Ten chińczyk dodaje tych plusów,ale tylko,jak masz pompę wtryskową w nie najlepszej kondycji.
Jak łopatkowa pompa jest zdrowa,to żadna 11tka nie ma prawa mieć problemów z podaniem odpowiedniej ilości paliwa.Dawniej jakoś nikt takich pompek nie montował i 200 na 230tkach robili bez najmniejszego trudu.
Jedyne,co się poprawia,w przypadku zdrowej pompy,to dolny,tylko dolny zakres obrotowy,czyli ten w którym pompa łopatkowa ma jeszcze spory zapas wydajności i nie pracuje pełną parą,a pomocnicza daje na tyle dużo paliwa,że pompa przetłaczająca ma w tym zakresie spory zapas paliwa. Na górze te pomocnicze pompy paliwowe bardziej przeszkadzają,jak pomagają,zaznaczam,przy zdrowej pompie wtryskowej.
U mnie,ale także po konsultacjach z innymi posiadaczami tych pomocniczych pomp poza nieznaczną poprawą na samym dole,niczego większego się uzyskać nie dało.
Powiem Ci tak,jeżeli uda Ci się podbić w pompie ciśnienie do 15 bar,to masz zdrową pompę,jeżeli nie,jest już jest w nie najlepszej kondycji i tylko takim pompą te pomocnicze jedynie pomagają.
Moja potrafi zrobić 15 bar do 4400,ale wsadziłem nowa pompę łopatkową,więc żadna dodatkowa pompa niewiele,nic tu nie da.
Sprawdzaliśmy tak słabe pompy łopatkowe,czyli takie,które nie robią nawet 13 bar i z pomocniczą udało się uzyskać ciśnienie większe średnio o jednego bara.W przypadku zdrowej pompy nie przybyło nic.
Na tej podstawie twierdzę,że pomocnicze pompy pomagają tylko słabym kondycyjnie pompą wtryskowym.Te wówczas nie muszą się skupiać na zasysaniu paliwa,a jedynie na jego tłoczeniu.
Miejsce montażu jest bez większego znaczenia,najważniejsze są parametry takiej pompki.
Równie dobrze może być ona zamontowana tuż za zbiornikiem,albo przed samą wtryskową.Efekt będzie podobny,albo nawet taki sam.
[Golf III 1.9 tdi afn] z modzoną pompą wtryskową 185@377
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2011, 09:00
a to ciekawostka 15 bar a ja mam 12.5 bara przy 4000
co kolego za turbo u ciebie siedzi
napięcie nastawnika zadane w programie jest na pewno większe od 4.460
co do pomp i ich wydajności to taki sam jesteś uparty jak spawacz {ja mam najlepszą najwydajniejszą super wydumke wszystkie 11 się chowają przy mojej a po programie i hamowni :oops: <buu> dlaczego mi hamownia zaniża :idea: poprostu innym zawyża}
masz dla porównania mój wykres
setup bez podawczej i turbo z 2.0 tdi cr 143hp
przy tej konfiguracji powyrzej 3600 dym za autem chyba wiesz dla czego?
arwam o co wam chodzi z tymi pompami?
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_102378.html
pompa z ahu steruje tak samo kątem jak ta ahh
co kolego za turbo u ciebie siedzi
napięcie nastawnika zadane w programie jest na pewno większe od 4.460
co do pomp i ich wydajności to taki sam jesteś uparty jak spawacz {ja mam najlepszą najwydajniejszą super wydumke wszystkie 11 się chowają przy mojej a po programie i hamowni :oops: <buu> dlaczego mi hamownia zaniża :idea: poprostu innym zawyża}
masz dla porównania mój wykres
setup bez podawczej i turbo z 2.0 tdi cr 143hp
przy tej konfiguracji powyrzej 3600 dym za autem chyba wiesz dla czego?
arwam o co wam chodzi z tymi pompami?
http://vaglog.rtnet.pl/krzysztof.ujazdowski_102378.html
pompa z ahu steruje tak samo kątem jak ta ahh
Ostatnio zmieniony 25 paź 2012, 09:50 przez krzysiek1606, łącznie zmieniany 3 razy.
sagon , miałeś pokazane na fotkach tłoczki z pomp 1Z na nastawnikach
potencjometrycznym ( krótszy) i indukcyjnym... ( dłuższy)
filmik jest z krótszym od pompy z nastawnikiem potencjometrycznym
podobnie jak korpus.
po drugie nie zapominaj że z drugiej strony ogranicza dekielek od
strony silnika.
a fotki są tak marne bo takie robi telefon. specjalnie do nie będę brał aparatu i go ciapał w paliwie...
co do bolców to w obydwóch pompach masz z przetoczeniem.
potencjometrycznym ( krótszy) i indukcyjnym... ( dłuższy)
filmik jest z krótszym od pompy z nastawnikiem potencjometrycznym
podobnie jak korpus.
po drugie nie zapominaj że z drugiej strony ogranicza dekielek od
strony silnika.
a fotki są tak marne bo takie robi telefon. specjalnie do nie będę brał aparatu i go ciapał w paliwie...
co do bolców to w obydwóch pompach masz z przetoczeniem.
krzysiek1606, 15 bar robi się,jak wspomniałem na zdrowej pompie.Tu masz tego dowód.
Co prawda troszeczkę na tym ujęciu brakuje do 15tu,ale uwierz,na tej pompie(to nie moja) 15 pękło.
Napięcie z sofcie możesz mieć wywalone nawet na 5.0v,jeżeli jednak nastawnik nie będzie w stanie zrobić więcej,jak 4.46 w jednym tylko zakresie,to uwierz,więcej nie ugrasz.
Nastawniki z afn-ów robią na maxa około 4.5v,więcej nie wyciągniesz.Zwróć uwagę na loga 001,masz dawki na maxa,czyli gdybyś rzucił okiem na mapę napięcia,to byś zobaczył,że wartości rzędu 50.8 mg,czyli 51mg,to już max dla softu i mapy napięcia.
Dlatego dziwi mnie,że przy tak niskim napięciu,dodatkowo na 216tkach wypluło 200 koni.
Nie da się tyle zrobić przy takim napięciu nawet na 230tkach,co dopiero na 216tkach.A Samo turbo jakie by nie było,mocy nie da.Pompa pomocnicza nie jest do krzesania mocy,tylko jak już pomaga kulawej pompie wtryskowej zaciągnąć lepiej,szybciej paliwo.
Faktem jest,że redukuje dymienie,bo i u mnie dymu było mniej,ale mocy mi nie dodała,bo nie mogła.
Co do pomp i ich wydajności,to mając więcej logów na zestawach 11/230,jak koni wiem,że na Twoim setupie 200 koni to zwyczajny żart.
Nie jestem uparty,tylko realnie patrzę na sytuację.Pompa była sprawdzana,wyszło lepiej,jak na pompie z ahh a,że to hybryda,to warto o tym często i gęsto pisać.Pomyśl teraz,co byś miał na 230tkach.Skoro na 216 masz 200 koni,to na 230 robisz 220,a tyle to się robi na 260tkach.
Zajedź na dobrą hamownię,bo te dynomety rysują co chcą,to zobaczysz,ile wypluje przy tym napięciu.
Nie kruszmy już kopii,nie ma sensu się spierać.Wynik masz jaki masz,tyle tylko,że na papierze.
U mnie siedzi turbo hybryda awx/arl.
Nie pytaj arwama o takie rzeczy,bo się nigdy odpowiedzi nie doczekasz.
Każda pompa da radę wyprzedzić kąt o 18 jednostek,bez względu na to,czy to pompa z ahh,czy ahu.
Wystarczy ewentualnie coś tylko w jednej,czy drugiej poprawić i masz jak zechcesz nawet 20 stopni wyprzedzenia.
Wartością wyprzedzenia kąta wtrysku w danym zakresie przy odpowiedniej dawce steruje mapa kąta wtrysku.Tam wpisujesz żądane wartości,a pompa przy pomocy zaworka ciśnieniowego steruje tłoczkiem w taki sposób,żeby ten utrzymywał zadaną w mapie wartość.
arwam, jak zwykle nie udzieliłeś żądnej odpowiedzi,nie podałeś żadnych konkretów,poza marnym filmikiem,na którym tak naprawdę niewiele widać.Dodatkowo poparłeś swoją teorię fotkami tak żałosnej jakości,że z trudem cokolwiek można z nich odczytać.
Ale rozumiem,że przy dziennym świetle tych zdjęć się zrobić nie dało.Celowym zamiarem było robienie zdjęć po zmroku,aparatem który jest nim tylko z nazwy.Ale do rzeczy.
arwam, napiszę to tak,kłamiesz,łżesz,bezczelnie zakłamujesz fakty,jednym słowem robisz wszystko,żeby tylko nie przyznać się do ewidentnego braku wiedzy.
Milczysz 4 dni,w tym czasie kombinując na wszystkie sposoby,co zrobić,żeby ukazać fakty,takimi jak je przedstawiasz.Trochę Ci to zajęło,ale się udało,...niby się udało,bo tak naprawdę ponownie dałeś du...y.
Piszesz,że pompa z nastawnikiem potencjometrycznym ma tłoczek innej długości,jak ta z nastawnikiem idukcyjnym :mrgreen: .
Nie wiem,skąd czerpiesz takie informacje,sorki już wiem,uroiłeś sobie to w swojej głowie,tylko dlatego,żeby za wszelką cenę kolejny raz wyjść z opresji z twarzą.
Kolego,dzwoniłem dzisiaj do znajomego,pompiarza i wiesz co się okazuje?
Dokładnie to,o czym cały czas piszę,ale po kolei.
Mistrzuniu,wszystkie pompy 10tki w tdi,wszystkie,tak z jednymi,jak drugimi nastawnikami mają identyczne tłoczki przestawiacza kąta wtrysku,tak pompy z audi 80,czyli 0 460 404 982/983/985,jak pozostałe 10tki.
Mają identyczne układy tłoczące paliwo,identyczne układy sterujące wyprzedzeniem kąta wtrysku,wszystkie pompy z 1Z mają identyczne fale,sprężyny,tłoczki przestawiacza i wiele innych części.
Różnią się tylko sterowaniem dawką,czyli nastawnikami,tylko tym!!
Tłoczek jest identyczny w każdej jednej pompie,możesz to sprawdzić dzwoniąc do pierwszego lepszego pompiarza,inter carsu,jakiegokolwiek sklepu sprzedającego armaturę wtryskową.Udzielą Ci takich informacji.
Tłoczek w pompie,którą umieściłeś w roli głównej 0 460 404 982 ma numer 2 463 104 050,numer na tłoczku 028,zapamiętaj sobie 028.Identyczny numer mają tłoczki we wszystkich,jak wspomniałem pompach 10tkach w tdi,we wszystkich,oraz w kilku 11tkach,w tym w pompie z reni 0 460 414 993.
Kłamiesz,kłamałeś i co najgorsze będziesz kłamał,zrobisz wszystko,żeby tylko nie przyznać się do kompletnej niewiedzy.
Na każdym forum uprawiasz ten sam proceder.Uważasz się za wybitnego znawcę,a tak naprawdę gów..o wiesz.
Dodatkowo,oprócz tłoczka przestawiacza wszystkie pompy z tdi mają identyczne numery kosza przestawiacza 2 460 232 030,a także identyczne wałki 2 466 100 029,identyczne pompy łopatkowe 1 467 030 308,a także kilka innych,identycznych elementów.
Jedyne,co pompy z 1Z/ahu mają inne,to krzyżak,ten w 1Z ma numer 1 460 140 334,w pozostałych 2 460 140 021,oraz rolki.Te w pompach z 1Z są podwójne,w pozostałych pojedyncze.
Możesz sobie wszystkie te numery sprawdzić kiedy chcesz,jak tylko masz gdzie,tak numer tłoczka 2 463 104 050,jak pozostałe.
Zadzwoń,poproś panią,pana niech Ci wrzucą numer tłoczka w katalog,to się dowiesz w jakich pompach był montowany .
W pompie 0 460 404 982 był na 100%,tak samo w pozostałych pompach 10tkach z 1.9 tdi.
Zapamiętaj,że względów bezpieczeństwa pompy nie ma takiej możliwości,żeby to korpus blokował wychył tłoczka.Zawsze robi to dekiel.Zapytaj pompiarzy,to Ci wyjaśnią dlaczego.
Nie ma,nie było i nie będzie w tych pompach,bez względu na rodzaj nastawnika innych, jak tylko te,tłoczków przyśpieszacza kąta,ZAKŁADASZ SIĘ?
Możesz to sobie sprawdzić gdzie tylko chcesz i jak tylko chcesz.Dla chcącego,nic trudnego. Czekam na ewentualne zastrzeżenia.
To,że nie podałeś żadnych wymiarów,numerów widocznych gołym okiem,świadczy tylko o tym,że od samego początku z premedytacją ściemniasz.Gdyby było inaczej sypałbyś danymi,tak samo jak ściemami którymi nas tu karmisz.
Teraz Ci powiem,jak udało Ci się zrobić to,że kosz stał w miejscu.Zwyczajnie wsadziłeś krótszy tłoczek,krótszy od oryginalnego i tyle.Proste z zarazem genialne.Tylko dlaczego zajęło Ci to aż 4 dni?Kombinowałeś całe 4 dni i wydawało Ci się,że wykombinowałeś.Tyle tylko,że ja aż tak głupi,jak Tobie się wydaje nie jestem.
Rozumiem,że korpusu nie przyślesz :mrgreen:
Ale to chyba oczywiste,nawet Ty nie jesteś aż tak głupi,żeby wysłać mi ten korpus i pogrążyć się totalnie.
Sama jakość fotek też nie była przypadkowa,jak Cię znam,zrobiłeś je celowo przy sztucznym oświetleniu na dodatek z fleszem.
Zapytany o numery tłoczków,wymiary udajesz jak zwykle głupiego i zasłaniasz się tym żałosnym filmem w duecie z tymi świetnymi fotkami.
Gdybyś miał słuszność,podałbyś te numery,wymiary tak,jak ja podałem numery poszczególnych części składowych pomp.Ale z oczywistych względów ich nie podasz,tak samo,jak nie wyślesz mi tego korpusu.
Reasumując,kłamiesz,oszukujesz na żywca,robisz swoich kolegów z forum w hu..a,kombinujesz i z premedytacją posuwasz się do tak nieczystych zagrywek.
Masz jeszcze okazję,żeby się zrehabilitować,możesz podać numery tych dwóch tłoczków,wybite są jak pisałem po stronie wysokociśnieniowej.To takie trzy małe cyferki.Ja to sprawdzę u kolegi w katalogu.Możesz też wysłać mi korpus,ja ciągle czekam <ok> .
Na przyszłość nie zakładaj,że wszyscy poza Tobą,to idioci.
Pozdrawiam.
Co prawda troszeczkę na tym ujęciu brakuje do 15tu,ale uwierz,na tej pompie(to nie moja) 15 pękło.
Napięcie z sofcie możesz mieć wywalone nawet na 5.0v,jeżeli jednak nastawnik nie będzie w stanie zrobić więcej,jak 4.46 w jednym tylko zakresie,to uwierz,więcej nie ugrasz.
Nastawniki z afn-ów robią na maxa około 4.5v,więcej nie wyciągniesz.Zwróć uwagę na loga 001,masz dawki na maxa,czyli gdybyś rzucił okiem na mapę napięcia,to byś zobaczył,że wartości rzędu 50.8 mg,czyli 51mg,to już max dla softu i mapy napięcia.
Dlatego dziwi mnie,że przy tak niskim napięciu,dodatkowo na 216tkach wypluło 200 koni.
Nie da się tyle zrobić przy takim napięciu nawet na 230tkach,co dopiero na 216tkach.A Samo turbo jakie by nie było,mocy nie da.Pompa pomocnicza nie jest do krzesania mocy,tylko jak już pomaga kulawej pompie wtryskowej zaciągnąć lepiej,szybciej paliwo.
Faktem jest,że redukuje dymienie,bo i u mnie dymu było mniej,ale mocy mi nie dodała,bo nie mogła.
Co do pomp i ich wydajności,to mając więcej logów na zestawach 11/230,jak koni wiem,że na Twoim setupie 200 koni to zwyczajny żart.
Nie jestem uparty,tylko realnie patrzę na sytuację.Pompa była sprawdzana,wyszło lepiej,jak na pompie z ahh a,że to hybryda,to warto o tym często i gęsto pisać.Pomyśl teraz,co byś miał na 230tkach.Skoro na 216 masz 200 koni,to na 230 robisz 220,a tyle to się robi na 260tkach.
Zajedź na dobrą hamownię,bo te dynomety rysują co chcą,to zobaczysz,ile wypluje przy tym napięciu.
Nie kruszmy już kopii,nie ma sensu się spierać.Wynik masz jaki masz,tyle tylko,że na papierze.
U mnie siedzi turbo hybryda awx/arl.
Nie pytaj arwama o takie rzeczy,bo się nigdy odpowiedzi nie doczekasz.
Każda pompa da radę wyprzedzić kąt o 18 jednostek,bez względu na to,czy to pompa z ahh,czy ahu.
Wystarczy ewentualnie coś tylko w jednej,czy drugiej poprawić i masz jak zechcesz nawet 20 stopni wyprzedzenia.
Wartością wyprzedzenia kąta wtrysku w danym zakresie przy odpowiedniej dawce steruje mapa kąta wtrysku.Tam wpisujesz żądane wartości,a pompa przy pomocy zaworka ciśnieniowego steruje tłoczkiem w taki sposób,żeby ten utrzymywał zadaną w mapie wartość.
arwam, jak zwykle nie udzieliłeś żądnej odpowiedzi,nie podałeś żadnych konkretów,poza marnym filmikiem,na którym tak naprawdę niewiele widać.Dodatkowo poparłeś swoją teorię fotkami tak żałosnej jakości,że z trudem cokolwiek można z nich odczytać.
Ale rozumiem,że przy dziennym świetle tych zdjęć się zrobić nie dało.Celowym zamiarem było robienie zdjęć po zmroku,aparatem który jest nim tylko z nazwy.Ale do rzeczy.
arwam, napiszę to tak,kłamiesz,łżesz,bezczelnie zakłamujesz fakty,jednym słowem robisz wszystko,żeby tylko nie przyznać się do ewidentnego braku wiedzy.
Milczysz 4 dni,w tym czasie kombinując na wszystkie sposoby,co zrobić,żeby ukazać fakty,takimi jak je przedstawiasz.Trochę Ci to zajęło,ale się udało,...niby się udało,bo tak naprawdę ponownie dałeś du...y.
Piszesz,że pompa z nastawnikiem potencjometrycznym ma tłoczek innej długości,jak ta z nastawnikiem idukcyjnym :mrgreen: .
Nie wiem,skąd czerpiesz takie informacje,sorki już wiem,uroiłeś sobie to w swojej głowie,tylko dlatego,żeby za wszelką cenę kolejny raz wyjść z opresji z twarzą.
Kolego,dzwoniłem dzisiaj do znajomego,pompiarza i wiesz co się okazuje?
Dokładnie to,o czym cały czas piszę,ale po kolei.
Mistrzuniu,wszystkie pompy 10tki w tdi,wszystkie,tak z jednymi,jak drugimi nastawnikami mają identyczne tłoczki przestawiacza kąta wtrysku,tak pompy z audi 80,czyli 0 460 404 982/983/985,jak pozostałe 10tki.
Mają identyczne układy tłoczące paliwo,identyczne układy sterujące wyprzedzeniem kąta wtrysku,wszystkie pompy z 1Z mają identyczne fale,sprężyny,tłoczki przestawiacza i wiele innych części.
Różnią się tylko sterowaniem dawką,czyli nastawnikami,tylko tym!!
Tłoczek jest identyczny w każdej jednej pompie,możesz to sprawdzić dzwoniąc do pierwszego lepszego pompiarza,inter carsu,jakiegokolwiek sklepu sprzedającego armaturę wtryskową.Udzielą Ci takich informacji.
Tłoczek w pompie,którą umieściłeś w roli głównej 0 460 404 982 ma numer 2 463 104 050,numer na tłoczku 028,zapamiętaj sobie 028.Identyczny numer mają tłoczki we wszystkich,jak wspomniałem pompach 10tkach w tdi,we wszystkich,oraz w kilku 11tkach,w tym w pompie z reni 0 460 414 993.
Kłamiesz,kłamałeś i co najgorsze będziesz kłamał,zrobisz wszystko,żeby tylko nie przyznać się do kompletnej niewiedzy.
Na każdym forum uprawiasz ten sam proceder.Uważasz się za wybitnego znawcę,a tak naprawdę gów..o wiesz.
Dodatkowo,oprócz tłoczka przestawiacza wszystkie pompy z tdi mają identyczne numery kosza przestawiacza 2 460 232 030,a także identyczne wałki 2 466 100 029,identyczne pompy łopatkowe 1 467 030 308,a także kilka innych,identycznych elementów.
Jedyne,co pompy z 1Z/ahu mają inne,to krzyżak,ten w 1Z ma numer 1 460 140 334,w pozostałych 2 460 140 021,oraz rolki.Te w pompach z 1Z są podwójne,w pozostałych pojedyncze.
Możesz sobie wszystkie te numery sprawdzić kiedy chcesz,jak tylko masz gdzie,tak numer tłoczka 2 463 104 050,jak pozostałe.
Zadzwoń,poproś panią,pana niech Ci wrzucą numer tłoczka w katalog,to się dowiesz w jakich pompach był montowany .
W pompie 0 460 404 982 był na 100%,tak samo w pozostałych pompach 10tkach z 1.9 tdi.
Zapamiętaj,że względów bezpieczeństwa pompy nie ma takiej możliwości,żeby to korpus blokował wychył tłoczka.Zawsze robi to dekiel.Zapytaj pompiarzy,to Ci wyjaśnią dlaczego.
Nie ma,nie było i nie będzie w tych pompach,bez względu na rodzaj nastawnika innych, jak tylko te,tłoczków przyśpieszacza kąta,ZAKŁADASZ SIĘ?
Możesz to sobie sprawdzić gdzie tylko chcesz i jak tylko chcesz.Dla chcącego,nic trudnego. Czekam na ewentualne zastrzeżenia.
To,że nie podałeś żadnych wymiarów,numerów widocznych gołym okiem,świadczy tylko o tym,że od samego początku z premedytacją ściemniasz.Gdyby było inaczej sypałbyś danymi,tak samo jak ściemami którymi nas tu karmisz.
Teraz Ci powiem,jak udało Ci się zrobić to,że kosz stał w miejscu.Zwyczajnie wsadziłeś krótszy tłoczek,krótszy od oryginalnego i tyle.Proste z zarazem genialne.Tylko dlaczego zajęło Ci to aż 4 dni?Kombinowałeś całe 4 dni i wydawało Ci się,że wykombinowałeś.Tyle tylko,że ja aż tak głupi,jak Tobie się wydaje nie jestem.
Rozumiem,że korpusu nie przyślesz :mrgreen:
Ale to chyba oczywiste,nawet Ty nie jesteś aż tak głupi,żeby wysłać mi ten korpus i pogrążyć się totalnie.
Sama jakość fotek też nie była przypadkowa,jak Cię znam,zrobiłeś je celowo przy sztucznym oświetleniu na dodatek z fleszem.
Zapytany o numery tłoczków,wymiary udajesz jak zwykle głupiego i zasłaniasz się tym żałosnym filmem w duecie z tymi świetnymi fotkami.
Gdybyś miał słuszność,podałbyś te numery,wymiary tak,jak ja podałem numery poszczególnych części składowych pomp.Ale z oczywistych względów ich nie podasz,tak samo,jak nie wyślesz mi tego korpusu.
Reasumując,kłamiesz,oszukujesz na żywca,robisz swoich kolegów z forum w hu..a,kombinujesz i z premedytacją posuwasz się do tak nieczystych zagrywek.
Masz jeszcze okazję,żeby się zrehabilitować,możesz podać numery tych dwóch tłoczków,wybite są jak pisałem po stronie wysokociśnieniowej.To takie trzy małe cyferki.Ja to sprawdzę u kolegi w katalogu.Możesz też wysłać mi korpus,ja ciągle czekam <ok> .
Na przyszłość nie zakładaj,że wszyscy poza Tobą,to idioci.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2011, 09:00
to mój golf jest inny niż twój bo po montarzu podawczej pompy pojawił się dym
co do turbin to niezłe :lol: wydumke porównujesz do turba które seryjnie dmucha w 6 garów
czy wiesz z kąt się bierze moc ?
i o co ci chodzi co tak uparleś się na 15 bar
ja wole mieć 12 bez powietrza niż pieniące się 15
i żartem jest te twoje 185hp przy tak wydajnej pompie i wtryskach
co do turbin to niezłe :lol: wydumke porównujesz do turba które seryjnie dmucha w 6 garów
czy wiesz z kąt się bierze moc ?
i o co ci chodzi co tak uparleś się na 15 bar
ja wole mieć 12 bez powietrza niż pieniące się 15
i żartem jest te twoje 185hp przy tak wydajnej pompie i wtryskach