Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 ADR] Poszarpuje na LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 paź 2012, 16:03

Też się zastanawiam jak duży udział EVAPu w tym co zasysa silnik przez przepływomierz. Rurka jest dosyć cienka więc dużo powietrza nią się nie przeciśnie. Ale z drugiej strony pisałeś że podczas jazdy z podłączonym było lepiej.
Może doprowadź to odsysanie oparów do porządku bo niema tu za dużo pomysłów co jest przyczyną... Sonda lambda... Wtryskiwacze benzynowe nagle zwiększyły swoją wydajność?... Regulator ciśnienia paliwa daje za duże ciśnienie?...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2012, 16:34

aldi pisze:Ale z drugiej strony pisałeś że podczas jazdy z podłączonym było lepiej.
Może doprowadź to odsysanie oparów do porządku bo niema tu za dużo pomysłów co jest przyczyną..
Było dobrze, ale tylko wtedy kiedy się popsuł i był cały czas otwarty. Wole wtedy szalały ale reszta chodziła idealnie. Kiedy działał ok było tak jak teraz.


No też już się tu trochę pogubiłem. Zbierając wiedzę do kupy. Czasy wtrysków PB są niby za krótkie a jednocześnie sonda pokazuje że jest bogato. Tak w skrócie można byłoby powiedzieć.

Tak sobie jeszcze myślę. Komputer od gazu generalnie zajmuje się jedynie przeliczaniem czasów wtrysku PB na czasy wtrysków LPG biorąc przy tym na poprawę parę rzeczy typu średnice dysz, ciśnienie gazu, temperaturę itp. Generalnie w du*** ma czy samochód chodzi dobrze czy nie bo tym zajmuje się ECU. Chyba dobrze myślę prawda?

Jeśli tak to zakładając że sonda jest sprawna a silnik dostaje więcej PB niż widzi (nie wiem, powiedzmy usterka wtryskiwaczy) przez co pokazuje że jest bogato więc tnie te czasy wtrysków ile może. Komp LPG przelicza czasy wtrysków PB na LPG i podaje odpowiednią wartość gazu. Ale zakładając w dalszym ciągu że sonda jest sprawna to w tym przypadku powinna ona pokazywać ubogo no bo przecież podaje ilość gazu odpowiednią dla czasów wtrysków PB które zostały obcięte na maksa przez powiedzmy lewe paliwo. Chyba że to lewe paliwo dostaje się również podczas pracy na LPG. Dobrze myślę?

Bogato mogłoby być również kiedy silnik nie przepalałby mieszanki w wyniku "zlej iskry" na przykład (chyba możliwe coś takiego?) No ale wtedy dałby się to chyba odczuć w postaci kulawej pracy na jałowym a chodzi równo niezależnie czy sonda faluje czy pokazuje bogato.

Zły czas zapłonu mieszanki chyba też odpada jako powód pokazywania sondy na bogato. Chyba też byłby jakieś objawy jeśli ciągle dawałby iskrę w złym momencie a tylko tak musiałoby być przy założeniu że bogato jest cały czas.

Najprostszym wytłumaczeniem wszystkiego byłaby walnięta sonda.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2012, 17:00

Zastanawiam się też czy jutr nie przyjrzeć się wtryskiwaczom benzyny, czy czasem nie ciekną i czy ciśnienie jest odpowiednie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 paź 2012, 18:42

Sprawdź jeszcze co pokazuje przepływomierz na obrotach biegu jałowego. Może ten EVAP ma jakieś znaczenie, jeśli się dawka paliwa źle zaadoptuje na niskich obrotach to odbiję się to też na wyższych.
EVAP ma dosyć wyszukane sterownie czyli nie jest tak że otwiera się na maksa przy jakichś tam obrotach. Tylko jest sterowany impulsami PWM w zależności od warunków pracy silnika.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 paź 2012, 18:55

aldi pisze:Sprawdź jeszcze co pokazuje przepływomierz na obrotach biegu jałowego.
Sprawdzałem jeszcze dzisiaj, jest w normie.

Co do tego EVAPu to nawet jak działał prawidłowo to i tak czasy wtrysków PB były niskie. Gdzieś nawet czytałem że ludzie wywalali całe to ustrojstwo razem z filtrem węgla aktywnego.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 10 paź 2012, 11:17

W ramach sprawdzenia odpiąłem STAGa od sondy ale bez zmian więc dawanie przez centralkę LPG napięcia na sondę odpada.

Dorwałem za parę groszy inną używaną sondę, za parę dnie podmienię i zobaczymy jaki będzie efekt.

Myślałem jeszcze nad tym iż mógłby dostawać PB i LPG jednocześnie ale to raczej odpada. Wtedy bogata mieszanka (przy założeniu że sonda jest sprawna) byłaby jedynie na LPG a nie na PB bo słychać kiedy wtryski LPG pracują a kiedy nie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 paź 2012, 17:20

Nowe dane.

EVAP podłączyłem bo jakoś się obudził i póki co nie wywalił błędu, ba nie wywala teraz żadnego błędu nawet tego 561 o niedopasowaniu mieszanki który miałem zawsze.

Kupiłem za grosze używaną sondę lambda do testów. Było trochę roboty z wykręceniem starej, bez palnika nie dało rady no ale się udało :-P Wkręciłem nową sondę, reset ECU i efekt dokładnie taki sam jak na poprzedniej, z tym że ta wydaje mi się reaguje trochę szybciej (nowa była "czysta" natomiast stara była cała w sadzy).

Wszystko wskazuje więc na to iż wskazania sondy są jednak prawdziwe. Tym bardziej że zaraz po odpaleniu na ciepłym silniku kiedy czasy wtrysków są na poziomie 5 ms silnik chodzi jednak jakoś nie tak, korekta rośnie, czasy spadają zaczyna chodzić dobrze. Na LPG sonda wskazuje delikatnie mniejsze napięcie, po za tym czasem jej się zdarzy falować, ale to w momencie gdy korekty dojdą już do maksa czyli -25%.

Poobserwowałem tą sondę i wydaje mi się na 90% że jednak wskazuje prawidłowo a problem tkwi gdzie indziej.

Zrobiłem jeszcze jeden myk. W momencie kiedy auto chodziło na LPG wypiąłem bezpiecznik pompy benzyny (tak dla pewności czy aby na pewno nie chodzi) - bez zmian, mimo iż pochodził tak z minutę.

Co jest kuźwa mać grane? Dlaczego dostaje bogatszą mieszankę niż powinien mimo iż czasy wtrysków tego nie wskazują (na jałowym czasem dochodzi nawet do 2,2-2,5 ms czyli prawie minimum. Przepływomierz pokazuje wartości w normie na jałowym. Odmę mam wolną więc nie ma opcji aby ssała o
lej bądź lewe powietrze. Z wypiętym EVAPem było to samo, więc i on nie może wzbogacać mieszanki.

Może świece kijowe i nie przepalają mieszanki? Już kurde nie wiem.

EDIT.

Poszedłem zmienić jeszcze świece na stare też raczej bez zmian.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 paź 2012, 19:36

Nie wytrzymałem i zrobiłem dzisiaj jeszcze jedno podejście, aż skończył mi się gaz to pojechałem na PB na Orlen jakieś 10 km. Przedtem jeszcze raz reset map. Mapę benzyny bardzo ładnie wyrysował ale cały czas zdawało mi się że sonda stała na bogatym, na pewno przed wyjazdem tak było. Zatankowałem PB i LPG i ustawiłem mapy LPG. Przy tym zero szarpnięć i moc jak dawniej - znów zawitał banan na twarzy. Dawno nie miałem takiej frajdy z jazdy (tylko żebym nie zapeszył :shock: )

Na spokojnie pod chatą sprawdziłem jeszcze sondą, ładnie pracuje zarówno na PB jak i na LPG z tym że na LPG chyba szybciej reaguje.

VAG zero błędów, wszystkie wartości na biegu jałowym w normie, korekty oscylują wokół zera. I teraz nie wiem, czy to sonda czy świece - obecne które mam mają 30tyś przelatane, te miały jakieś 10tyś. W każdym bądź razie jest dobrze.

Jak myślicie, w mapkach coś do poprawy bo dopiero w niedziele sprawdzę sobie czy LPG nie zmienia czasów PB.

Obrazek

Plik osc ten o nazwie 12.10.2012

http://chomikuj.pl/Labiel7/Dokumenty

Aha, i STAG nie wywalił mi też komunikatu o całkowitym otwarciu wtryskiwaczy tak jak to się wcześniej zdarzało.

EDIT

Dzisiaj trasa do pracy 20km i żadnego szarpnięcia :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl