[B3 1.8] Problem z odpalaniem po odłączeniu akumulatora
[B3 1.8] Problem z odpalaniem po odłączeniu akumulatora
Witam,
2 dni temu normalnie wsiadłem do auta , odpaliłem i jechałem do sklepu... kiedy nagle, w aucie padła cała elektryka i auto zaczęło zwalniać, musiałem je zepchać na boczek i po małych oględzinach zobaczylem, ze pękła mi klamra (-) od akumulatora, po założeniu nowej auto znowu ma elektryke, ale niestety nie chce mi odpalić, kręciłem chyba z godzinę i nic, czasami wydaje takie dźwięki jakby chciał załapać ale nic z tego.
Wie ktoś co mogło się uszkodzić przy takim incydencie?
Pozdrawiam.
2 dni temu normalnie wsiadłem do auta , odpaliłem i jechałem do sklepu... kiedy nagle, w aucie padła cała elektryka i auto zaczęło zwalniać, musiałem je zepchać na boczek i po małych oględzinach zobaczylem, ze pękła mi klamra (-) od akumulatora, po założeniu nowej auto znowu ma elektryke, ale niestety nie chce mi odpalić, kręciłem chyba z godzinę i nic, czasami wydaje takie dźwięki jakby chciał załapać ale nic z tego.
Wie ktoś co mogło się uszkodzić przy takim incydencie?
Pozdrawiam.
Prąd może nie trafiać do cewki WN , jak są wyrypane tulejki na rozruszniku i ma zbyt duże obciążenie wtedy cały prąd idzie na rozruch, w takim przypadku pomagało tzw.palenie na popych. Jak miałeś pękniętą klemę na aku. to i tak powinieneś jechać dalej przecież pod maską jest alternator który "robi"prąd na całą elektrykę.
Ja osobiście bym zaczął od zobaczenia czy pasek rozrządu jest cały i czy jest naprężony (uszkodzenie mechaniczne :?: ) , jak jest ok. to zobaczył czy jest iskra na świecach.
Ja osobiście bym zaczął od zobaczenia czy pasek rozrządu jest cały i czy jest naprężony (uszkodzenie mechaniczne :?: ) , jak jest ok. to zobaczył czy jest iskra na świecach.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Strzeliło z rury ? To wygląda jak źle ustawiony zapłon, może coś sie przestawiło ? Sprawdź pasek rozrządu, sprawdź czy jest iskra na świecach, sprawdź ustawienie zapłonu. Jeśli nadal nie będzie chciał palić to sprawdź czy dostaje paliwo choć chyba dostaje skoro walnęło z rury wydechowej. Masz gaz czy sama benzyna ?
Co Ty masz za silnik, bo w profilu masz NG a to był 2,3 10V rzędowa 5 cylindrówka na mechanicznym wtrysku a w opisie tematu podajesz 1,8 a tych było kilka odmian, bo były na gaźnikach (np SF), na wtrysku jednopunktowym (np PM), a także był cudak na mechanicznym wtrysku (DZ i chyba JN). Sprecyzuj jakiego silnika dotyczy problem i wtedy będziemy w stanie pomóc coś więcej <ok>
Co Ty masz za silnik, bo w profilu masz NG a to był 2,3 10V rzędowa 5 cylindrówka na mechanicznym wtrysku a w opisie tematu podajesz 1,8 a tych było kilka odmian, bo były na gaźnikach (np SF), na wtrysku jednopunktowym (np PM), a także był cudak na mechanicznym wtrysku (DZ i chyba JN). Sprecyzuj jakiego silnika dotyczy problem i wtedy będziemy w stanie pomóc coś więcej <ok>