Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5] 1.8T 150PS

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 14 paź 2012, 09:43

sagem pisze:
niedzwiadek204 pisze:Nie wiem
Nie bierz tego do siebie, ale musisz jeszcze trochę poczytać i się douczyć o tym co chcesz robić w swoim aucie.

Wiedz też, że jak sam sobie powymieniasz wtryski, turbo, regulator ciśnienia paliwa, pompę paliwa, i resztę rzeczy, potem pojedziesz z tym na program do jakiegoś tunera, i podczas hamowania auta czy na nowym programie coś wybuchnie lub się rozleci bo zostało źle złożone lub dobrane to nikt Ci za to ani złotówki nie zwróci.
Dlatego moim zdaniem po kupnie auta niech je lepiej doprowadzi do serii, zrobi sobie program i poduczy się trochę.

Na początek polecam zapoznanie się z zasadami działania silnika doładowanego :-) Po programie AEB jeździ już znośnie, tym bardziej w ośce.

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 14 paź 2012, 10:06

Mabrothrax pisze:
sagem pisze:
niedzwiadek204 pisze:Nie wiem
Nie bierz tego do siebie, ale musisz jeszcze trochę poczytać i się douczyć o tym co chcesz robić w swoim aucie.

Wiedz też, że jak sam sobie powymieniasz wtryski, turbo, regulator ciśnienia paliwa, pompę paliwa, i resztę rzeczy, potem pojedziesz z tym na program do jakiegoś tunera, i podczas hamowania auta czy na nowym programie coś wybuchnie lub się rozleci bo zostało źle złożone lub dobrane to nikt Ci za to ani złotówki nie zwróci.
Dlatego moim zdaniem po kupnie auta niech je lepiej doprowadzi do serii, zrobi sobie program i poduczy się trochę.

Na początek polecam zapoznanie się z zasadami działania silnika doładowanego :-) Po programie AEB jeździ już znośnie, tym bardziej w ośce.
Odnośnie tej zasady działania to wiem tyle że Turbosprężarka składa się turbiny którą napędzają gorące spaliny i sprężarki( kompresora ) napędzanego turbiną który pompuje powietrze pod ciśnieniem poprzez intercooler ( chłodnica powietrza ) do cylindrów. Dodatkowo miedzy wlotem turbiny a wylotem znajduje się zawór wastage działający podcisnieniowo czyli po przekroczeniu pewnego ciśnienia zawor otwiera się i spaliny omijają turbinę aby nie kręciła się w nieskonczoność. Z kolei zawór wastage sterowany jest przez zawór n75 To znaczy ze n75 jest na wężyku podciśnienia do Wastage w celu sterowania zaworem wastage przez komputer. Wiem że są tez takie zawory regulowane ręcznie do sterowania ciśnieniem doładowania za pomocą pokrętła( nie wiem używa się go wtedy gdy auto nie ma komputera czy jak ale na pewno w AEB taki zawór potrzebny mi nie będzie) Dalej na dolocie za intercooler'em znajduje się MAF(przepływomierz) i może się znajdować zawór upustowy blow off także sterowany podciśnieniem. zawór pod wpływem ciśnienia zamyka się i powietrze trafia do cylindrów gdy zdejmujemy nogę z gazu zawór otwiera się i powietrze zamiast trafiać do cylindrów wylatuje na zewnątrz powodując charakterystyczne psssttt. Blow off zabezpiecza w jakiś sposób turbosprężarkę i "pomaga" silnikowi schodzić z obrotów.

Zapomniałem o czymś?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 14 paź 2012, 11:25

Ta, o wklejeniu "Źródło: Wikipedia" :-D

Ja mówię poważnie, kup najpierw auto. Pojeździj, zobacz w jakim stanie jest, doprowadź do porządku i się baw. Bo wątek się zrobił w stylu "Jak se kiedyś kupie to se zrobie" :-D

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 14 paź 2012, 11:27

Mabrothrax pisze:Ta, o wklejeniu "Źródło: Wikipedia" :-D

Ja mówię poważnie, kup najpierw auto. Pojeździj, zobacz w jakim stanie jest, doprowadź do porządku i się baw. Bo wątek się zrobił w stylu "Jak se kiedyś kupie to se zrobie" :-D
Pokaż mi to na wikipedii, napisałem to sam, czytałem o tym dużo. A odnośnie tematu to masz racje, tak więc odświeżę temat wiosną jak zakupie auto. Dzięki wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 14 paź 2012, 11:53

Amen :mrgreen:

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 15 paź 2012, 19:52

Pytałem faceta o K03S do BEX'a koszt 4150 a K04-015 koszt 3400
Jaki wniosek? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 16 paź 2012, 11:14

Wniosek HHHHMMMMMMM zbieraj kase i zakup Garretta GT28RS i bedzie zapas do 360 kucy jedyne 4200zł <piwo> :mrgreen:

niedzwiadek204
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:53

Post autor: niedzwiadek204 » 16 paź 2012, 20:47

Pasuje P&P ? Nie mam odpowiedniej spawarki żeby rzeźbić w kwasówce ;-)

[ Dodano: 2012-10-27, 16:52 ]
Zastanawia mnie taka rzecz czy do mojego AAZ mozna by wstawić AEB? ewentualnie jakie audi 80 jest najlepsze na taki swap

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl