Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9TDI 1Z] Czy warto zmienić turbo na T15??

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 09 wrz 2012, 14:00

Panowie z czy taka t15 pasuje z passata b4 tdi 1z i czy kolektor wydechowy też pasuje p&p do audi 80 1z

[ Dodano: 2012-09-14, 13:57 ]
Na dniach jadę po turbinę t15 z całym osprzętem czyli turbo + kolektor wydechowy +rura wydechowa + powrót ojeju od turbo bo to wszystko jest inne niż w t2 za bardzo dobra kasę więc zobaczymy co wyjdzie i teraz ma to jechać od dołu :mrgreen:
Po założeniu zdam relacje jak to jeździ i czy jest różnica

Murdzi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 14 gru 2006, 10:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Murdzi » 05 paź 2012, 23:41

Ja u siebie też mam T2, osprzęt Boscha, wtryski AFN + chip od kostrza i muszę przyznać, że lekka turbodziura do 1900 obrotów jest, aczkolwiek tak jak pisał trepek, mimo, że stara przepływka i komp, to auto jedzie jak wściekłe...

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 06 paź 2012, 08:36

kris00 pisze:Panowie z czy taka t15 pasuje z passata b4 tdi 1z i czy kolektor wydechowy też pasuje p&p do audi 80 1z

[ Dodano: 2012-09-14, 13:57 ]
Na dniach jadę po turbinę t15 z całym osprzętem czyli turbo + kolektor wydechowy +rura wydechowa + powrót ojeju od turbo bo to wszystko jest inne niż w t2 za bardzo dobra kasę więc zobaczymy co wyjdzie i teraz ma to jechać od dołu :mrgreen:
Po założeniu zdam relacje jak to jeździ i czy jest różnica
Kolektor i rurka spustowa oleju nie będzie pasowała z paska, bo części są inne.
Odnośnie przekładki turbiny z T2 na T15 mogę powiedzieć że jest to nieopłacalny interes. Jak ktoś pojeździł na T2 będzie rozczarowany jazdą na T15. Fakt, że auto lepiej od dołu się zbiera, ale T15 nie ma takiej wydajności na wyższych obrotach jak T2. Od 3 tyś obr auto to muł i nie ma za bardzo czego szukać powyżej tych obrotów. Dodam że mam u siebie wszystko sprawne, sprawdzane logi były i tak musi być.
Przeróbki nie polecam, chyba że ktoś jeździ tylko do 3 tyś obr...

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 06 paź 2012, 16:51

No ciekawie mówisz ja jeżdżę różnie przeważnie do 3 tyś obr ale bardzo dużo śmigam do 4 tyś ma wtedy ładnego kopa od 2 do 4 tys i turbo T2 ma spory zapas i można śmigać nawet 1,4-1,5 bara co w T15 jest problemem
A czy na T15 tak pod 4 tyś trzyma te np: 1,1 bara cały czas\

cypek51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:30
Lokalizacja: podlasie

Post autor: cypek51 » 15 paź 2012, 18:50

ja b3 silnik RA i ma turbine k14 fajna jest tylko jak sie rozgzeje tak jak umnie to dopiero kopa dostaje samochód

kris00
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 16 lip 2009, 21:07
Lokalizacja: Łańcut/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kris00 » 25 lis 2012, 10:27

Ja już po wymianie turbinki na T15 jestem mega zadowolony wcześniej miałem mega turbo dziurę i dopiero od 2 tyś turbo budziło sie do życia a do 2 tyś <uhh> koszmar nie jechało nieraz w nieście nagle przycisnąć to musiałem czekać do 2 tyś obr teraz przy 1,8 tyś obr jest 1 bar autko płynnie przyśpiesza od spodu nie ma żadnej turbo dziury a z odpiętym wężykiem od N18 pompuje 1,6 bara :mrgreen:

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 25 lis 2012, 10:29

Ja sie chyba jednak wstrzymam z wymiana turbo. Od kiedy wywalilem katalizator turbo ladnie wstaje mi przy ok. 1,7k obrotow. I od spodu juz nie jest taki ospaly

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 lis 2013, 08:55

Ja mam taki plan, żeby zmienić turbo z t15 na T2, mam już wszystko do zmiany, brakuje mi tylko przewodu z Turbo do IC. Zastosowałem parę metod które mam nadzieję pomogą Turbinie wcześniej się wkręcić, jestem nawet gotowy pozbyć się środkowego tłumika i zastąpić go przelotowym żeby zbyt dużego laga nie było. Owszem t15 jest mała, ale wariatka :P lecz po 3tys. Obrotów moc nie narasta, co z tego że u mnie pomuje 1.2bara skoro powietrze jest przegotowane i nic pozytywnego z takiego ciśnienia. Więc będzie u mnie T2.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 18 lis 2013, 11:52

Tez odczuwam braki mocy na T15 w swojej A4. Brakuje kopa powyzej 3000 rpm... I co z tego, ze wtryski 216'tki, pompa AFN, ECU 16 bit z mocnym softem jak ta turbina najzwyczajniej w swiecie nie wydala.
Mysle o T2 albo o jakiejs wiekszej maciorze <ok>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 18 lis 2013, 21:40

trepek, T15 jest fajna i nadaje się do ori silnika, powiedzmy do 120KM nadąrza a pozniej puchnie, bardzo ciężko jest uzyskać takie moce jak 130km na ori pompie 1z w upalny dzień i z dobrze zagrzanym silnikiem, bo wszystko jest spuchnięte a mała turbinka t15 jeszcze to potęguje. t15 jest fajna zimą i jeśli się jeździ na pusto. W przeładowanym aucie boost skacze na 0,7 -1Bar a ori IC nie za bardzo to schładza.

Na tej stronce ciekawie opisane jest, że t15 jest do silników 1.6 i do ok. 100Km a już przy T2 moc ok. 120Km ( wiadomo że jeszcze Vat trzeba doliczyć :lol:)
http://members.iinet.net.au/~johnh/garrett2.htm

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 01 gru 2013, 15:49

czy jest tak ze t2 byla z osprzetem boscha a t15 pierburga? czy to zalezne od rocznika bylo?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2013, 16:09

kubabart pisze:czy jest tak ze t2 byla z osprzetem boscha a t15 pierburga? czy to zalezne od rocznika bylo?
Pierwsze 1Z były z osprzętem bosch'a i było T2, a z 94r jak była zmiana na pierburga to juz wtedy tam pakowali T15

kubabart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2010, 23:43
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: kubabart » 06 gru 2013, 22:25

krzysiek 84 widze w opisie że masz wtryski volvo-z jakiego modelu? i jakie sa ich parametry? wydajniejsze niż te od afn?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 07 gru 2013, 10:15

Wtryski można wziąć od Volvo V70 lub s80 z silnikiem 2.5tdi r5 mają one otworki 0,210 a w afn są 0,205

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 08 gru 2013, 12:29

pozwole sobie dorzucic numery uzywek:

210-tki
046 130 201 F , sterujący 046 130 202 F (i/lub) 074130 202B)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl