Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA 1.6] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
poljas81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2009, 17:06
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

[B4 ADA 1.6] sonda lambda

Post autor: poljas81 » 07 paź 2012, 23:51

Witam klubowiczów, mam pytanie odnosnie sondy lambda, a mianowicie czy powinna być odczuwalna różnica pracy silnika po wypięciu sondy z wtyczki? Silnik pracuje mi niezbyt równo obroty skaczą między 900 - 800, przy 800 czuć wibracje w aucie, a po ok. 2 sek wraca na 900 i tak cały czas. Więc wypiąłem sondę a silnik pracuje bez zmian nie ma różnicy czy jest wpięta czy nie. Gdzie jest przyczyna, bo sonde mi komp nie pokazuje jako błąd. Pomóżcie.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 08 paź 2012, 00:38

sonda jak najbardziej ma wpływ na równomierność pracy silnika, ze sprawną sonda silnik pracuje równo i ma mniejsze spalanie, jeśli masz możliwość to sprawdź ja zwykłym miernikiem, ew zobacz wykresy przez VWtool.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 08 paź 2012, 22:36

Na pewno nie przez sondę. Przyczyn może być mnóstwo od WN do TPS, zawór biegu jałowego, przepływomierz jak i czujniki temperatur.

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 08 paź 2012, 22:50

przepływomierz lub jak kto woli silniczek krokowy do sprawdzenia.

poljas81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2009, 17:06
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: poljas81 » 09 paź 2012, 18:58

Przepływomierz raczej mam w porządku po po odłączeniu silnikiem szarpie. Nie wiem jak sprawdzić silniczek krokowy ale ostatnio też go czyściłem i wyleciało trochę brudu. A co do spalania to w granicach 13l. A jak ją się mierzy miernikiem? I jeszcze jedno jak pomierzyć kable tzn. ile om ma być na każdym kablu

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 paź 2012, 21:05

poljas81 pisze:Przepływomierz raczej mam w porządku po po odłączeniu silnikiem szarpie
To nie świadczy o dobrym przepływomierzu

poljas81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 27 sty 2009, 17:06
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: poljas81 » 11 paź 2012, 20:28

To po czym poznać że jest uszkodzony.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 paź 2012, 21:32

Analiza logów statycznych i dynamicznych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl