[80 B4 2.0 ABK] wymiana pompy wody
[80 B4 2.0 ABK] wymiana pompy wody
witam Klubowiczów
Podejrzewam u siebie zużywającą sie pompę wody (słyszę odgłosy mielenia bez względu na wielkość obrotów, a gdy złapię za najgrubszy przewód od pompy to mielenie niesie sie po dłoni). Chce jeszcze zdjąć pasek klinowy z pompy i odpalic silnik (na chwile i zimny oczywiscie) i zobaczyc czy dalej odgłos mielenia bedzie słyszalny. Prosiłbym Was o rade: jak najszybciej zdjąc owy pasek klinowy oraz jak zdemontowac pompę (najlepiej krok po kroczku)? czy termostat tez wymieniac?(jak sprawdzic czy jest sprawny w 100%?)
Pozdrawiam i dziekuję
Podejrzewam u siebie zużywającą sie pompę wody (słyszę odgłosy mielenia bez względu na wielkość obrotów, a gdy złapię za najgrubszy przewód od pompy to mielenie niesie sie po dłoni). Chce jeszcze zdjąć pasek klinowy z pompy i odpalic silnik (na chwile i zimny oczywiscie) i zobaczyc czy dalej odgłos mielenia bedzie słyszalny. Prosiłbym Was o rade: jak najszybciej zdjąc owy pasek klinowy oraz jak zdemontowac pompę (najlepiej krok po kroczku)? czy termostat tez wymieniac?(jak sprawdzic czy jest sprawny w 100%?)
Pozdrawiam i dziekuję
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Żeby pasek pompy zdjąć to musisz rozkręcić to koło od pompy po którym chodzi pasek (3 śruby na imbus). Wtedy to koło rozłoży ci się na 2 części. Nie musisz odpalać auta. Pokręć wtedy pompą i sprawdź jak chodzi. Na pewno się zorientujesz czy jest ok czy nie. A opis wymiany pompy masz w dziale Download, wprawdzie dotyczy to silnika diesla, ale myślę że też ci pomoże. Masz tam miedzy innymi foty jak wygląda to koło po którym chodzi pasek.
Nie wiem jak u Ciebie , ale u mnie wystarczy opuścić alternator do dołu i bez problemu można zdjąć pasek . Przy odpaleniu bez napiętego paska nie masz ładowania , ale do takiego eksperymentu wystarczy czasu , żeby sie zorientować czy to pompa .
Co do demontarzu pompy radze wymontować całą z korpusem - łatwiej jest rozkręcić i masz mniejszą szanse na urwanie śrub ( ja urwałem 6) .
Termostat zawieś w garnku z wodą termometr 100 stopniowy w środek i zobaczysz moment otwarcia i zamknięcia . Jeżeli zdecydujesz się na nowy to też zrób taką próbę .
Nowe zdażają się zacięte niestety . :evil: :evil: :evil:
Co do demontarzu pompy radze wymontować całą z korpusem - łatwiej jest rozkręcić i masz mniejszą szanse na urwanie śrub ( ja urwałem 6) .
Termostat zawieś w garnku z wodą termometr 100 stopniowy w środek i zobaczysz moment otwarcia i zamknięcia . Jeżeli zdecydujesz się na nowy to też zrób taką próbę .
Nowe zdażają się zacięte niestety . :evil: :evil: :evil:
marko: u mnie pompa wody i wspomagania jest napędzana jednym paskiem a alternator drugim paskiem. dzis jak zmieniałem płyny na zimowe zauwazyłem ze jest śruba regulacyjna (taka jak przy alternatorze) do naciagania paska od pompy. Popusciłem jedna z dołu i regulacyjna ale pompa ani drgnie..., a co jesli chciałbym napiąć pasek lub wymienic na nowy...?? :cry:
i chyba zeby zdjać ten pasek nie pozostaje mi nic innego jak zdjac koło od pompy wody, tylko cos mi sie zdaje ze te sruby na imbus sa ostro zapieczone i bedzie problem..., ktos juz w ten sposób zwalał pasek? nie ma problemów zeby pozniej założyc to koło z paskiem??
Zaraz sobie sciagne z downloada demontaz pompy i przejżę
Labiel: cos nie mogę znaleźć tego opisu w download, mozesz jakos mnie naprowadzic na niego??
i chyba zeby zdjać ten pasek nie pozostaje mi nic innego jak zdjac koło od pompy wody, tylko cos mi sie zdaje ze te sruby na imbus sa ostro zapieczone i bedzie problem..., ktos juz w ten sposób zwalał pasek? nie ma problemów zeby pozniej założyc to koło z paskiem??
Zaraz sobie sciagne z downloada demontaz pompy i przejżę
Labiel: cos nie mogę znaleźć tego opisu w download, mozesz jakos mnie naprowadzic na niego??
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
kolego żeby sciągnąć pasek z pompy wody w ABK to trzeba popuścić 3 śruby, 1- na klucz 13 z zębatką, 2 z tyłu pompy u dołu i 3 z tyłu pompy u góry(niewidoczna ale jest). obie na klucz 13. Wykręć całą pompe , niestety cała robota jest od dołu, wcześniej oczywiście spuść cały płyn chłodzący wężem właśnie dochądzącym do pompy od chłodnicy i tym mniejszym od ogrzewania. po wyciągnięciu pompy najlepiej obstukać wszystkie śruby młotkiem i zalać np wd-40 poczekać z 5 min i próbować odkręcać.
http://www.centrum.audi80.pl/component/ ... nfo/id,54/
Może to też pomoże
i duuużo cierpliwości z odkręcaniem śrub mocujących pompe w obudowie , nic na siłe , to potem bardzo boooli .
Może to też pomoże
i duuużo cierpliwości z odkręcaniem śrub mocujących pompe w obudowie , nic na siłe , to potem bardzo boooli .
Podejrzewam alternator lub pompę ze wskazaniem na alternator.
O pompę pytałem w razie czego gdyby to była ona.
Nie mogę jednoznacznie wskazać powodu świszczenia bo nie występuje ono stale.
Kilka razy świszczało rano po odpaleniu i później zanikało, innym razem szumiało na ciepłym silniku.
Jak przygotowałem się do zrzucenia paska alternatora żeby sprawdzić czy to on, to akurat wtedy cisza.
O pompę pytałem w razie czego gdyby to była ona.
Nie mogę jednoznacznie wskazać powodu świszczenia bo nie występuje ono stale.
Kilka razy świszczało rano po odpaleniu i później zanikało, innym razem szumiało na ciepłym silniku.
Jak przygotowałem się do zrzucenia paska alternatora żeby sprawdzić czy to on, to akurat wtedy cisza.