do podłożenia podkładki 1 mm pod kółko, oraz dużej 2 mm podkładki pod mocowania pasa i tyle fotel gotowy do montażu
![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
Koniec przeróbek w fotelu co zaskoczeni? otóż naprawdę tylne mocowanie pasuje jak pisałem bez większych przeróbek;)
Jakl zauważycie pasuje nawet element blokujący mocowanie pasa w razie kolizji, jest on umieszczony na elastomerze i może się uginać blokując się z żabkach nad nim!!!Czyli jest to pociecha w kwestii bezpieczeństwa bo w zasadzie mocowanie fotela nie wpływa na wytrzymałość punktów mocowania pasów!!!!
Teraz przenosimy sie do samochodu z podłogi wystaje mocowanie starego fotela, i tutaj mamy dwie drogi:
1 całość wycinamy i montujemy ori mocowanie przednie z A3 (dla kogoś kto ma opanowane spawanie i dostęp do spawarki to pikus tym bardziej ze dostęp do oryginalnych mocowań jest prosty, sam dostałem komplecik do moich foteli) może kiedyś przerobie
2 Przycinamy ori mocowanie wiercimy otwory i mocujemy fotel od tyłu do nich. Ja wybrałem tą drogę z kilku powodów, otóż w razie kolizji cala silą zostanie przekazana na ori zgrzewane elementy mocujące z poprzednich foteli od tyłu, nie musiałem zdejmować tapicerki, oraz brak dostępu do spawarki a jeżdżenie samochodem do zaprzyjaźnionego fachmana bez foteli jest trudne
![;)](https://audi80.pl/images/smilies/oczko.gif)
Zatem idziemy drogą drugą
Wystające mocowanie przycinamy szlifierką zaraz pod tuleją od bolca blokowania z poprzedniego fotela, warto przycięcie wykonać tak by delikatnie opadało ku tyłowi sadze różnica na poziomie ok 7-10mm jest oki.
Zaznaczamy rozstaw śrub z fotela i wiercimy, pamiętajmy by szyna fotela była ok 1-2 mm nad mocowaniem inaczej zblokujecie fotel. Warto tutaj wyposażyć się w dobre wiertła ułatwi i przyspieszy nam to pracę.
Tutaj już powiercony element przed opiłowaniem i zrobieniem fasolek
I to w zasadzie koniec, teraz wkładamy w szyny nasze kubły, tak by trzpienie mocowania przeszły przez wywiercone otwory, dajemy podkładki, oraz śruby samozaciskowe skręcamy całość z wyczuciem, i możemy cieszyć się nowymi fotelami
Tutaj na zdjęciach przymiarki i ogolne dopasowanie elementów, bo trzeba całość poodginać, opiłować no i pomalować na kolor nadwozia
Od Siebie dodam iż warto poświecić trochę czasu starannemu przygotowaniu tego elementu, pod śruby dac solidne podkładki i użyć śrub z kołnierzem samozaciskowym. U mnie nie jest to idealne ale niestety to jest pierwszy fotel a na nim się uczyłem, wy macie już łatwiej.
I co długo? Można? Można!
Kilka zdjęć ze środeczka wiecej fotek dam po wypraniu tapicery i zakończeniu pracy przy podsufitce przez tapicera
Tat tak dobrze widzicie znaczek airbag, mam w B3 boczne poduchy, co prawda nie podłączone ale są!!!