Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng] Jak ustawić zapłon

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

[ng] Jak ustawić zapłon

Post autor: subratri » 25 kwie 2011, 19:40

witam, jak w temacie.
Jak go ustawić no i czego użyć? Czy stroboskopu czy czego?? Kurde kiedyś miałem malacza ale tam ustawiałem na czuja...

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 25 kwie 2011, 21:09

Ustawiasz za pomocą lampy... 15 stopni to kąt wyprzedzenia

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 26 kwie 2011, 00:53

ok. Dzięki, a gdzie znajduje się marker jeszcze może się dopytam... :D

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 26 kwie 2011, 06:35

marker powinien być na kole pasowym wału korbowego albo na zamachowym:)

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 19 lip 2010, 18:39
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: slaby » 26 kwie 2011, 08:29

może też i tam są znaki, ale najlepiej błyskać stobem na koło zamachowe. tam jest okienko na wysokości aparatu zapłonowego. wszystko ładnie widać

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 26 kwie 2011, 09:13

nie zapomnij o zworce !!!!! bez zworki jak blysniesz w okienko bedzie widac 0 -zero- ze zworka dopiero bedze 15......

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 26 kwie 2011, 09:39

jakiej zworce??

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 26 kwie 2011, 10:32

no widzisz.... w ng by ustawic zaplon w zaleznosci od rocznika auta albo zobisz zworke w obd1 albo wstwiasz bezpiecznik w przekaznik pompy paliwa, silnikpodnosi obroty lub mozna powiedziec ecu wchodzi w tryb nastawny, wtedy dopiero mozna ustwic poprawnie zaplon..... jest to dobrze opisane na forum a w ksiazce sam naprawiam sa nawet fotki.....

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 26 kwie 2011, 11:30

czyli co? jeśli jest coś nie tak jeszcze z boku silnika to tym nastawianiem mogę sobie narobić szkody, bo jak nie ustabilizuje obrotów tam gdzie powinien to też nie zobaczę 15 stopni... dobrze rozumuję? czy chodzi jedynie o zejście z wolnych obrotów?

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 26 kwie 2011, 12:21

napisze ci co i jak po 18 teraz jestem w robocie i walcze z ad blue w dafie i nie mam czasu na opis.... daj meila na pw to wysle ci troche fotek i opisow...

Murzyn88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 26 kwie 2011, 18:36
Lokalizacja: Ząbkowice Śl

Post autor: Murzyn88 » 27 paź 2011, 10:47

Witam mam identyczny problem po wymianie uszczelki pod głowica nie mogę dojść do ładu z ustawieniem zapłonu,strasznie słabo reaguje na gaz więcej spala i trochę szarpie.Czy mógł by mi ktoś opisać krok po korku jak to ustawić w sumie najbardziej interesuje mnie gdzie się znajdują te zworki.

Tadi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 11 sty 2012, 23:37

Post autor: Tadi88 » 14 sty 2012, 11:01

Gdzie dokładnie wsadzić zworkę przy ustawianiu zapłonu ?

Awatar użytkownika
subratri
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 723
Rejestracja: 04 sie 2010, 13:57

Post autor: subratri » 14 sty 2012, 12:14

już gdzieś pisałem, w NG nie ustawia się zapłonu na lampę (pewnie można ale nie trzeba), trzeba ustawić tłok w GMP (marker 0 na kole zamachowym) i wtedy ustawić palec na marker (nacięcie) na obudowie rozdzielacza. I wszystko.

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 19 paź 2012, 19:16

Witam <ok>
w kwesti ustawienia zapłonu w silniku NG, czy mogłby się wypowiedziec ktos kto czai ten temat i łopatologicznie wypunktowac punkt po punkcie co robimy aby ustawic zaplon??
Czegos tu nie rozumiem, doczytalem ze przy ustawianiu zaplonu trzeba palec rozdzielacza ustawic na naciecie na obudowie aparatu, znów gdzie indziej ze naciecie na kole pasowym korbowodu na znak na dolnej obudowie rozrzadu.... ale co to da ze tak sie ustawi jesli do ustawienia zaplonu znow gdzie indziej jest napisane ze wlanczamy silnik, rozgrzewamy do temp roboczej, wkladamy zworke w złacze pin C i D i krecimy delikatnie w praw lub lewo aparatem?
co ma jedno z drugim? jak ustawie na znaki i odpale to i tak g... z tego bede widzial jak tam sie wszystko kreci :-P
do czego podlaczyc lampe strobo i czy wogole ma byc lampa strobo? bo tez sa rozne szkoły i zdania na ten temat, kurde nie ogarniam narazie tego :evil: w okienku na skrzyni gdzie koło rdzawy nalot i nic nie widac a tam maja byc jakies stopnie wybite?
dlatego proszę niech ktos dobitnie napisze dobry przepis (tylko bez zbednych komentarzy i połsłowek na ten temat by nie zasmiecac) co i jak po kolei sie robi i niech to bedzie przepis i dogmat na przyszłosc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl