Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 07 wrz 2012, 18:00

Skoro temat wszedł już na ogólną geometrię auta to zapytam czy tylne koło też powinno stać symetrycznie w nadkolu? U mnie oba tylne koła nie stoją symetrycznie w nadkolu. Są przesunięte do tyłu.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 wrz 2012, 21:23


j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 08 wrz 2012, 10:31

Dzięki Patrique

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 08 wrz 2012, 10:43

j.grud czy u ciebie też tak jest że koło nie jest równo w błotniku z przodu? wrzuć foto

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 08 wrz 2012, 11:24

Ja mogę podać przykład na swoim aucie.
Obrazek
Auto bezwypadkowe. Ale koło cofnięte do tego stopnia, że wykracza poza regulację kątów.
Przyczyna już znana :-P . Od uderzenia kołem w krawężnik wykrzywił się trochę McPherson i śruba rzymska od prawego drążka kierowniczego :-o .

Natomiast tutaj drugi przykład, również mojego auta.
Obrazek
Drugie koło tj. lewe przednie również było trochę cofnięte. W przeciwieństwie do prawego nigdy nie uderzone, a mimo to cofnięte, ale już nie w takim stopniu. Przyczyna? Zużyte silent-blocki wahacza. Po wymianie koło jest idealnie w nadkolu <ok>

Także podejrzewam, że lekki stopień przesunięcia świadczy o wyeksploatowaniu zawieszenia a dokładniej tulei gumowo-metalowych wahacza, a znaczne przesunięcie koła o uszkodzeniu zawieszenia danego koła. No ale to są oczywiście tylko moje dywagacje na ten temat.

j.grud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 29 lip 2012, 12:54
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: j.grud » 08 wrz 2012, 14:35

LUPO pisze:j.grud czy u ciebie też tak jest że koło nie jest równo w błotniku z przodu? wrzuć foto
Z przodu jest symetrycznie.

koral351

Post autor: koral351 » 28 paź 2012, 08:17

sworzniem można ustawić wyprzedzenie nie zmieniając kątów. przecież tam są 3 owalne otwory. wysuwając na pierwszym, a wsuwając na trzecim kąty się nie zmienią a koło pójdzie do przodu lub tyłu. i wcale nie jest to mała regulacja. jak się tym nie da to chyba auto po poważnym dzwonie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl