[AAH+LPG] Kontrolka oleju
[AAH+LPG] Kontrolka oleju
Witam, zapala mi się kontrolka oleju na biegu jałowym przy temperaturze cieczy 90st i powyżej. Działo się tak jeszcze przed założeniem gazu, często stojąc na światłach jak się silnik dogrzeje do 90st to wtedy czasem się zapala, a czasem jest ok. Obroty wpierw stoją na około 800 (jedna podziałka pod 1000) i wtedy nic się nie świeci, po chwili spadają o jakieś 100obr niżej i wtedy czasem się zapala kontrolka oleju, jak lekko podniosę obroty to przestaje świecić.
Olej 10W40 Valvoline, wygląda ok, zmieniany przez poprzedniego właściciela w czerwcu.
Co może być przyczyną i jak temu zaradzić?
Olej 10W40 Valvoline, wygląda ok, zmieniany przez poprzedniego właściciela w czerwcu.
Co może być przyczyną i jak temu zaradzić?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2012, 15:11 przez Slawas84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Na wysokich obrotach ładnie chodzi, żadnych podejrzanych dźwięków nie słyszę.
Jednak szarpie trochę przy ostrzejszym przyspieszaniu, bardziej na LPG, no i przy zejściu z wyższych do niskich obrotów strzela gazem w tłumik - świece i kable są już w drodze.
Postaram się w tygodniu sprawdzić ten czujnik, dzięki.
Jednak szarpie trochę przy ostrzejszym przyspieszaniu, bardziej na LPG, no i przy zejściu z wyższych do niskich obrotów strzela gazem w tłumik - świece i kable są już w drodze.
Postaram się w tygodniu sprawdzić ten czujnik, dzięki.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Tu jest filmik nagrany telefonem, niestety marna jakość mikrofonu wyłapała tylko "środkowe" częstotliwości, czyli wszelkie stuki i klekoty, które na żywo ledwo słychać tutaj są dźwiękami dominującymi.
Jeżeli coś ciekawego wyciągniecie z tego to będę bardzo rad
Filmik przed wymiana świec i kabli. Poprzedni właściciel miał krzywo wkręconą jedną świecę, wyszła z fragmentem gwintu, nowa weszła ok
Zmień olej na 5W40 lub jeszcze lepiej na 5W50 albo inny dobry syntetyk (polecam Mobila 5W50). Problem z ciśnieniem powinien zniknąć. I nie słuchaj tych co napiszą poniżej o "rozszczelnianiu" i innych bzdurach o tym, że do starego silnika należy lać gęstszy olej. Silnik AAH jest zbudowany pod olej syntetyczny.
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
nie pisz głupot.... :roll: wałkowany temat nie raz i do tych silników zalecany jest olej 10w40, gdyż jest on luźno spasowany, a tego co to oznacza chyba nie trzeba ci przetłumaczyć...?!yankes2.8 pisze:Zmień olej na 5W40 lub jeszcze lepiej na 5W50 albo inny dobry syntetyk (polecam Mobila 5W50). Problem z ciśnieniem powinien zniknąć. I nie słuchaj tych co napiszą poniżej o "rozszczelnianiu" i innych bzdurach o tym, że do starego silnika należy lać gęstszy olej. Silnik AAH jest zbudowany pod olej syntetyczny.
to nie diesel żeby jeździć na pełnym syntetyku... 90% tych silników jest juz na tyle zmęczona, że 5w prędzej mu "zaszkodzi" niż ułatwi życie :roll:
10W40 jest do takiego silnika odpowiedni, przynajmniej nie szukasz problemu w oleju i nie zastanawiasz się nad zmiana.
rozszczelnianie się silnika AAH może być spowodowona tylko tym, że ktoś źle wybrał silnik na swoje możliwości i zamiast wymieniać zużyte elementy to wlewa gęściejszy olej, a potem pisze, że auto nie ma ciągu.
rozszczelnianie się silnika AAH może być spowodowona tylko tym, że ktoś źle wybrał silnik na swoje możliwości i zamiast wymieniać zużyte elementy to wlewa gęściejszy olej, a potem pisze, że auto nie ma ciągu.
A nie mówiłem ? :lol: Lej 5W50, nie marnuj sobie silnika i nie czytaj tych bzdur o "luźnym spasowaniu". Jak się ma minimalne pojęcie o olejach to się wie że parametr 5 różni się tym od 10 że ma mniejszą gęstość przy niższych temperaturach co wpływa bezpośrednio na te chwile tuż po rozruchu gdzie sinik bardzo mocno się zużywa a parametr 50 różni się tym od 40, że przy rozgrzanym silniku olej zachowuje większą lepkość co wpływa na pokrycie trących się powierzchni grubszą jego warstwą i zarazem ta sama lepkość nie pozwala olejowi zbyt szybko uciekać przez wspomniane wyżej "luźne spasowania". Poza tymi podstawowymi parametrami, każdy olej syntetyczny ma kilka innych parametrów lepszych od półsyntetycznego o mineralnym nie wspominając. Nawiązując do kolegi, który pisze, że fabrycznie lano gorszy olej to przypomnę, że w 20 lat temu to olej klasy mobil 1 5W50 to do aut formuły 1 lano. A tak na marginesie 10W40 to producent do mojej kosiarki zaleca