[All] Audi Avant - porównanie
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no nie mogę się z tym zgodzić chyba że jakaś padaczka.szop44 pisze:ja słyszałem że te 2.0 z 90 koniami są jakieś zmulone ale nigdy takim autem nie jechałem wiec nie wiem jaka jest prawda
Kolega ma 90 i bardzo dobrze ciągnie a dodam że z 8 la już na gazie śmiga. Jest ciut słabszy od mojego 115 KM ale nie wiele.
Czyli reasumując
Przy dieslu:najlepiej Pierburg,Boscha raczej omijać.
Przy benzynie raczej omijać 16v,szukać na jedno albo wielopunktowym wtrysku,najlepiej bez gazu,chyba że gaz założony z prawdziwego zdarzenia.
Tak przy jednym i drugim przy zakupie/oględzinach,zachowywać się jak dziecko,sprawdzać wszystkie przyciski i gadżety,oraz szukać ewentualnych prowizorycznych napraw
..i jeśli tylko silnik pracuje równo,nie ma wycieków i innych podstawowych cech dyskwalifikujących a żonie podoba się kolor(hehehe)- to brać.
Przy dieslu:najlepiej Pierburg,Boscha raczej omijać.
Przy benzynie raczej omijać 16v,szukać na jedno albo wielopunktowym wtrysku,najlepiej bez gazu,chyba że gaz założony z prawdziwego zdarzenia.
Tak przy jednym i drugim przy zakupie/oględzinach,zachowywać się jak dziecko,sprawdzać wszystkie przyciski i gadżety,oraz szukać ewentualnych prowizorycznych napraw
..i jeśli tylko silnik pracuje równo,nie ma wycieków i innych podstawowych cech dyskwalifikujących a żonie podoba się kolor(hehehe)- to brać.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tu najlepsze rozwiązanie to sekwencjabiniu292 pisze:wielopunktowym wtrysku,najlepiej bez gazu,chyba że gaz założony z prawdziwego zdarzenia.
Ludzie nie dbają o układ zapłonowy i przy zwykłej instalce potrafi dochodzić do wystrzałów gazu w dolot a to niszczy bardzo często przepływomierz czego nie ma przy sekwencji.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Silnik 2.0 90KM może być z gazem, raz że I albo II generacje gazu przy tym silniku łatwo założyć i sprawuje się tutaj bezproblemowo druga sprawa że jest tania w obsłudze. Chyba że jest starsza niż 5 lat to wg. mnie nie warto bo zostaje tylko 5 lat ważności butli i nie wiadomo czy ktoś sobie nie skręcał dawki gazu aby mniej palił. W ten sposób przy pomyślnych wiatrach mógł minimalnie zmniejszając zużycie paliwa ale przyspieszył zużycie silnika.
KoralB3 nie, to nie jest złom. nawet troszke niżej aldi napisał:
chodzi mi o to, że jeśli ktoś zwraca uwagę na totalnie wszystkie szczegóły to piątka to mało na takie auto. bardziej zagorzali forumowicze - miłośnicy (nie ci, co zakładają konto tylko po to, żeby opisać swój problem i dostać szybką odpowiedź, nie raz nawet bez użycia szukajki) wolą dołożyć i mieć "perełkę" z nielicznymi drobiazgami do poprawy.
biniu292 ja jestem spokojny :mrgreen: czytając dalej temat widzę, że chcesz auto tylko do jazdy (nie zależy ci na wyposażeniu - nie szukasz pełnej elektryki, klimy, parapetów, liczników z bc, osłony pod silnikiem, super kółek, zderzaków z compi, eski, soczewek itp.) więc pula 4-5 tys. jest ok. pozdro
i w ogóle jego odpowiedź była jakby rozwinięciem mojejaldi pisze:Z tego co ja zaobserwowałem to 3/4 aut za tą cenę są nie warte oglądania.biniu292 pisze:Audi 80 za 4-5 tyś to zazwyczaj złom?
chodzi mi o to, że jeśli ktoś zwraca uwagę na totalnie wszystkie szczegóły to piątka to mało na takie auto. bardziej zagorzali forumowicze - miłośnicy (nie ci, co zakładają konto tylko po to, żeby opisać swój problem i dostać szybką odpowiedź, nie raz nawet bez użycia szukajki) wolą dołożyć i mieć "perełkę" z nielicznymi drobiazgami do poprawy.
biniu292 ja jestem spokojny :mrgreen: czytając dalej temat widzę, że chcesz auto tylko do jazdy (nie zależy ci na wyposażeniu - nie szukasz pełnej elektryki, klimy, parapetów, liczników z bc, osłony pod silnikiem, super kółek, zderzaków z compi, eski, soczewek itp.) więc pula 4-5 tys. jest ok. pozdro
...No teraz to mnie uspokoiłeś
Choć z drugiej strony dochodzę do wniosku że w aucie będą tylko koła,silnik,siedzenia itp.
hehe.
Połowy tych haseł(wyposażenia)które wymieniłeś nawet nie chwytam,ale masz rację,lubię auta proste i bez gadżetów,w klimie mi się podoba tylko że że szyby nie parują podczas deszczu,korba do szyb też ma swój urok-ćwiczenie przedramienia :lol: ,koła muszą być okrągłe a reszta-j/w,nie wiem co to,jestem na to albo jeszcze za młody albo już za stary(z nadzieją że jestem gdzieś po środku).
Teraz pytanie:co to jest gaz zwykły ale komputer od sekwencji?co to daje?
P.S. sorki że tak długo milczałem(jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie)kłopot z dostępem do netu.
Choć z drugiej strony dochodzę do wniosku że w aucie będą tylko koła,silnik,siedzenia itp.
hehe.
Połowy tych haseł(wyposażenia)które wymieniłeś nawet nie chwytam,ale masz rację,lubię auta proste i bez gadżetów,w klimie mi się podoba tylko że że szyby nie parują podczas deszczu,korba do szyb też ma swój urok-ćwiczenie przedramienia :lol: ,koła muszą być okrągłe a reszta-j/w,nie wiem co to,jestem na to albo jeszcze za młody albo już za stary(z nadzieją że jestem gdzieś po środku).
Teraz pytanie:co to jest gaz zwykły ale komputer od sekwencji?co to daje?
P.S. sorki że tak długo milczałem(jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie)kłopot z dostępem do netu.
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Nawet nie wiesz jak audi 80 zionie ogniem bez klimy, gdy ustawie na max ciepełko w audiku to aż parzy I jeszcze nigdy nie miałem szyb zaparowanych podczas jazdy. A ja jeszcze nie mam filtra kabinowego i przy 4 biegu nawiewu huragany w ju es ej to lekki podmuchbiniu292 pisze:...No teraz to mnie uspokoiłeś
Choć z drugiej strony dochodzę do wniosku że w aucie będą tylko koła,silnik,siedzenia itp.
hehe.
Połowy tych haseł(wyposażenia)które wymieniłeś nawet nie chwytam,ale masz rację,lubię auta proste i bez gadżetów,w klimie mi się podoba tylko że że szyby nie parują podczas deszczu,korba do szyb też ma swój urok-ćwiczenie przedramienia :lol: ,koła muszą być okrągłe a reszta-j/w,nie wiem co to,jestem na to albo jeszcze za młody albo już za stary(z nadzieją że jestem gdzieś po środku).
Teraz pytanie:co to jest gaz zwykły ale komputer od sekwencji?co to daje?
P.S. sorki że tak długo milczałem(jeśli to ma jakiekolwiek znaczenie)kłopot z dostępem do netu.
Jeśli dobrze rozumiem pytanie to w gazie I i II gen. gaz leci non stop jakby i więcej będzie palił a sekwencja to tam puszcza gazu tyle co trzeba do każdego cylindra z osobna. Tak mi to tłumaczył kiedyś ktoś, jeśli się mylę to niech mnie poprawią. Do tych wszystkim mono wtrysków jak ABT czy PM to I ew II gen. leci a do wielo wtrysków sekwen.biniu292 pisze:...No teraz to mnie uspokoiłeś
Teraz pytanie:co to jest gaz zwykły ale komputer od sekwencji?co to daje?
Myślę że dobrze mówisz,ale chyba źle zrozumiałeś moje pytanie.Wiem czym się różni sekwencja od zwykłego(tak mi się wydaje).Ale zadałem gościowi pytanie(sprzedającemu)schack pisze:Jeśli dobrze rozumiem pytanie to w gazie I i II gen. gaz leci non stop jakby i więcej będzie palił a sekwencja to tam puszcza gazu tyle co trzeba do każdego cylindra z osobna. Tak mi to tłumaczył kiedyś ktoś, jeśli się mylę to niech mnie poprawią. Do tych wszystkim mono wtrysków jak ABT czy PM to I ew II gen. leci a do wielo wtrysków sekwen.biniu292 pisze:...No teraz to mnie uspokoiłeś
Teraz pytanie:co to jest gaz zwykły ale komputer od sekwencji?co to daje?
"gaz sekwencja,czy zwykły?"-odpowiedź-"gaz zwykły,ale komputer od sekwencji".
Więc jaka jest różnica między gazem,komputer i wtryski-pełna sekwencja?a zwykłą instalacją gazową z komputerem od sekwencji?
pozdrawiam
[ Dodano: 2012-11-05, 09:22 ]
ignac112
Nie wiem jak rozumieć Twoje słowa,czy Ty mnie ostrzegasz?Czy zwyczajnie radzisz,bym nie skąpił i dołożył 500 zł coby auto z klimą było? 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
<rotfl> To gość wymyślił, może ma po prostu drugą generacje i myśli że sterownik takiego gazu może sterować sekwencyjnym gazem. Ciekawe co ma jeszcze może kontrole trakcji z komputerem od ABSu.biniu292 pisze:-odpowiedź-"gaz zwykły,ale komputer od sekwencji".
Sekwencja czy zwykły powinno palić podobnie, przy zwykłym gazie pomimo że leci cały czas to powinno lecieć tyle ile potrzeba silnikowi.schack pisze:Jeśli dobrze rozumiem pytanie to w gazie I i II gen. gaz leci non stop jakby i więcej będzie palił a sekwencja to tam puszcza gazu tyle co trzeba do każdego cylindra z osobna.
Czułem podstęp w tym gazie jakiś taki,więc albo facet bez pojęcia,albo miał nadzieję że ja jestem bez pojęcia(dobrze znam mądrzejszych ode mnie hehe)
Nadal niezależnie czy I czy II generacja gazu,najlepsza jest sekwencja?
Tyle że tego typu ciężko znaleźć,tak więc,jeśli już bym kupił bez tej sekwencji,to co jest najczęściej do wymiany i jakie to są koszta?Mocno mogę "wybyć" poza budżet?
pozdro
Nadal niezależnie czy I czy II generacja gazu,najlepsza jest sekwencja?
Tyle że tego typu ciężko znaleźć,tak więc,jeśli już bym kupił bez tej sekwencji,to co jest najczęściej do wymiany i jakie to są koszta?Mocno mogę "wybyć" poza budżet?
pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
I a II generacja to niemal to samo bo w przypadku drugiej zamiast śrubki na wężu jest silniczek krokowy zajmujący się lekką korektą mieszanki.
Serwisowanie instalacji mieszalniczych jest tanie, bo jedynym elementem, który się zużywa jest parownik ale nie należy zapominać o wymianie świec, przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza jeśli niema pewności że są w miarę świeże. Dbanie a układ zapłonowy jest tutaj bardzo ważne bo jeśli przez te zaniedbania nastąpi wystrzał gazu to uszkodzeniu może ulec przepływomierz. Gaz może wystrzelić też jeśli będzie się próbowało odpalić zimny silnik albo jechać na zimnym silniku na gazie. Próba wypalenia gazu z butli do ostatniej kropelki też zazwyczaj kończy się wystrzałem. Te informacje dotyczą silnika ABK w ABT wystrzały są niegroźne i praktycznie nie występują bo producent tworzył ten silnik z założeniem że w kolektorze ssącym będzie mieszanka wybuchowa.
Serwisowanie instalacji mieszalniczych jest tanie, bo jedynym elementem, który się zużywa jest parownik ale nie należy zapominać o wymianie świec, przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza jeśli niema pewności że są w miarę świeże. Dbanie a układ zapłonowy jest tutaj bardzo ważne bo jeśli przez te zaniedbania nastąpi wystrzał gazu to uszkodzeniu może ulec przepływomierz. Gaz może wystrzelić też jeśli będzie się próbowało odpalić zimny silnik albo jechać na zimnym silniku na gazie. Próba wypalenia gazu z butli do ostatniej kropelki też zazwyczaj kończy się wystrzałem. Te informacje dotyczą silnika ABK w ABT wystrzały są niegroźne i praktycznie nie występują bo producent tworzył ten silnik z założeniem że w kolektorze ssącym będzie mieszanka wybuchowa.