Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Opel Omega B FL] Niedzialajacy predkosciomierz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 594
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:52
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

[Opel Omega B FL] Niedzialajacy predkosciomierz

Post autor: Lolek » 13 paź 2012, 18:29

Czesc Przperaszam ze zakladam temat odnosnie Opla Omegi B FL 2.5 TD 130 KM AUTOMAT ale na forum OO juz zalamuje rece bo tam prawie nikt sie nie odzywa. <osohozi> Moze ktos tutaj wyciagnie do mnie pomocna dlon :-D
Otoz mam nastepujacy problem :
- nie dziala predkosciomierz
- nabijanie kilometrow nie dziala podczas jazdy ale podczas postoju jak dluzej sie postoi to (tzn 0,5 h to nabije 50m na dziennym)
Zegary byly wymieniane na drugie i ten sam problem tylko ze naprawilem podswietlenie zegarow bo nie bylo......Wiec uszkodzenie zegarow odpada
Przy silniku dokladana jest jakas kopulka do orginalnej obudowy ktora jest nad akumulatorem i uciete sa dwa kable
http://imageshack.us/f/513/imag0189d.jpg/
http://imageshack.us/f/26/imag0185o.jpg/
http://imageshack.us/f/12/imag0187pq.jpg/
http://imageshack.us/f/837/imag0186g.jpg/
http://imageshack.us/f/254/imag0188g.jpg/
http://imageshack.us/f/856/imag0191e.jpg/
Ale wujek mechanik mowil ze ta kopulka jest od xenonow i nie ma to nic wspolnego z tym Ale czy to prawda to nie wiem :roll: Moze powiecie od czego moga byc te uciete kable???
A drugi znajomy mechanik mowil ze to moze byc przyczyna jakis uszkodzony czujnik ktory jest przy skrzyni biegow Jak pisalem wczesniej mam automata dla rozjasnienia Moze to byc przyczyna tej parodii ????
Moze macie jakies swoje teorie co moze byc przyczyna tej komedi ???? Aha reszta wskaznikow dziala w zegarach tylko predkosciomierz i nabijanie kilometrow niet

Jescze jedno tak juz bylo u 2 poprzednich wlascicieli (1 z Francji i 2 z Polski i juz ten problem wystapil juz u francuza bo doszedlem do tego z filmiku z youtube - wstawil go wlasciciel z Polski swiezo po sprowadzeniu w 2008 r) Wiec jest to juz dluzszy czas ta usterka <buu>

Prosze o jakies wskazowki co mozna zrobic zeby zlikwidowac te usterke

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 paź 2012, 22:56

Diagnostyka potrzebna sprawdź bloki pomiarowe co widzi ECU jakie obroty jaką prędkość tak samo dotyczy ECM

Przyczyn może być kilkanaście.
Lolek pisze:A drugi znajomy mechanik mowil ze to moze byc przyczyna jakis uszkodzony czujnik ktory jest przy skrzyni biegow Jak pisalem wczesniej mam automata dla rozjasnienia Moze to byc przyczyna tej parodii ????
Nie ponieważ sterownik skrzyni z niego korzysta gdyby był coś nie tak to by i z biegami był problem.

Druga rzecz podaj numery seryjne sterowników.

Awatar użytkownika
Lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 594
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:52
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: Lolek » 15 paź 2012, 18:26

Nie wiem juz sam Podjechalem z bratem do elektryka I gdy zobaczyl tylko automata na stanie w aucie to odmowil wogole zajrzenia do samochodu ....... Na komputerze tez nie pokazuje kilku funkcji (wyswietlacz nazywa sie bid albo gid) tzn np nie pokazuje aktualnej predkosci jaka porusza sie auto , ile pali na przjechany jakis tam dystans a reszta chyba dziala

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2012, 18:38

A silnik wkręca się w obroty? skrzynia działa? nie ma problemów z jazdą?

Jeżeli nie to by wyglądało na złą komunikacje zegary-ecu bo jest po can.

Wsunie nie robiłem opla ale to silnik BMW 2,5tds a ten już robiłem i w automacie.

Awatar użytkownika
Lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 594
Rejestracja: 11 sie 2008, 08:52
Lokalizacja: Białystok/Podlasie

Post autor: Lolek » 15 paź 2012, 19:06

Ahaa przypomnialo mi sie Jak stoje na parkingu i przygazuje to czasami zapali sie lampka imbolisera (ale to rzadkosc) Zdaje sie dobrze przeklada biegi Za mocno nie wkreca sie na obroty jak jest ustawiony na pozycji D Zdaje sie normalnie przestawia wtedy biegi i jakos normalnie sie odpycha Trrudno ocennic bo to pierwszy automat jaki mam ale zdaje sie ze wszystko jest ok pod tym wzgledem

Skrzynia i silnik zerzneite prawie ze zywcem z BMW Jest to samo (tylko silnik zdlawiony o 13 KM)

Ze zapytam can to Controller Area Network czyli cos zwiazne jak pamietam z abs-em???

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 paź 2012, 19:46

Can to komunikacja podzespołów ecu-ecm-licznik itd.

Coś jak szyna danych podzespoły się komunikują.

Licznik po canie odczytuje z ecu o prędkości o obrotach i je wskazuje, a jeżeli nie wskazuje to jest coś nie tak z komunikacją pewnie podłaczenie pod kompa by powiedziało co a tak w ciemno to musisz szukać czy któryś nie ma przerwy. Can+ i Can-

Jeszcze jest opcja że ktoś mógł zrobić totalną demolkę z ECU podmienił od BMW a imo zdjęte.
Lolek pisze:Skrzynia i silnik zerzneite prawie ze zywcem z BMW Jest to samo
Nie zerznięte tylko to BMW Opel wykupił i szły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl