[80 b4 1.9 td aaz] zmiana pin z 1.6TD do 1.9 TD
[80 b4 1.9 td aaz] zmiana pin z 1.6TD do 1.9 TD
Witam!
Dużo piszę się o zmianie Pinu z 1.6 TD do 1.9TD (aaz) lecz dla osób mało zajmujących się mechaniką samochodową nie jest w dokładny sposób wytłumaczone jak się do tego zabrać.
Proszę o informację:
1. Czy taka wymiana jest czasochłonna i skomplikowana?
2. Czy jest odczuwalny przyrost mocy/spalania?
3. Czy warto kupić taki Pin http://allegro.pl/boost-pin-do-1-9-td-a ... 96119.html ?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-10-23, 19:26 ]
Być może zaraz zostanę zlinczowany, że nie umiem posługiwać się wyszukiwarką tylko zaśmiecam forum.
Znalazłem myślę bardzo przejrzysty opis http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Jednak podtrzymuje pytanie nr 2 i 3.
Dużo piszę się o zmianie Pinu z 1.6 TD do 1.9TD (aaz) lecz dla osób mało zajmujących się mechaniką samochodową nie jest w dokładny sposób wytłumaczone jak się do tego zabrać.
Proszę o informację:
1. Czy taka wymiana jest czasochłonna i skomplikowana?
2. Czy jest odczuwalny przyrost mocy/spalania?
3. Czy warto kupić taki Pin http://allegro.pl/boost-pin-do-1-9-td-a ... 96119.html ?
Pozdrawiam.
[ Dodano: 2012-10-23, 19:26 ]
Być może zaraz zostanę zlinczowany, że nie umiem posługiwać się wyszukiwarką tylko zaśmiecam forum.
Znalazłem myślę bardzo przejrzysty opis http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Jednak podtrzymuje pytanie nr 2 i 3.
lysyxxx5,
1. Wymiana bardzo prosta (domniemywam, że masz pompę z LDA?).
2. Wzrost mocy jest odczuwalny... zwłaszcza momentu obrotowego.
3. Też mam kupiony z allegro... tylko asymetryczny, z możliwością regulacji.
1. Wymiana bardzo prosta (domniemywam, że masz pompę z LDA?).
2. Wzrost mocy jest odczuwalny... zwłaszcza momentu obrotowego.
3. Też mam kupiony z allegro... tylko asymetryczny, z możliwością regulacji.
Kiedyś korzystałem z tego samego opisulysyxxx5 pisze:http://www.forum.vwgolf.p...der=asc&start=0
Kolego Andi77, o ile zabieg zmiany Pinu wydaje mi się prosty i myślę, że sobie poradzę, to o całej reszcie (Nie zaszkodzi nieco podnieść ciśnienie turbodoładowania, pozbyć się kata i zaślepić zawór recylkulacji spalin EGR) nie mam pojęcia;/
[ Dodano: 2012-10-25, 15:32 ]
Andi77, poczytałem trochę i zlokalizowałem u siebie zawór EGR. Wygląda on tak. Jeżeli masz możliwość to zaznacz mi proszę, w którym miejscu należy go zaślepić.
Jakie korzyści przynosi zaślepienie zaworu EGR?
[ Dodano: 2012-10-25, 15:32 ]
Andi77, poczytałem trochę i zlokalizowałem u siebie zawór EGR. Wygląda on tak. Jeżeli masz możliwość to zaznacz mi proszę, w którym miejscu należy go zaślepić.
Jakie korzyści przynosi zaślepienie zaworu EGR?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U mojego ojca zaślepienie EGR spowodowało że samochód lepiej zaczął jechać, ciśnienie doładowanie się zwiększyło bo widocznie był nieszczelny i powietrze spieprzało w wydech.
Najlepiej zrobić coś na wzór uszczelki (tylko bez tej dziury którą przechodzą spalint) z czegoś niepalnego i włożyć między zawór a kolektor.
Najlepiej zrobić coś na wzór uszczelki (tylko bez tej dziury którą przechodzą spalint) z czegoś niepalnego i włożyć między zawór a kolektor.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wężyk możesz zostawić w spokoju bo to tylko sterowanie. W prawdzie jest niepotrzebny przy zaślepionym EGR ale po co ma wyglądać na kombinowane pod maską. Odłączenie tego wężyka już by uniemożliwiło włączenie EGR ale jak jest by był nieszczelny to lepiej zaślepić.
Wcześniej nie wspomniałem: odłączenie EGR zmniejsza zanieczyszczenie kolektora ssącego przez olej zapieczony sadzą co zmniejsza jego średnicę i mniej powietrza będzie trafiać do silnika.
Wcześniej nie wspomniałem: odłączenie EGR zmniejsza zanieczyszczenie kolektora ssącego przez olej zapieczony sadzą co zmniejsza jego średnicę i mniej powietrza będzie trafiać do silnika.
Zaślepiłem EGR i muszę przyznać, że bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło:)
Nie dużo pracy, a przyspieszenie znacznie lepsze. Aż boję się pomyśleć co będzie jak zmienie PIN:)
Poczytałem trochę na temat wycięcia katalizatora i wcale nie wydaje się to skomplikowane. Po wymianie PINu pomyślę nad katalizatorem.
Andi77 pisał o podniesieniu ciśnienia doładowania. Jest możliwość wykonania tej operacji bez specjalistycznych przyrządów pomiarowych?
Nie dużo pracy, a przyspieszenie znacznie lepsze. Aż boję się pomyśleć co będzie jak zmienie PIN:)
Poczytałem trochę na temat wycięcia katalizatora i wcale nie wydaje się to skomplikowane. Po wymianie PINu pomyślę nad katalizatorem.
Andi77 pisał o podniesieniu ciśnienia doładowania. Jest możliwość wykonania tej operacji bez specjalistycznych przyrządów pomiarowych?