Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(80 1.8 B3 )podlaczenie pompy hamulcowej

ODPOWIEDZ
1www71

(80 1.8 B3 )podlaczenie pompy hamulcowej

Post autor: 1www71 » 17 wrz 2012, 15:38

Witam wymienialem przewody hamulcowe z tylu i chyba odwrotnie podlaczylem je przy pompie bo nie da sie wogole odpowietrzyc czy ktos moglby szybko napisac jak to ma byc podlaczone dodaje zdjecie 1 i 4 podlaczone sa na przod i teraz moje pytanie. ktory z tych przewodow 2 i 3 ma isc na ktora strone na tyl (lewo, prawo)
z gory dzieki

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 18 wrz 2012, 15:24

Przód a już z tyłem chyba se poradzisz ;-)

1www71

Post autor: 1www71 » 23 wrz 2012, 09:22

No wlasnie o ten tyl pytam bo nie mam pewnosci czy dobrze podlaczyem

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 23 wrz 2012, 18:54

Jeszcze nie podłączyłeś?

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 23 wrz 2012, 21:00

A więc tak kolego prawa strona pompy (auta) bliżej silnika-chłodnicy to przewód na prawy tył ,ten bliżej serwa prawy przód.Natomiast lewa strona pompy od przodu to lewy przód i ostatni lewy tył.
Odpowietrzając hamulce ja zawsze zaczynam od najdłuższego czyli lewy tył ,następnie prawy tył,prawy przód i lewy przód.(taka mała rada <ok> )

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 wrz 2012, 00:17

kylo40 pisze:A więc tak kolego prawa strona pompy (auta) bliżej silnika-chłodnicy to przewód na prawy tył ,ten bliżej serwa prawy przód.Natomiast lewa strona pompy od przodu to lewy przód i ostatni lewy tył.
Odpowietrzając hamulce ja zawsze zaczynam od najdłuższego czyli lewy tył ,następnie prawy tył,prawy przód i lewy przód.(taka mała rada <ok> )
Najdalej od serwa masz prawy tył i od tego koła się zaczyna tak gwoli ścisłości ;-)

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 24 wrz 2012, 02:45

nie ma znaczenia od którego koła się zacznie odpowietrzanie
jeżeli się przeleje płyn przez przewody grawitacyjnie dokładne odpowietrzanie można zacząć nawet od lewego przedniego i gwarantuję że będzie odpowietrzone prawidłowo
skoti pisze: Najdalej od serwa masz prawy tył i od tego koła się zaczyna tak gwoli ścisłości ;-)
tak gwoli ścisłości najdalej od serwa i od pompy masz prawy tył,ale najdłuższą drogę ma po przewodzie lewy tył tak więc według książki powinniśmy zacząć od najdalszego lewego tył
a czemu lewy tył jest dłuższy? bo przewody które lecą do tyłu lecą do reduktora siły hamowania,który jest umieszczony po prawej stronie i od reduktora dalej do kół co daje nam to że lewe tył jest dalej od reduktora,a prawe tył bliżej i tu już jest przewodzik krótszy niż do lewego tył

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 24 wrz 2012, 19:20

I to mnie zmyliło bo wywaliłem korektor to wtedy prawy tył mam dłuższy a w przypadku korektora(jak jest) to w sumie masz chyba rację <ok>

1www71

Post autor: 1www71 » 26 wrz 2012, 17:27

A jesli bedzie tyl podlaczony na odwrot to przez to moze byc glebszy hamulec bo po wymienie przewodow hamulec bierze przy polowie okolo a bylo wyzej (hamulce dobrze hamuja tylko gleboko)

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 04 paź 2012, 10:03

Głębszy nie powinien być.
Odwrotne podłączenie przewodów spowoduje jedynie niezapomniane wrażenia podczas hamowania jak ci pęknie jeden z przewodów.
Bo w audi (i nie tylko) pompa ham. ma dwie sekcje (chyba to się tak nazywa) i na jednej sekcji podłączony jest lewy przód i prawy tył , a na drugiej prawy przód i lewy tył.

Przykład: jak strzeli przewód prawy przód to i lewy tył nie hamuje (brak ciśnienia w ukł.)
i hamują pozostałe dwa koła po przekątnej, zapobiega to zarzucaniu auta podczas awaryjnego hamowania.

A jak masz podpięte przewody tylne odwrotnie i ci któryś przewód pęknie, to jedna strona auta nie hamuje. (Mogą wyjść piękne piruety podczas takiego hamowania) :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl