Witam wszystkich fanow audi 80. Chcialbym sie dowiedziec jaki powinien byc walek rorzadu w silniku ABK. Ma ktos z Was dostep do jakiegos katalogu?
Załozony mam o oznaczeniu D U85. Z gory dzieki za odpowiedz:)
[2.0E ABK]. Jaki walek rozrzadu?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
[2.0E ABK]. Jaki walek rozrzadu?
Ostatnio zmieniony 21 paź 2007, 14:13 przez Gregor1984, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
numer katalogowy fabryczny wałka to 048 109 101 D. Najważniejsza jest ta literka na końcu bo inne silniki mają wałki z tym samym numerem ale inną literką. Ten wałek jest stosowany w silnikach ABK, ABB, ADA.
Ostatnio zmieniony 21 paź 2007, 14:31 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wałek ABK
Według książki na wałku jest ta literka D a potem ważne jest oznaczenie cyfrowo-literowe, w moim przypadku jest to U85. Pytam bo mam problem z silnikiem: obróciło mi panewkę na ostatnim tłoku. Przed rozebraniem mierzyłem kompresję. Okazało sie że mam po ponad 15 barów na kazdym cylindrze! Dlatego zastanawiam sie czy przypadkiem nie był wymieniany, a numeru czesci na nim nie widzę.
Pozdrawiam Grzegorz
Pozdrawiam Grzegorz
Silnik ABK posiada stopień sprężania na poziomie 10,5. Jest to jedna z najwiekszych wartości spotykanych w seryjnych silnikach benzynowych. Przeliczając to na ciśnienie spreżania daje to ok. 14,7 atm.
Kolego z kompresją masz wszystko w porządku. Ja u siebie po remoncie głowicy miałem podobnie. Nic tylko pogratulować.
No chyba ze na tłokach są kilogramy nagaru.
Kolego z kompresją masz wszystko w porządku. Ja u siebie po remoncie głowicy miałem podobnie. Nic tylko pogratulować.
No chyba ze na tłokach są kilogramy nagaru.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Wałek ABK
No to dzieki za informacje. Martwi mnie tylko kolor swiec zapłonowych, sa czarne. Moze to kwestia kabli zapłonowych bo strzela czesto na gazie. Swiece sa nowe NGK, 3 elektrody.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
W Twoim przypadku zacząłbym od doprowadzenia silnika do stanu 100% sprawności na benzynie. Jeżeli wszystko będzie ok, to dopiero wtedy ustaw dobrze silnik przy zasilaniu w LPG. Sprawdź czujnik temperatury silnika, regulator ciśnienia paliwa, klapkę przepływomierza i sondę Lambda. To są najczestsze przyczyny czarnego nagaru na świecach przy pracy na benzynie. Było o tym wielokrotnie na forum.
Co do strzałów na LPG to najczęściej wystepują one przy znacznym zubożeniu mieszanki LPG/powietrze. Z drugiej strony uboga mieszanka na LPG nie powodowałaby tak znacznego okopcenia świec, więc wydaje mi sie że przyczyna tkwi poza instalacją LPG.
Co do strzałów na LPG to najczęściej wystepują one przy znacznym zubożeniu mieszanki LPG/powietrze. Z drugiej strony uboga mieszanka na LPG nie powodowałaby tak znacznego okopcenia świec, więc wydaje mi sie że przyczyna tkwi poza instalacją LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Czarne swiece.
Dzieki kolego:) Jak wszystko poskladam to wszystko dokladnie przejrze:)