[All] Audi Avant - porównanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Dobra więc tak: auta z gazem nie kupuje się od kogoś z tego względu, że myśląc logicznie człowiek wsadzający gaz szuka oszczędności, a czasem zamiast założyć gaz to go po prostu wkłada. A jak już to robi dla oszczędności to idąc drogą dedukcji będzie oszczędzał na wszystkim kupując 1 amortyzator, 1 stabilizator, 1 końcówkę drążka, będzie oszczędzał na przewodach wysokiego napięcia, na kopułce, wsadzi najtańsze klocki, amortyzatory, tarcze. Skręci gaz na max, by auto paliło mało, powypalają się gniazda i wtedy myśli o sprzedaży... Zazwyczaj tak to jest w większości przypadków.
Ja mam audi 80 b4 92r 2.0 ABT 90km i kupiłem ją z gazem. Nie żałuje, ale gdybym miał płacić komuś za tą robotę co ja wykonałem to raczej nie opłacałoby mi się brać tego auta.
Odkąd mam auto wymieniłem:
-guma pod filtrem powietrza ok 50 zł
-brok silnika 2zł
-amortyzatory przód + odboje i osłony ok. 300zł
-amortyzatory tył ok. 250zł
-końcówki drążków ok 40zł za sztukę
-łączniki stabilizatorów ok 40zł za sztukę
-sworzeń wahacza też ok 40zł za sztukę
-króciec wody przy głowicy 15zł za sztukę
-termostat ok. 35zł
-pompa wody + obudowa pompy wody (nie pamiętam ile)
-rozrząd też nie pamiętam ile
-kopułka + przewody (200-250zł nie pamiętam dokładnie)
-olej + filtry
-płyn chłodniczy
To były części eksploatacyjne, wszystkiego nie wymieniłem bo nie pamiętam i nie przywiązuje do tego uwagi, bo ja w każdy weekend oglądam samochód i wyszukuje nowych pierdółek, które są dobre, ale mogły być jeszcze lepsze, więc to poprawiam. A jest co robić
Oprócz tego trzeba było zrobić dużo innych pierdółek typu:
-regulacja gazu
-regulacja zapłonu
-centralny zamek + sterowanie i alarm
-alufelgi
-akumulator
-licznik
-pająk
-uszczelnienie wydechu
-wywalenie kata (bardzo nie potrzebnie, mój był prawie jak nowy...)
-jakieś tam żaróweczki
-cuda z elektryką
Nie wspominając o kosmetyce i wyglądzie autka
A i tak nie wszystko zrobiłem, bo czeka mnie z poważniejszych spraw wymiana pompki przy pedale sprzęgła i zajrzenie do tylnych hamulców <ok>
Tak więc w skrócie przez 20 lat każda guma ma prawo sparcieć, każdy przewód ma prawo się przetrzeć, pęknąć, w elektryce mają prawo zrobić się zimne luty. Przecież to 20 lat! Telefony komórkowe po 2-3 latach z zasady to trupy :lol:
Ja mam audi 80 b4 92r 2.0 ABT 90km i kupiłem ją z gazem. Nie żałuje, ale gdybym miał płacić komuś za tą robotę co ja wykonałem to raczej nie opłacałoby mi się brać tego auta.
Odkąd mam auto wymieniłem:
-guma pod filtrem powietrza ok 50 zł
-brok silnika 2zł
-amortyzatory przód + odboje i osłony ok. 300zł
-amortyzatory tył ok. 250zł
-końcówki drążków ok 40zł za sztukę
-łączniki stabilizatorów ok 40zł za sztukę
-sworzeń wahacza też ok 40zł za sztukę
-króciec wody przy głowicy 15zł za sztukę
-termostat ok. 35zł
-pompa wody + obudowa pompy wody (nie pamiętam ile)
-rozrząd też nie pamiętam ile
-kopułka + przewody (200-250zł nie pamiętam dokładnie)
-olej + filtry
-płyn chłodniczy
To były części eksploatacyjne, wszystkiego nie wymieniłem bo nie pamiętam i nie przywiązuje do tego uwagi, bo ja w każdy weekend oglądam samochód i wyszukuje nowych pierdółek, które są dobre, ale mogły być jeszcze lepsze, więc to poprawiam. A jest co robić
Oprócz tego trzeba było zrobić dużo innych pierdółek typu:
-regulacja gazu
-regulacja zapłonu
-centralny zamek + sterowanie i alarm
-alufelgi
-akumulator
-licznik
-pająk
-uszczelnienie wydechu
-wywalenie kata (bardzo nie potrzebnie, mój był prawie jak nowy...)
-jakieś tam żaróweczki
-cuda z elektryką
Nie wspominając o kosmetyce i wyglądzie autka
A i tak nie wszystko zrobiłem, bo czeka mnie z poważniejszych spraw wymiana pompki przy pedale sprzęgła i zajrzenie do tylnych hamulców <ok>
Tak więc w skrócie przez 20 lat każda guma ma prawo sparcieć, każdy przewód ma prawo się przetrzeć, pęknąć, w elektryce mają prawo zrobić się zimne luty. Przecież to 20 lat! Telefony komórkowe po 2-3 latach z zasady to trupy :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja niedawno jeździłem z bratem ciotecznym szukając dla niego audi 80 z silnikiem benzynowym w cenie 5000-6000. Większość egzemplarzy w tej cenie miała dyskwalifikujące wady jak dla mnie: wgniotki, sporo ognisk korozji. Na początku obejrzeliśmy jedno TDI za 5000zł i prawie byśmy je kupili, w dniu oglądania powiedzieliśmy właścicielowi że następnego dnia z rana będziemy po auto. Jedziemy na drugi dzień 25km dzwonimy do niego a on wyjechał. Wiec trochę wkurzenie odpuściliśmy. Auto blacharsko wyglądało dobrze, jedynie podczas jazdy przy przyspieszaniu się coś tłukło w okolicach skrzynie biegów oraz w tylnej belce. Zakupowe perypetie opisałem tutaj: https://audi80.pl/b4-abt-pulawy-purc ... t66977.htm
Zwykle jest tak że co by się nie kupiło to będzie chodzić po głowie myśl że może trzeba było wziąć coś innego.
Zwykle jest tak że co by się nie kupiło to będzie chodzić po głowie myśl że może trzeba było wziąć coś innego.
co do silnika ABT to aldi ma racje. shack troche przesadza. otóż mam w domu taki silnik na aucie i ojca który wozi nią mnóstwo i w wiele miejsc, do tego ma dosyć ciężką nogę ale do 12 litrów LPG jest mu ciężko dojść i z Pb do 9 też. jeśli chcesz jak najprostszy silnik to wydaje mi się że albo właśnie ABT albo 1Z. benzyniaka zawsze możesz zagazować. oba spokojnie wystarczą do jazdy o jakiej ty tu mówisz.
to co pisze igna112 to też prawda aczkolwiek społeczeństwo dzieli się na ciągle dłubiących pedantów i tych co mówią: "dopóki jeździ będę jeździł".
to co pisze igna112 to też prawda aczkolwiek społeczeństwo dzieli się na ciągle dłubiących pedantów i tych co mówią: "dopóki jeździ będę jeździł".
jaś-u, http://allegro.pl/audi-80-b4-2-0e-abk-1 ... 16100.html czy np. to audi to złom ? :roll:
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 21:18 przez KoralB3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tego co ja zaobserwowałem to 3/4 aut za tą cenę są nie warte oglądania.biniu292 pisze:Audi 80 za 4-5 tyś to zazwyczaj złom?
Co do TDI którego nie kupił mój brat cioteczny to po obejrzeniu innych egzemplarzy (to TDI było pierwsze) żałowaliśmy że go nie wzięliśmy. Nadwozie i wnętrze było OK, mechanikę by się dopracowało.
Kupił on auto za 5500 2.0 115KM (oznaczenie ABK) bez gazu. W którym niesprawna jest poduszka i kontrolka od niej była podłączona do kontrolki ABSu, rozerwana poduszka silnika (już wymieniona 80zł), nowe świece bo stare były już tak zjechane, że silnik czasem nie odpalał za pierwszym razem, po wymianie znaczna poprawa. Nie było długich świateł ale rozebrałem i naprawiłem przełączniki zespolone, ustawiliśmy światło bo świeciły w niebo.
Jezus maria jak ktoś doprowadzi mi gaz do takiego stanu, żeby paliło mi 12 gazu po mieście przy eko jeździe to jestem w stanie pół kraju do niego przejechać na prawdę. Gazownicy już nie jedni rozkładali ręce "silnik w dobrym stanie, dobrze wyregulowany, ale on tak palą" Nie wiem może ja głupi jestem ale poniżej 14 po mieście to jeszcze nim nie zszedłem. Rozmawiałem osobiście też 2 osobami z forum, które uważają, że przy ABT 14 gazu po mieście to norma.
Aldi,to jest kosmetyka
Ja mam do naprawy dużo,dużo więcej i dlatego kombinuję,poduszkę mam w d...
Ma nie rdzewieć i ma jeździć,a to że czasem się zepsuje coś za 100-200 zł.,no cóż salon mnie może tylko od tego uratować.
Ja chcę wiedzieć jak częste i drogie są naprawy w audi 80 avant.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
[ Dodano: 2012-10-25, 21:48 ]
widzę audi avant 1993 rok za 4 tyś z czymś?i co tego nawet nie oglądać?
już się zgubiłem
Ja mam do naprawy dużo,dużo więcej i dlatego kombinuję,poduszkę mam w d...
Ma nie rdzewieć i ma jeździć,a to że czasem się zepsuje coś za 100-200 zł.,no cóż salon mnie może tylko od tego uratować.
Ja chcę wiedzieć jak częste i drogie są naprawy w audi 80 avant.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
[ Dodano: 2012-10-25, 21:48 ]
widzę audi avant 1993 rok za 4 tyś z czymś?i co tego nawet nie oglądać?
już się zgubiłem