[B4 abk] problem z ladowaniem
[B4 abk] problem z ladowaniem
Witam,
po kupnie auta okazalo sie że ma niskie ladowanie 12,
a powinno byc 14-14,4
po wizycie u mechanika powiedzial regulator napiecia,
kupilem/wymienilem i dalej to samo,
zaczelem szukac, i okazalo sie ze nakretka/sruba, do ktorej jest przykrecony gruby czarny przewod, jest strasznie gorąca, aż mozna sie oparzyc,
Wiec oczyscilem pilnikiem miejsce styku (nakretka,podkladka i koncowka kabla)
lekko sie poprawilo poniewaz teraz pokazuje 12,5-13, i sruba sie az tak nie grzeje, chociaz dalej jest ciepla,
Mial ktos podobnie?
czy da sie to naprawic?
Czy pomoze tylko wymiana allternatora na 'nowy' ?
Czy od tej goracej sruby moze 'zjarac sie' instalacja, lub podpalic komora silnika?
A moze to nie wina alternatora tylko rozrusznika?
Jak 'ugryzc' temat, bez zbednych wydatkow?
po kupnie auta okazalo sie że ma niskie ladowanie 12,
a powinno byc 14-14,4
po wizycie u mechanika powiedzial regulator napiecia,
kupilem/wymienilem i dalej to samo,
zaczelem szukac, i okazalo sie ze nakretka/sruba, do ktorej jest przykrecony gruby czarny przewod, jest strasznie gorąca, aż mozna sie oparzyc,
Wiec oczyscilem pilnikiem miejsce styku (nakretka,podkladka i koncowka kabla)
lekko sie poprawilo poniewaz teraz pokazuje 12,5-13, i sruba sie az tak nie grzeje, chociaz dalej jest ciepla,
Mial ktos podobnie?
czy da sie to naprawic?
Czy pomoze tylko wymiana allternatora na 'nowy' ?
Czy od tej goracej sruby moze 'zjarac sie' instalacja, lub podpalic komora silnika?
A moze to nie wina alternatora tylko rozrusznika?
Jak 'ugryzc' temat, bez zbednych wydatkow?
Ostatnio zmieniony 20 cze 2013, 21:47 przez teeree, łącznie zmieniany 2 razy.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
sprawdź cała drogę przewodu o alternatora przez rozrusznik po akumulator szukaj przetarć izolacji a tak w ogóle to po wymianie regulatora właściwe ładowanie powróci po jakiś 50km gdy szczotki lekko się dotrą jak nie znajdziesz przetarć na przewodach to szukaj w alternatorze może być przepalona któraś dioda rozbierz go zobacz w jakim stanie jest komutator zobacz czy na diodach i wzbudniku nie ma suchych łutów ( tak było u mnie 12,3 z włączonymi światłami po poprawieniu połączeń ładowanie wróciło) a i pytanie w którym miejscu mierzyłeś napięcie ładowania
Sprawdzilem przewod od alternatora do rozrusznika, i z tylu silnika po lewej stronie (jak stoje przed silnikiem), w miejscu gdzie przewod jest przykrecony obejmą, widac "gole" kable, czyli uszkodzona jest oslona kabla,
Rozumiem ze takie cos moze powodowac spadek?
I tu mam pytanie jak odkrecic przewod z rozrusznika,
bo od gory go nie widac,
niestety kanalu, ani podnosnika nie posiadam,
i nie wiem czy dam rade samemu wymienic ten przewod,
chyba ze jak poodkrecam obudowe filtra, , to dostepn bedzie ??
Napiecia ladowania sprawdzalem na akumulatorze i omijajac rozrusznik, czyli bez posrednio z alternatora ,
i z tego co pamietam to bezposrednio z alternatora bylo ciut wieksze,
ale elektrykiem nie jestem:)
wiec jak najlepiej sprawdzic napiecie ladowania?
Rozumiem ze takie cos moze powodowac spadek?
I tu mam pytanie jak odkrecic przewod z rozrusznika,
bo od gory go nie widac,
niestety kanalu, ani podnosnika nie posiadam,
i nie wiem czy dam rade samemu wymienic ten przewod,
chyba ze jak poodkrecam obudowe filtra, , to dostepn bedzie ??
Napiecia ladowania sprawdzalem na akumulatorze i omijajac rozrusznik, czyli bez posrednio z alternatora ,
i z tego co pamietam to bezposrednio z alternatora bylo ciut wieksze,
ale elektrykiem nie jestem:)
wiec jak najlepiej sprawdzic napiecie ladowania?
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
przewod zdemontowany,
bez kanalu i lewarka,
fakt ze dostep jest fatalny,
kabel od rozrusznika odkrecilem od spodu,
bo od gory za duzo bylo by odkrecania ,,
niestety jeszcze nie zmontowalem "nowego przewodu" poniewaz nie mam jednej koncowki "oczka",
kabel juz mam , takze mysle ze jutro to ogarne,
i napisze czy jest jakas poprawa,
ale prosilbym o info;
jak dokladnie/gdzie dotknac/ zmierzyc miernikiem ladowanie ?
ktore bylo by pomocne w ustaleniu ;
"Czemu jest takie slabe ladowanie"
Tak jak robielem najpierw?
aku plus i minus?
i pozniej minus z aku i plus z alternatora?
bez kanalu i lewarka,
fakt ze dostep jest fatalny,
kabel od rozrusznika odkrecilem od spodu,
bo od gory za duzo bylo by odkrecania ,,
niestety jeszcze nie zmontowalem "nowego przewodu" poniewaz nie mam jednej koncowki "oczka",
kabel juz mam , takze mysle ze jutro to ogarne,
i napisze czy jest jakas poprawa,
ale prosilbym o info;
jak dokladnie/gdzie dotknac/ zmierzyc miernikiem ladowanie ?
ktore bylo by pomocne w ustaleniu ;
"Czemu jest takie slabe ladowanie"
Tak jak robielem najpierw?
aku plus i minus?
i pozniej minus z aku i plus z alternatora?
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
kolejny problem
wymienilem kable;
od alternatora do rozrusznika i od aku do masy,
podladowalem aku i pokazuje 12,18v
po przekreceniu kluczyka pokazuje 11,20v
i jak dalej przekrecam kluczyk zeby odpalic, to kontrolki przygasają,
i rozrusznik ledwo co kreci,
i auto nie odpala
Co sie moglo stac?
rece mi już opadają ;/
wymienilem kable;
od alternatora do rozrusznika i od aku do masy,
podladowalem aku i pokazuje 12,18v
po przekreceniu kluczyka pokazuje 11,20v
i jak dalej przekrecam kluczyk zeby odpalic, to kontrolki przygasają,
i rozrusznik ledwo co kreci,
i auto nie odpala
Co sie moglo stac?
rece mi już opadają ;/
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
prawdopodobnie problem rozwiazany;
padl akumulator,
podmienilem na drugi i zakrecil/auto odpalilo
na mierniku po odpaleniu auta,
mierzac na akumulatorze pokazuje 14,2
a jak dotykam alternatora i masy pokazuje 14,1
mozliwe ze bedzie lepiej, bo regulator napiecia jest nowy i musi sie dotrzec,
sruba od alternatora sie nie grzeje
(bynajmniej tak mi sie wydaje, auto 'chodzilo' tylko 5 minut),
ale jak wyjade w koncu z garazu po zalozeniu poszycia dachu, to napisze jaka jest poprawa
padl akumulator,
podmienilem na drugi i zakrecil/auto odpalilo
na mierniku po odpaleniu auta,
mierzac na akumulatorze pokazuje 14,2
a jak dotykam alternatora i masy pokazuje 14,1
mozliwe ze bedzie lepiej, bo regulator napiecia jest nowy i musi sie dotrzec,
sruba od alternatora sie nie grzeje
(bynajmniej tak mi sie wydaje, auto 'chodzilo' tylko 5 minut),
ale jak wyjade w koncu z garazu po zalozeniu poszycia dachu, to napisze jaka jest poprawa
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
jeszcze w 100% nie moge stwierdzic, poniewaz auto mam rozebrane(bez fotela kierowcy i sciagniete poszycie dachu, krotko mowiac nie ma polowy wnetrza)
obecnie walcze z dachem,
jak ogarne temat dachu, i auto wyjdzie to sie okaze czy juz dobrze laduje i czy sruba od alternatora sie grzeje,
ale poki co (przy odpalaniu auta w garazu, jak sobie chwile 'pochodzil') to raczej wymiana kabla od alternatora do rozrusznika, poprawila ladowanie, i chyba jest OK, bynajmniej nie pokazuje na dodatkowym zegarze 12V tylko 14V ,
ale to powietrdze jak juz wszystko pomontuje i wyjade z garazu ,
mam nadzieje ze do konca tego tygodnia bedzie juz 'latac'
obecnie walcze z dachem,
jak ogarne temat dachu, i auto wyjdzie to sie okaze czy juz dobrze laduje i czy sruba od alternatora sie grzeje,
ale poki co (przy odpalaniu auta w garazu, jak sobie chwile 'pochodzil') to raczej wymiana kabla od alternatora do rozrusznika, poprawila ladowanie, i chyba jest OK, bynajmniej nie pokazuje na dodatkowym zegarze 12V tylko 14V ,
ale to powietrdze jak juz wszystko pomontuje i wyjade z garazu ,
mam nadzieje ze do konca tego tygodnia bedzie juz 'latac'