[Coupe ABK] LPG zamula na zimnym, strzela, śmierdzi -sekwen.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mi się wydaje że tam jest zainstalowane za dużo tych portów. Kiedyś mi kompletnie spieprzył sprawę telefon. zainstalował jakiś modem i władował się na wolny port COM4, który przypisałem kablowi.
Niestety kabel jak nie jest podpięty nie jest w pamięci systemu na stałe. I coś nowego może być przypisane do portu wcześniej używanego przez kabelek.
Zrób screena z podpiętym kabelkiem i wejdź w jego właściwości i potem zaawansowane ustawienia portu.
Niestety kabel jak nie jest podpięty nie jest w pamięci systemu na stałe. I coś nowego może być przypisane do portu wcześniej używanego przez kabelek.
Zrób screena z podpiętym kabelkiem i wejdź w jego właściwości i potem zaawansowane ustawienia portu.
Dobra. Powgrywałem wszystko od nowa i wreszcie pojawił się kabel w portach com. Wcześniej pojawiał się tylko w "Kontrolery Uniwersalnej magistrali szeregowej".
Wskoczył jako COM 27 ale COM 2 był pusty i ten też port przypisałem kabelkowi. Ten sam ustawiłem w VAGu i... I nic.
Gdy robię test pojawia się komunikat: " COM Port Status: Inaccessible ". Czemu tak jest?
I w jaki ewentualnie sposób mogę przypisać kablowi inny port com np 4? (Skoro jest zajęty?)
Wskoczył jako COM 27 ale COM 2 był pusty i ten też port przypisałem kabelkowi. Ten sam ustawiłem w VAGu i... I nic.
Gdy robię test pojawia się komunikat: " COM Port Status: Inaccessible ". Czemu tak jest?
I w jaki ewentualnie sposób mogę przypisać kablowi inny port com np 4? (Skoro jest zajęty?)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A próbowałeś sprawdzić czasy wtrysku benzyny po zresetowaniu sterownika benzynowego ??
Bo to że ma dłuższe czasy wtrysku na PB morze być (prawie na pewno jest) spowodowane nie sprawna instalacją gazową .
A i proponował bym wyczyścić Magic Jety bo one są podatne na zabrudzenia i jak się tak stanie to się wszystko zaczyna rozjeżdżać.
Trzeba koniecznie znaleźć przyczynę dlaczego wartość mnożnika jest poniżej 1 a czasy wtrysku dłuższe niż na PB tak być nie powinno .
Robiłeś adaptacje sterownika PB??
Jeżeli nie to zrób bo to pomaga ja u siebie w ABC zrobiłem chociaż wszyscy mówili że to nic nie da i dało palił mniej i pracował równiej . Podobnie jak u ciebie miałem duże czasy wtrysku PB i kosmiczne zużycie paliwa a wina leżała w instalacji LPG Która nie poprawna praca "zaśmiecała " mapę w sterowniku PB i działy się dziwne rzeczy.
Bo to że ma dłuższe czasy wtrysku na PB morze być (prawie na pewno jest) spowodowane nie sprawna instalacją gazową .
A i proponował bym wyczyścić Magic Jety bo one są podatne na zabrudzenia i jak się tak stanie to się wszystko zaczyna rozjeżdżać.
Trzeba koniecznie znaleźć przyczynę dlaczego wartość mnożnika jest poniżej 1 a czasy wtrysku dłuższe niż na PB tak być nie powinno .
Robiłeś adaptacje sterownika PB??
Jeżeli nie to zrób bo to pomaga ja u siebie w ABC zrobiłem chociaż wszyscy mówili że to nic nie da i dało palił mniej i pracował równiej . Podobnie jak u ciebie miałem duże czasy wtrysku PB i kosmiczne zużycie paliwa a wina leżała w instalacji LPG Która nie poprawna praca "zaśmiecała " mapę w sterowniku PB i działy się dziwne rzeczy.
Ok, to nie bede się bawił dłużej tymi com'ami, tylko zamawiam nowy kabel, ale to dopiero po wypłacie niestetyFrancis1982 pisze:Jeżeli jest ustawione na USB interface com2 i w opcjach vag-com to musi chodzić. Bardzo prawdopodobne że kabel is dead.
Resetowałem tylko za pomocą sterownika gazowego. W żaden inny sposób tego nie robiłem.maniek887 pisze:A próbowałeś sprawdzić czasy wtrysku benzyny po zresetowaniu sterownika benzynowego ??
Ale jak to możliwe? Przecież to instalacja LPG wzoruje się na pracy benzyny a nie odwrotnie.maniek887 pisze:Bo to że ma dłuższe czasy wtrysku na PB morze być (prawie na pewno jest) spowodowane nie sprawna instalacją gazową .
Nie wiem o co chodzi, napisz coś więcej.maniek887 pisze:Robiłeś adaptacje sterownika PB??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Sterowników sprzed '93 bodajże nie da się adaptować. Nie mają takiej opcji. Ja miałem z końcówką 022 i tych nie da się adaptować.
O ile mnie pamięć nie myli są wersje ABK z palstikowym silniczkiem krokowym po '92 lub '93 i one najprawdopodobniej mają już taką opcję. Można to jeszcze chyba rozpoznać po znaku na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła. Wersje sprzed '93 miały znak "O" tymczasem późniejsze miały "l".
Aż takim znawcą ABK nie jestem ale widzę, że możesz mieć starszą wersję i z adaptacji sterownika Vagiem nici.
A adaptacja starszej wersji to nic innego jak odłączyć aku na noc, uruchomić i sterownik sam zbiera sobie dane.
O ile mnie pamięć nie myli są wersje ABK z palstikowym silniczkiem krokowym po '92 lub '93 i one najprawdopodobniej mają już taką opcję. Można to jeszcze chyba rozpoznać po znaku na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła. Wersje sprzed '93 miały znak "O" tymczasem późniejsze miały "l".
Aż takim znawcą ABK nie jestem ale widzę, że możesz mieć starszą wersję i z adaptacji sterownika Vagiem nici.
A adaptacja starszej wersji to nic innego jak odłączyć aku na noc, uruchomić i sterownik sam zbiera sobie dane.
Ja adaptacje robiłem najprościej jak się da tak jak kolega napisał odłącz aku. najlepiej na dłużej np na noc a później najlepiej zimny silnik odpal i do dwukrotnego włączenia wentylatorów niech pracuje na wolnych obrotach na PB oczywiście . PO tym zabiegu zgaś auto podłącz kabelek do gazu i cały czas na PB sprawdź czasy wtrysku wtedy będziesz wiedział czy instalacja LPG wprowadza bajzel .U mnie było tak że po zresetowaniu sterownika PB jak odpaliłem to silnik pracował równo i i nie było błędów a jak tylko włączyłem na LPG to zaczynał się trząść i wywalało błędy złej mieszanki (ubogo/bogato).
Instalacja LPG ma wpływ na czas wtrysku benzyny gdyż ten jest zależny od wskazań sondy czy położenia TPS więc gdy na LPG zaczyna się coś dziać to sterownik PB zaczyna się adaptować do zaistniałych warunków i rozjeżdżają się czasy wtrysku .
Instalacja LPG ma wpływ na czas wtrysku benzyny gdyż ten jest zależny od wskazań sondy czy położenia TPS więc gdy na LPG zaczyna się coś dziać to sterownik PB zaczyna się adaptować do zaistniałych warunków i rozjeżdżają się czasy wtrysku .
Nie robiłem żadnej adaptacji póki co, bo pojawił sie inny problem. Od około 2 tygodni wydawało mi się, że auto zaczęło strzelać w wydech przy schodzeniu z obrotów. Na gazie sporadycznie, ale na PB strzela jak karabin.
Co za tym idzie... znów zapłon... Nie wiem jakim prawem po 2-3 miesiącach spokoju nagle przestawił się zapłon.
No chyba, że strzelanie może się wziąc jeszcze z jakiegos innego powodu?
Co za tym idzie... znów zapłon... Nie wiem jakim prawem po 2-3 miesiącach spokoju nagle przestawił się zapłon.
No chyba, że strzelanie może się wziąc jeszcze z jakiegos innego powodu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków