2.3 ng strzały w wydech na zejściu z obrotów na lpg
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lut 2012, 18:44
- Lokalizacja: Konopiska
2.3 ng strzały w wydech na zejściu z obrotów na lpg
Witam. Od kad założyłem gaz w moim audi zawsze na zejsciu z obrotow strzela w wydech i falujace obroty. Kilka regulacji gazu nic nie pomaga, a jak zaprzyjazniony gazownik ustawil ze idealnie chodzila rowne obroty i bez strzalow w wydech to spalanke 18-19 litrow przy spokojnej jezdzie. Spotkal sie ktos z takim przypadkiem?
Tak, gaz dopiero co założony, przed pierwszą kontrolną wizytą.
Mam to samo.
Zbiornik gazu zatankowany, weszło 38l, przejechane 150km, w tym godzinne(!) poruszanie sie w korku po pół metra i już świeci się rezerwa gazu. Na benzynie spalanie w normie, trochę poszarpuje - świece i kable WN w drodze, jutro założe.
Strzela po puszczeniu gazu, głównie powyżej 2000obr. a lubię hamować silnikiem lecz przez to zaczynam to sobie darować chwilowo Oczywiście też poszarpuje przy mocniejszym deptaniu, znacznie mocniej niż na Pb, przy lekkiej nóżce nic nie czuć.
Z lektury różnych for podpadają sondy lambda (wymiana lub czyszczenie) = złe dawkowanie paliwa i powietrza ALE - na LPG chyba lambdy są emulowane czy tak? Gaz sekwencja.
Mam to samo.
Zbiornik gazu zatankowany, weszło 38l, przejechane 150km, w tym godzinne(!) poruszanie sie w korku po pół metra i już świeci się rezerwa gazu. Na benzynie spalanie w normie, trochę poszarpuje - świece i kable WN w drodze, jutro założe.
Strzela po puszczeniu gazu, głównie powyżej 2000obr. a lubię hamować silnikiem lecz przez to zaczynam to sobie darować chwilowo Oczywiście też poszarpuje przy mocniejszym deptaniu, znacznie mocniej niż na Pb, przy lekkiej nóżce nic nie czuć.
Z lektury różnych for podpadają sondy lambda (wymiana lub czyszczenie) = złe dawkowanie paliwa i powietrza ALE - na LPG chyba lambdy są emulowane czy tak? Gaz sekwencja.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lut 2012, 18:44
- Lokalizacja: Konopiska
Ja mam gaz zwykly. A jesli chodzi o wymiany czesci to wymienilem swiece, kable kopolke, rozrzad wszystkie filtry, reduktor od gazu (bo moze jakis trefny) przestawiony rozrzad na 15 stopni. I juz sam noe wiem co robic bo tez lubie hamowac biegami ale wstyd jak tak strzela :-\ tymbardziej ze mam pusty katalizator i za srodkowy wydech strumiennica wiec jest glosno ale dzwiek super
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Ja osobiście wolałbym już zmienić auto i wsadzić gaz tam gdzie jest MPI . Tak apropo to Slawas84 z tą sekwencją to na poważnie ? Skąd sterownik gazu bierze czas wtrysku ? Jakiś drugi komp do benzyny ?
[ Dodano: 2012-10-09, 23:01 ]
Kolega wyżej dobrze Ci napisał z tym blosem, to dobre rozwiązanie w tym silniku, aczkolwiek mechaniczny wtrysk z gazem się lubią pogryźć
[ Dodano: 2012-10-09, 23:01 ]
Kolega wyżej dobrze Ci napisał z tym blosem, to dobre rozwiązanie w tym silniku, aczkolwiek mechaniczny wtrysk z gazem się lubią pogryźć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Strzela cały czas przy hamowaniu silnikiem? Sekwencyjny gaz powinien odcinać paliwo przy hamowaniu silnikiem ponieważ sterownik gazu przy podawaniu LPG wykorzystuje sygnał wtryskiwaczy benzynowych, które sterownik silnika powinien zamknąć przy hamowaniu silnikiem. A na benzynie nie strzela? Może leniwi gazownicy dali wkrętki od gazu bardzo daleko od zaworów i dużo paliwa z powietrzem zostaje w kolektorze. Druga sprawa że może być coś z układem benzynowym że nie ma funkcji cut-off.Slawas84 pisze:Z lektury różnych for podpadają sondy lambda (wymiana lub czyszczenie) = złe dawkowanie paliwa i powietrza ALE - na LPG chyba lambdy są emulowane czy tak? Gaz sekwencja.
Sondy lambda nie mogą być emulowane przy sekwencyjnym gazie, wiąże się to podstawową zasadą działania takiej instalacji.
On ma silnik 2.8 (AAH).zborek_k-kozle pisze:ak apropo to Slawas84 z tą sekwencją to na poważnie ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
No więc tak, po zmianie kabli i świec silnik na benzynie i gazie pracuje pięknie i praktycznie nie czuć różnicy. 37l LPG wystarcza mi na przejechanie 250-270km w cyklu miejskim, co daje średnie spalanie na poziomie 15l LPG, trasa 12,5 Co więcej strzały się uspokoiły ale nie ustały.
Jestem już po tej pierwszej kontroli - podregulowali trochę (sondy lambda działają prawidłowo) i teraz nie strzela a lekko pyrka i z mniejszą częstotliwością.
Gazownicy robili już kilka takich silników i mówią, że to wydech - poprzedni właściciel dorabiał całość, prawdopodobnie pusta rura zamiast środkowego i wybebeszony pseudo katalizator, do tego sportowy tłumik końcowy, dość głośny. Także jeździ świetnie, wszystko gra tylko pozostało to pyrkanie. Może w przyszłym roku uda mi się zmienić wydech na coś bliższego oryginałowi.
Jestem już po tej pierwszej kontroli - podregulowali trochę (sondy lambda działają prawidłowo) i teraz nie strzela a lekko pyrka i z mniejszą częstotliwością.
Gazownicy robili już kilka takich silników i mówią, że to wydech - poprzedni właściciel dorabiał całość, prawdopodobnie pusta rura zamiast środkowego i wybebeszony pseudo katalizator, do tego sportowy tłumik końcowy, dość głośny. Także jeździ świetnie, wszystko gra tylko pozostało to pyrkanie. Może w przyszłym roku uda mi się zmienić wydech na coś bliższego oryginałowi.