[80 B3 1,8 PM] sonda lambda - interpretacja wyników
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[80 B3 1,8 PM] sonda lambda - interpretacja wyników
Witam.Zmierzyłem dziś wartości jakie pokazuje sonda gdyż mam lekko falujące obroty. Na razie wyczyściłem krokowca ale nic nie pomogło.Wartości jakie pokazywała sonda na rozgrzanym silniku to:
Na wolnych obrotach - 0,60 - 0,62V
Po dodaniu gazu lekko sie podnosi do 0,64V lub spada do 0,56V a jak puszczę gaz całkowicie to spada do 0,00 po czym wraca do 0,60 - 0,62V
Po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach wartość jest nieco wyższa bo 0,67V
Zanim silnik się rozgrzał wartości na wolnych obrotach były niższe bo 0,13 , 0,22 , 0,28 i rosły aż do 0,62 jak wzrastała temperatura silnika... Czy te wyniki są ok czy sonda do wymiany??
Na wolnych obrotach - 0,60 - 0,62V
Po dodaniu gazu lekko sie podnosi do 0,64V lub spada do 0,56V a jak puszczę gaz całkowicie to spada do 0,00 po czym wraca do 0,60 - 0,62V
Po przełączeniu na gaz na wolnych obrotach wartość jest nieco wyższa bo 0,67V
Zanim silnik się rozgrzał wartości na wolnych obrotach były niższe bo 0,13 , 0,22 , 0,28 i rosły aż do 0,62 jak wzrastała temperatura silnika... Czy te wyniki są ok czy sonda do wymiany??
czujnik sutkowy możesz multimetrem sprawdzić tylko nie pamiętam pomiędzy którymi pinami ale chyba 2 i 3, jak stukniesz czymś metalowym w blok obok czujnika sutkowego powinno pojawić się na nim jakieś napięcie.
masz możliwość podpięcia auta pod komputer? sondę lepiej przez kompa sprawdzać, przynajmniej tak sądzę.
masz możliwość podpięcia auta pod komputer? sondę lepiej przez kompa sprawdzać, przynajmniej tak sądzę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko że w PM oraz ABT nie ma czujników spalania stukowego.gruszek01 pisze:radze sprawdzic stukowiec
hudy z tego co napisałem wygląda na to że sonda u ciebie nie pracuje, ale nie musi to być wina sondy. Faluje na gazie i benzynie?
Jeśli masz gaz na śrubę to patrząc na napięcie sondy przykręć dawkę gazu, jeśli silnik zacznie przygasać a napięcie nie spadnie to znaczy że na 90% sonda dead.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Tak faluje na gazie i na benzynie.Mam śrubę do regulacji wolnych obrotów i stałej dawki gazu.tobie chodzi o tą od wolnych obrotów tak?? Ale na benzynie i tak będzie falowało więc to raczej nie wina regulacji. Ale co z tą sondą?? Te wartości co podałem są złe?? spalanie jest na normalnym poziomie i innych objawów nie ma tylko to falowanie na wolnych obrotach...
Nie szukaj po sondzie czy stukowcu którego nie masz tylko posprawdzaj podstawowe rzeczy typu guma po wtryskiem czy przewód od serwa. Jak sonda nie działa to PM nie wykazuje falowania, zresztą jak nie jesteś pewny sony to odepnij ją silnik przejdzie w tryb awaryjny to zobaczysz czy wystepuje falowanie.hudy pisze:o falowanie na wolnych obrotach...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków