Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT+LPG] Niedogrzany?

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 27 paź 2012, 12:50

PieterB, a czy w Twoim ABK w korkach podchodzi pod 100??,

wiadomo ze w trasie trzyma sztywno lekko pod 90 tak na oko 87-89 stopni ale w mieście najczęściej w okolicy 90 oscyluje, a w korkach potrafi pod 100 dobić ale 100 jeszcze nigdy nie przekroczyło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2012, 12:53

m_an_ie_k pisze:PieterB, a czy w Twoim ABK w korkach podchodzi pod 100??,
nie, u mnie max to jakieś 95 tak w połowie miedzy 90 a 100 ale do 100 nigdy jeszcze nie doszło

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 27 paź 2012, 13:03

a patrzyłeś pod Vagiem przy jakiej temperaturze załącza Ci się wentylator?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2012, 16:02

a patrzyłeś pod Vagiem przy jakiej temperaturze załącza Ci się wentylator?
jeśli to pytanie było do mnie to tak patrzyłem, przy około 95 stopniach

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 31 paź 2012, 11:15

To chyba w każdej benzynce osiemdziesiątce jest podobnie.
Mi teraz w trasie nawet nie dochodzi do tej kreski między 50 a 90, czyli to jest chyba 80 stopni.
Nie wiem czy to termostat czy pompa wody. W lato w trasie wskazówka zatrzymywała się na 80 stopniach... W mieście postałem na 3 skrzyżowaniach i było już ~93, załączał się wtedy wentylator, ale w korku 95 nie przekroczył. Więc wskazania temperatury są raczej dobre.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 31 paź 2012, 11:36

dawid91 pisze:A nie próbujecie czegoś wkładać w zimę przed chłodnicę (oczywiście nie zakrywając całej ale jej część), żeby szybciej łapał temperaturę?
A co to da, że tak zapytam żeby" chłodnicy nie wyziębić"? :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 paź 2012, 12:06

dawid91 pisze:Nie wiem czy to termostat czy pompa wody. W lato w trasie wskazówka zatrzymywała się na 80 stopniach... W mieście postałem na 3 skrzyżowaniach i było już ~93, załączał się wtedy wentylator, ale w korku 95 nie przekroczył.
to wygląda na to że masz zły termostat, nie zamyka się do końca, sam tak miałem a po wymianie termostatu cały czas jest 90

Awatar użytkownika
dawid91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 11 lis 2011, 12:11

Post autor: dawid91 » 31 paź 2012, 14:23

Ganimadeus pisze:
dawid91 pisze:A nie próbujecie czegoś wkładać w zimę przed chłodnicę (oczywiście nie zakrywając całej ale jej część), żeby szybciej łapał temperaturę?
A co to da, że tak zapytam żeby" chłodnicy nie wyziębić"? :D
Wiem właśnie walnąłem gafę, usunąłem to, ale zdążyłeś zauważyć :mrgreen:
Ale wiem, że ludzie przysłaniają chłodnice. Tu sensu to raczej nie ma bo chłodnica jest odcięta, choć gdy zawieszony jest termostat to coś tam da :-)

Dzięki PieterB, więc wymienię termostat.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 31 paź 2012, 14:32

dawid91 pisze:
Ganimadeus pisze:
dawid91 pisze:A nie próbujecie czegoś wkładać w zimę przed chłodnicę (oczywiście nie zakrywając całej ale jej część), żeby szybciej łapał temperaturę?
A co to da, że tak zapytam żeby" chłodnicy nie wyziębić"? :D
Wiem właśnie walnąłem gafę, usunąłem to, ale zdążyłeś zauważyć :mrgreen:
Ale wiem, że ludzie przysłaniają chłodnice. Tu sensu raczej nie ma bo chłodnica jest odcięta, choć gdy zawieszony jest termostat to coś tam da :-)

Dzięki PieterB, więc wymienię termostat.
Spoko ;p Ogólnie jto jeżeli to zasłanianie chłodnicy coś daje to i tak raczej na krótkich odcinkach z racji tego, że ciąg powietrza może już nie idzie tak centralnie przez chłodnicę na silnik ale na dłuższych trasach na pewno nie, a może mieć wręcz przeciwny skutek.

Wymień termostat i winno być ok.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 31 paź 2012, 16:14

U mnie podobne wskazania temp. ,ale nie przyszło mi do głowy żeby sie tym przejmować . Ważne ,że termostat działa ,bo temperatura rośnie szybko a póżniej się utrzymuje.Wymieniałem go 3 lata temu ,bo stary się zacinał. Nawiew działa (ciepły) bardzo dobrze .Czy oprócz tego ,że wskazówka jest przed 90 masz jakieś problemy ?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 31 paź 2012, 18:04

U mnie z nastaniem zimy silnik ma problem z nagrzewaniem się. Pomogło zasłonienie atrapy chłodnicy tekturą. Teraz łapie tak jak latem 95`C i nie mniej, nie więcej.
Ogrzewanie zaczyna działać po jakichś 1,5km jazdy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 paź 2012, 18:50

Ja troszkę w tamtym roku troszkę jeździłem z zasłoniętą chłodnicą no i troszkę to coś tam pomagało w szybszym nagrzewaniu się silnika. Jednak po wymianie zauważyłem że nagrzewa się jednak dużo szybciej.
A i jeszcze jedno co zauważyłem to jazda w trasie z tak nie domykającym się termostatem a działającym poprawnie to ok 1l różnicy, oczywiście na korzyść sprawnego termostatu.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 01 lis 2012, 02:23

jak na postoju łapie 90 a podczas jazdy spada do 80 i niżej to w pierwszej kolejności wymieniłbym termostat,

mi niby podchodziła wskazówka do 100 stopni w korkach, a poprawiłem luty w liczniku i teraz max wskazuje 95 - 96 stopni.

Cris
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 26 sty 2012, 18:47

Post autor: Cris » 01 lis 2012, 12:30

Ja nie rozumię co daje zasłanianie chłodnicy tekturą .Może ktoś mi wyjaśni teorię według której ma to sens !? Bo przecież za temperaturę silnika i obiegu w silniku i nagrzewnicy odpowiada tylko i wyłącznie termostat. .Sama chłodnica może mieć i milion stopni poniżej zera a i tak silnik jest dogrzany .Gdy temperatura w silniku spadnie poniżej 87 C to zamyka się termostat i płyn krąży tylko w silniku a nie w chłodnicy.Mam wrażenie ,że to zasłanianie chłodnic zostało co niektórym po dawnej komunie ,kiedy to była taka moda.Natomiast jak komuś silnik długo się nagrzewa i trzeba tektury to znaczy ,że ma padnięty termostat.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 lis 2012, 12:44

Zasłonięta chłodnica nie zastąpi sprawnego termostatu. Ze sprawnym termostatem do momentu jego otwarcia mała ilość płynu krąży w małym obiegu przez co szybko się nagrzewa, po osiągnięciu temperatury otwarcia termostatu reszta płynu z chłodnicy jest włączana do "pracy". A z zasłoniętą chłodnicą i niesprawnym termostatem od startu nagrzewany jest też płyn z chłodnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl