[Coupe ABK] LPG zamula na zimnym, strzela, śmierdzi -sekwen.
Czy odwrotne podłączenie zasilania na 100% uszkadza interfejs VAG? Ja przez przypadek podłączyłem odwrotnie zasilanie i od tej pory poza świecącą się diodą nie mogę ustanowić połączenia z komputerem.Francis1982 pisze: Najczęstsza usterka to odwrotne podłączenie czarnego zasilania interfejsu bo niektóre przejściówki są zwalone. Ja tak miałem. Musiałem zasilanie odwrotnie wpinać niż biały.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A jest może jakiś sposób, aby podłączyć kompa, odpowiedni program i zarejestrowac jakiś wykres podczas jazdy ? Chodzi mi o to, aby na wykresie uchwycić moment tego "zimowego szarpania" i tym sposobem ustalić jakąś przyczynę?
Bo chwilowo przestałem się zajmować czasem wtrysków, na rzecz tego szarpania przeklętego. Chyba, że faktycznie on gdzies łapie lewe powietrze i wyjątkowo mu szkodzi bardzo zimne powietrze...
Bo chwilowo przestałem się zajmować czasem wtrysków, na rzecz tego szarpania przeklętego. Chyba, że faktycznie on gdzies łapie lewe powietrze i wyjątkowo mu szkodzi bardzo zimne powietrze...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zobacz czy podczas szarpania nie odłącza Ci kilku wtrysków gazowych przez zbyt niską temperaturę gazu jak wcześniej było.
Mógłbyś zapisać oscyloskop z acgassynchro.van_dall pisze:A jest może jakiś sposób, aby podłączyć kompa, odpowiedni program i zarejestrowac jakiś wykres podczas jazdy ? Chodzi mi o to, aby na wykresie uchwycić moment tego "zimowego szarpania" i tym sposobem ustalić jakąś przyczynę?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam pytanie do kolegi Aldi.
Zastanawiają mnie różne mapy spalania w silnikach ABK.
Tu moje Stag 300 na Valtekach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8b514.html
Tu inne Stag 300 na matrixach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e09a9.html
A tu vandalla:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c6 ... 14f4d.html
Różnice między pierwszymi dwoma są może niezbyt duże ale vandalla sporo odbiega od pozostałych. Czy nie należałoby szukać przyczyn w seryjnym osprzęcie? Bo mapy PB mocno się różnią.
Zastanawiają mnie różne mapy spalania w silnikach ABK.
Tu moje Stag 300 na Valtekach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8b514.html
Tu inne Stag 300 na matrixach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e09a9.html
A tu vandalla:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c6 ... 14f4d.html
Różnice między pierwszymi dwoma są może niezbyt duże ale vandalla sporo odbiega od pozostałych. Czy nie należałoby szukać przyczyn w seryjnym osprzęcie? Bo mapy PB mocno się różnią.
Szarpanie odbywa się za równo na PB jak i LPG więc to nie powinna być kwestia wtryskiwaczy.aldi pisze:Zobacz czy podczas szarpania nie odłącza Ci kilku wtrysków gazowych przez zbyt niską temperaturę gazu jak wcześniej było.
Zrobi się, jak zacznie szarpać częściej. Na razie zdażyło się to tylko 2 razy w przeciągu miesiąca. Są teraz stosunkowo wysokie temp powyżej 5st i lepiej. Zapewne jak zaczną się mrozy to będzie szarpało codziennie lub prawie codziennie, wtedy zarejestruje oscyloskop.aldi pisze:Mógłbyś zapisać oscyloskop z acgassynchro.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Masz racje jest spora różnica czasów wtrysku benzyny. Przy podciśnieniu 0,90 na dwóch pierwszych screenach jest po 6ms a na trzecim 10ms. Jeszcze jest sprawa że na dwóch pierwszych są mapy ze staga 300 a vandal ma staga 300 plus, który może inaczej czytać czasy wtrysku (tak przypuszczam bo nigdy nie miałem okazji tego sprawdzić). Najlepiej byłoby porównać czas wtrysku z VAGa.Francis1982 pisze:Zastanawiają mnie różne mapy spalania w silnikach ABK.
Tu moje Stag 300 na Valtekach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 8b514.html
Tu inne Stag 300 na matrixach:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e09a9.html
A tu vandalla:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c6 ... 14f4d.html
Różnice między pierwszymi dwoma są może niezbyt duże ale vandalla sporo odbiega od pozostałych. Czy nie należałoby szukać przyczyn w seryjnym osprzęcie? Bo mapy PB mocno się różnią.
Choć jeśli czas wtrysku jest naprawdę za wysoki to trzeba szukać przyczyny w osprzęcie silnika.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
I właśnie o ten osprzęt mi chodzi. U vandalla było lewe powietrze i być może dalej coś jest na rzeczy. Przydałyby się logi jak pracuje przepływka zwłaszcza na górze.
Już raz napisałem, że przydałby się log dynamiczny sprawnej przepływki. Szkoda, że nie mam już swojego ABK. Wielu ludziom by to pomogło. A miałem piękny przepływomierz a Audi 100 037C. Jeżdżony tylko na PB. A najlepsze, że dorwałem go za 80 zeta.
Już raz napisałem, że przydałby się log dynamiczny sprawnej przepływki. Szkoda, że nie mam już swojego ABK. Wielu ludziom by to pomogło. A miałem piękny przepływomierz a Audi 100 037C. Jeżdżony tylko na PB. A najlepsze, że dorwałem go za 80 zeta.
Witam po dłuższym czasie. Trochę zaniedbałem temat, ale wiele wazniejszych spraw w zyciu było, (w tym stłuczka )...
Nadal nie kupiłem kabla do audi, aby podpiąć się pod komp, ale byłem za to u osoby która sie tym zajmuje na codzień i dosyć dobrze ogarnia temat silnika ABK.
-Czas wtrysku wychodzi że jest 2.0 ms - nie wiem czy to dobrze czy to źle.
-Lewego powietrza raczej nie ma, bo sprawdzone już dziesiątki razy. Silnik pracuje równo.
-Problem szarpania przez całą obecną zimę wystąpił zaledwie 4-5 razy więc nie udało mi się uchwycić tego w zaden spoób komputerem.
-Sonda działa prawidłowo
Jednak mapy wg ACGASSYNCHRO nadal są do bani.
Jedyne co z komputerem udało się zauważyć, to błędna temperatura generowana przez czujnik temperatury powietrza. Ten taki mały który znajduje się w przepływce. Przy temp powietrza około 0st czujnik pokazuje temp -7.
Czy z tego mogło się wziąć spalanie BENZYNY rzędu 16L/100km przy jeździe do 2,5rpm? (Bo nie wiem czy o tym pisałem, bo dawno na forum nie byłem, ale sprawdzałem jakiś czas temu spalanie benzyny i w mieście do 2,5rpm spalanie 16L - dodam, że nie było jeszcze w tedy duzych mrozów ani sniegu etc)
Nadal nie kupiłem kabla do audi, aby podpiąć się pod komp, ale byłem za to u osoby która sie tym zajmuje na codzień i dosyć dobrze ogarnia temat silnika ABK.
-Czas wtrysku wychodzi że jest 2.0 ms - nie wiem czy to dobrze czy to źle.
-Lewego powietrza raczej nie ma, bo sprawdzone już dziesiątki razy. Silnik pracuje równo.
-Problem szarpania przez całą obecną zimę wystąpił zaledwie 4-5 razy więc nie udało mi się uchwycić tego w zaden spoób komputerem.
-Sonda działa prawidłowo
Jednak mapy wg ACGASSYNCHRO nadal są do bani.
Jedyne co z komputerem udało się zauważyć, to błędna temperatura generowana przez czujnik temperatury powietrza. Ten taki mały który znajduje się w przepływce. Przy temp powietrza około 0st czujnik pokazuje temp -7.
Czy z tego mogło się wziąć spalanie BENZYNY rzędu 16L/100km przy jeździe do 2,5rpm? (Bo nie wiem czy o tym pisałem, bo dawno na forum nie byłem, ale sprawdzałem jakiś czas temu spalanie benzyny i w mieście do 2,5rpm spalanie 16L - dodam, że nie było jeszcze w tedy duzych mrozów ani sniegu etc)
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zastanawiam się czy Stag 300 plus nie ma swojego czujnika temperatury na reduktorze. No i czy ktoś kto montował LPG może brał temp. reduktora z czegoś innego. Bo spalanie po 16 to ewidentnie wina albo Lambdy albo niebieskiego czujnika temperatury. Chyba nic nie jest w stanie tak zwiększyć spalania. No i przepływka ale ją raczej masz ok.
Możesz na gorącym silniku zmierzyć miernikiem niebieski czujnik. Powinno być od 195 do 220 omów.
Może jak ktoś się podpinał fioletowym do sondy sprawił, że ECU benzyny nie widzi sondy (Stag może i widzi ale to ECU benzyny reguluje czasy wtrysków benzyny a dopiero według czasów benzyny i swojego mnożnika Stag ustala czasy dla LPG).
Skoro PB mocno wzrosło zmierz niebieski.
Możesz na gorącym silniku zmierzyć miernikiem niebieski czujnik. Powinno być od 195 do 220 omów.
Może jak ktoś się podpinał fioletowym do sondy sprawił, że ECU benzyny nie widzi sondy (Stag może i widzi ale to ECU benzyny reguluje czasy wtrysków benzyny a dopiero według czasów benzyny i swojego mnożnika Stag ustala czasy dla LPG).
Skoro PB mocno wzrosło zmierz niebieski.
Czujniki (w tym niebieski) wymieniłem profilaktycznie 2 tyg temu.
Czy stag sondę widzi - nie wiem, ale po podłączeniu pod Vaga wyszło, że sonda pracuje prawidłowo. Zresztą ona tez jesienią była wymieniona na nowego boscha.
Przepływka sama w sobie również jest ok, ale ten czujnik temp w przepływce... już kiedyś - z rok temu, gdy podłączałem audi pod VAGa wyskoczył mi błąd tego właśnie czujnika. W weekend zatankuje benzynę, pojeźdżę trochę i zobaczymy jak wygląda spalanie PB.
Czy stag sondę widzi - nie wiem, ale po podłączeniu pod Vaga wyszło, że sonda pracuje prawidłowo. Zresztą ona tez jesienią była wymieniona na nowego boscha.
Przepływka sama w sobie również jest ok, ale ten czujnik temp w przepływce... już kiedyś - z rok temu, gdy podłączałem audi pod VAGa wyskoczył mi błąd tego właśnie czujnika. W weekend zatankuje benzynę, pojeźdżę trochę i zobaczymy jak wygląda spalanie PB.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak, stag ma czujnik temperatury reduktora i jedynie jest wykorzystywany do przełączania benzyna-gaz.Zastanawiam się czy Stag 300 plus nie ma swojego czujnika temperatury na reduktorze. No i czy ktoś kto montował LPG może brał temp. reduktora z czegoś innego.
Myślę że czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu dałoby się zastąpić dobranym termistorem co obniżyłoby koszt naprawy.