[80 B4 ABT] Nastawik biegu jałowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 26 lip 2009, 10:29
[80 B4 ABT] Nastawik biegu jałowego
Witam kolegów,chciałbym poruszyć temat samoczynnego dodawania gazu podczas jazdy gdyż jest to problem silników ( abt ). Temat był wiele razy poruszany ,lecz nie do końca rozwiązany. Ja znalazłem gdzieś na forum informacje że można spróbować odpiąć od nastawnika 2 pin i powinno pomóc. Ja tak uczyniłem i poskutkowało,lecz do końca nie wiem za co jest odpowiedzialny pin nr.2 w nastawniku na6 pinów.Miał ktoś z was doświadczenie z tym sposobem <ok> .
Dołączam się do zapytania. Na lpg jest emulacja sondy na "masa".
Nastawnik działa tylko wtedy gdy korekta wydatku wtrysku jest już na max (względem odczytów lambdy), wtedy ecu otwiera przepustnicę aby zubożyć dawkę.
Tylko...w jaki sposób odczytuje stan lambdy skoro jest na "masa" ? Ecu bierze korektę ..no własnie, w odniesieniu do czego ?
Mimo, że ustawiam sobie gaz tak, aby nastawnik nie podnosił mi obrotów, to nadal czasami przy zmianie biegu silnik "zawiśnie" na obrotach.
Nastawnik działa tylko wtedy gdy korekta wydatku wtrysku jest już na max (względem odczytów lambdy), wtedy ecu otwiera przepustnicę aby zubożyć dawkę.
Tylko...w jaki sposób odczytuje stan lambdy skoro jest na "masa" ? Ecu bierze korektę ..no własnie, w odniesieniu do czego ?
Mimo, że ustawiam sobie gaz tak, aby nastawnik nie podnosił mi obrotów, to nadal czasami przy zmianie biegu silnik "zawiśnie" na obrotach.