[80 B4 ABT+LPG] Niedogrzany?
To chyba w każdej benzynce osiemdziesiątce jest podobnie.
Mi teraz w trasie nawet nie dochodzi do tej kreski między 50 a 90, czyli to jest chyba 80 stopni.
Nie wiem czy to termostat czy pompa wody. W lato w trasie wskazówka zatrzymywała się na 80 stopniach... W mieście postałem na 3 skrzyżowaniach i było już ~93, załączał się wtedy wentylator, ale w korku 95 nie przekroczył. Więc wskazania temperatury są raczej dobre.
Mi teraz w trasie nawet nie dochodzi do tej kreski między 50 a 90, czyli to jest chyba 80 stopni.
Nie wiem czy to termostat czy pompa wody. W lato w trasie wskazówka zatrzymywała się na 80 stopniach... W mieście postałem na 3 skrzyżowaniach i było już ~93, załączał się wtedy wentylator, ale w korku 95 nie przekroczył. Więc wskazania temperatury są raczej dobre.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to wygląda na to że masz zły termostat, nie zamyka się do końca, sam tak miałem a po wymianie termostatu cały czas jest 90dawid91 pisze:Nie wiem czy to termostat czy pompa wody. W lato w trasie wskazówka zatrzymywała się na 80 stopniach... W mieście postałem na 3 skrzyżowaniach i było już ~93, załączał się wtedy wentylator, ale w korku 95 nie przekroczył.
Wiem właśnie walnąłem gafę, usunąłem to, ale zdążyłeś zauważyć :mrgreen:Ganimadeus pisze:A co to da, że tak zapytam żeby" chłodnicy nie wyziębić"?dawid91 pisze:A nie próbujecie czegoś wkładać w zimę przed chłodnicę (oczywiście nie zakrywając całej ale jej część), żeby szybciej łapał temperaturę?
Ale wiem, że ludzie przysłaniają chłodnice. Tu sensu to raczej nie ma bo chłodnica jest odcięta, choć gdy zawieszony jest termostat to coś tam da
Dzięki PieterB, więc wymienię termostat.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Spoko ;p Ogólnie jto jeżeli to zasłanianie chłodnicy coś daje to i tak raczej na krótkich odcinkach z racji tego, że ciąg powietrza może już nie idzie tak centralnie przez chłodnicę na silnik ale na dłuższych trasach na pewno nie, a może mieć wręcz przeciwny skutek.dawid91 pisze:Wiem właśnie walnąłem gafę, usunąłem to, ale zdążyłeś zauważyć :mrgreen:Ganimadeus pisze:A co to da, że tak zapytam żeby" chłodnicy nie wyziębić"?dawid91 pisze:A nie próbujecie czegoś wkładać w zimę przed chłodnicę (oczywiście nie zakrywając całej ale jej część), żeby szybciej łapał temperaturę?
Ale wiem, że ludzie przysłaniają chłodnice. Tu sensu raczej nie ma bo chłodnica jest odcięta, choć gdy zawieszony jest termostat to coś tam da
Dzięki PieterB, więc wymienię termostat.
Wymień termostat i winno być ok.
U mnie podobne wskazania temp. ,ale nie przyszło mi do głowy żeby sie tym przejmować . Ważne ,że termostat działa ,bo temperatura rośnie szybko a póżniej się utrzymuje.Wymieniałem go 3 lata temu ,bo stary się zacinał. Nawiew działa (ciepły) bardzo dobrze .Czy oprócz tego ,że wskazówka jest przed 90 masz jakieś problemy ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Ja troszkę w tamtym roku troszkę jeździłem z zasłoniętą chłodnicą no i troszkę to coś tam pomagało w szybszym nagrzewaniu się silnika. Jednak po wymianie zauważyłem że nagrzewa się jednak dużo szybciej.
A i jeszcze jedno co zauważyłem to jazda w trasie z tak nie domykającym się termostatem a działającym poprawnie to ok 1l różnicy, oczywiście na korzyść sprawnego termostatu.
A i jeszcze jedno co zauważyłem to jazda w trasie z tak nie domykającym się termostatem a działającym poprawnie to ok 1l różnicy, oczywiście na korzyść sprawnego termostatu.
Ja nie rozumię co daje zasłanianie chłodnicy tekturą .Może ktoś mi wyjaśni teorię według której ma to sens !? Bo przecież za temperaturę silnika i obiegu w silniku i nagrzewnicy odpowiada tylko i wyłącznie termostat. .Sama chłodnica może mieć i milion stopni poniżej zera a i tak silnik jest dogrzany .Gdy temperatura w silniku spadnie poniżej 87 C to zamyka się termostat i płyn krąży tylko w silniku a nie w chłodnicy.Mam wrażenie ,że to zasłanianie chłodnic zostało co niektórym po dawnej komunie ,kiedy to była taka moda.Natomiast jak komuś silnik długo się nagrzewa i trzeba tektury to znaczy ,że ma padnięty termostat.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zasłonięta chłodnica nie zastąpi sprawnego termostatu. Ze sprawnym termostatem do momentu jego otwarcia mała ilość płynu krąży w małym obiegu przez co szybko się nagrzewa, po osiągnięciu temperatury otwarcia termostatu reszta płynu z chłodnicy jest włączana do "pracy". A z zasłoniętą chłodnicą i niesprawnym termostatem od startu nagrzewany jest też płyn z chłodnicy.