Witam Was
Problem nie dotyczy mojej audi a vw caddy z tym silnikiem.
Wymieniałem świece żarowe w tym silniku, dostęp troche trudny no ale nic jakoś poszło.
Przy wymianie odłączyłem jeden czujnik od tepmeratury płynu chłodzącego, który pokazuje temp na blacie.
Po podłączeniu świec i podłączeniu czujnika temp. i odpalaniu auta zaczęła mi mrugać kontrolka od oleju. Odpalam i mruga cały czas czy to na wolnych czy na wyższych obrotach. Podczas jazdy też mruga
Mam dwa czujniki z tego co zauważyłem jeden to szary wkręcony w filtr oleju ( 1.6bar do 2.0 bar) A drugi to jest ten niebieski wkręcony w głowice. Czyli chyba od tego mniejszego ciśnienia. Buzzer podczas jazdy nie piszczy czyli raczej ciśnienie oleju nie jest za małe.
Przy przekręconym zapłonie kontrolka oleju świeci, natomiast gdy odepne kabel od tego szarego czujnika i przyłoże do masy to zaczyna mrugać tak jak po odpaleniu. Po odpaleniu mruga cały czas nawet jak odepne kabel od tego szarego czujnika
Gdzie szukać przyczyny ?? Szary podmieniłem na nowy biały ale ten ma inne wartości ciśnienia od 0.9 do 1.05bar i też nic to nie zmieniło. Jutro może kupie nowy szary.
Może porostu przy wymianie świec gdzieś coś naruszyłem lub w filtrze oleju zawór się zawiesił ??
Oleju jest ok w aucie był wymieniany 3.000km temu razem z filtrem. Do tej pory było wszytsko ok
[1,9D 1Y] Mrugająca kontrolka oleju odrazu po odpaleniu
Czytaj to:
https://audi80.pl/b4-1z-czujniki-cis ... t71769.htm
Parę fajnych rad od chłopaków dostałem i jest opisane jak sprawdzić czujnik <ok>
https://audi80.pl/b4-1z-czujniki-cis ... t71769.htm
Parę fajnych rad od chłopaków dostałem i jest opisane jak sprawdzić czujnik <ok>
Nie, za wyłączanie odpowiada ten z niższym, ten z wyższym odpowiada za ciśnienie powyżej 2000rpm, tylko to wszystko jest na przykładzie silnika 1Z.
Z tych wartości ciśnienia które podałeś wynika że w silniku 1Y jest trochę inaczej, albo po prostu większe ciśnienie tam panuje
[ Dodano: 2012-10-12, 22:31 ]
Aż z ciekawości zanurkowałem w etke
Czujnik niebieski wkręcany w głowicę 0,25Bar nr kat. 028919081H ten odpowiada za wyłączanie kontrolki.
Czujnik szary wkręcany w podstawę filtra oleju 0,75-1,05Bar nr. kat. 038919081M ten powyżej 2000Rpm
Coś te Twoje wartości które podałeś są trochę inne.
Jak wpakujesz czujnik z ciśnieniem od 0,9Bar w miejsce tego co powinien mieć 0,25Bar to kontrolka będzie migać.
Na pokład wziąłem Caddy z silnikiem 1Y z 1997 roku.
Z tych wartości ciśnienia które podałeś wynika że w silniku 1Y jest trochę inaczej, albo po prostu większe ciśnienie tam panuje
[ Dodano: 2012-10-12, 22:31 ]
Aż z ciekawości zanurkowałem w etke
Czujnik niebieski wkręcany w głowicę 0,25Bar nr kat. 028919081H ten odpowiada za wyłączanie kontrolki.
Czujnik szary wkręcany w podstawę filtra oleju 0,75-1,05Bar nr. kat. 038919081M ten powyżej 2000Rpm
Coś te Twoje wartości które podałeś są trochę inne.
Jak wpakujesz czujnik z ciśnieniem od 0,9Bar w miejsce tego co powinien mieć 0,25Bar to kontrolka będzie migać.
Na pokład wziąłem Caddy z silnikiem 1Y z 1997 roku.
Chodzi o to, że tam gdzie powinien być czujnik szary wkręcony w filtr oleju o 0,75-1,05Bar
ja miałem włożony o takich wartościach 1,6 - 2,0 Bar i było ok nic mi się nie świeciło aż do wymiany tych świec żarowych
A wsklepie nowy dostałem taki 0,75 - 1,05 bar i go założyłem. Szary w miejsce szarego.
NIebieskiego jeszcze nie ruszałem tego w głowicy. Czyli jego muszę sprawdzić tym sposobem co jest opisany w temacie do którego dałeś mi linka.
Tylko mi ta kontrolka nie świeci cały czas tylko sobie miga.
ja miałem włożony o takich wartościach 1,6 - 2,0 Bar i było ok nic mi się nie świeciło aż do wymiany tych świec żarowych
A wsklepie nowy dostałem taki 0,75 - 1,05 bar i go założyłem. Szary w miejsce szarego.
NIebieskiego jeszcze nie ruszałem tego w głowicy. Czyli jego muszę sprawdzić tym sposobem co jest opisany w temacie do którego dałeś mi linka.
Tylko mi ta kontrolka nie świeci cały czas tylko sobie miga.
Ten czujnik ma siedzieć dokładnie w podstawie filtra oleju.gigs pisze:A wsklepie nowy dostałem taki 0,75 - 1,05 bar i go założyłem. Szary w miejsce szarego.
Niekoniecznie musi być tak samo jak w b4, u mnie świeciła cały czas w vw może inaczej to oznajmia, mimo wsio jak miga to coś się dzieje.Tylko mi ta kontrolka nie świeci cały czas tylko sobie miga.
Dla potomnych podam rozwiązanie problemu migającej kontrolki oleju po odpaleniu auta w caddy 1.9d oznaczenie silnika 1Y.
Kolega axell bardzo ładnie mnie naprowadził z tym sprawdzeniem czujników.
NIebieski jest od niskiego ciśnienia i po sprawdzeniu wg sposobu z forum jest ok. Szary w filtrze oleju również jest ok.
Problem tkwił w liczniku. Po jego wykręceniu i że tak powiem przeczyszczeniu tych wszystkich cienkich drucików wyjść z licznika na wtyczki kontrolka nie mruga, a gaśnie po odpaleniu tak jak ma gasnąć.
Kolega axell bardzo ładnie mnie naprowadził z tym sprawdzeniem czujników.
NIebieski jest od niskiego ciśnienia i po sprawdzeniu wg sposobu z forum jest ok. Szary w filtrze oleju również jest ok.
Problem tkwił w liczniku. Po jego wykręceniu i że tak powiem przeczyszczeniu tych wszystkich cienkich drucików wyjść z licznika na wtyczki kontrolka nie mruga, a gaśnie po odpaleniu tak jak ma gasnąć.
np. w vw passat 1,9 jest czujnik w zamku przedniej maski. informuje o niedomkniętej masce właśnie miganiem kontrolki oleju. jak się przybrudzi będzie migała kontrolka oleju nawet jak maska zamknięta.
np. w skodzie 1,9 uszkodzenie czujnika stopu jest sygnalizowane ciągłym świeceniem kontrolki świec żarowych.
więc przyczyna może być całkiem inna niż czujniki i ich podłączenie
np. w skodzie 1,9 uszkodzenie czujnika stopu jest sygnalizowane ciągłym świeceniem kontrolki świec żarowych.
więc przyczyna może być całkiem inna niż czujniki i ich podłączenie