[80 B4 NG 2.3] Wymiana nagrzewnicy
[80 B4 NG 2.3] Wymiana nagrzewnicy
Hej,
Niedługo będę dawał auto do mechanika na wymianę nagrzewnicy. Tłusta szyba, ubywa płynu (wcześniej w sumie też ubywało, a szyby nie tłuściło, ale nie grzała za bardzo).
Pytanie więc: Co można przy okazji wymienić/sprawdzić/zrobić?
Niedługo będę dawał auto do mechanika na wymianę nagrzewnicy. Tłusta szyba, ubywa płynu (wcześniej w sumie też ubywało, a szyby nie tłuściło, ale nie grzała za bardzo).
Pytanie więc: Co można przy okazji wymienić/sprawdzić/zrobić?
sluchaj kolega moze nie chce sie bawić sam ,jak wymieniasz nagrzewnice to posprawdzaj sobie przy okazji jak wygladają klapki od nawieniu(te które zmieniają ci zimne ciepłe i miejsca na które ma wiąć) czy nie ma dziur ubytków itp. czy węże do króćców od nagrzewnicy są nie napuchniete ,czy same króćce od bloku silnika nie ciekna ,przegląd całego układu chłodzenia(węże) .Z własnego doświadczenia wiem że lepiej raz a dobrze posprawdzać niż potem 10 razy wylewać plyn zalewać odpowietrzać itd .Dopilnuj sobie żeby ci dobrze odpowietrzyli układ.
Jaka nagrzewnice kupiłeś ?
Jaka nagrzewnice kupiłeś ?
No jasne, ze samemu człowiek dopilnuje wszystkiego, ale ja nie mam zwyczajnie czasu.
Mam szczera nadzieję, że z mechanikiem dojdziemy do porozumienia.
A kupić jeszcze nie kupiłem, ale chcę wziąć albo Behra albo Nissens, zobaczymy jak cenowo, bo chyba uda się kupić po zniżkach:-)
PS. Dziękuję wszystkim za rady!
Mam szczera nadzieję, że z mechanikiem dojdziemy do porozumienia.
A kupić jeszcze nie kupiłem, ale chcę wziąć albo Behra albo Nissens, zobaczymy jak cenowo, bo chyba uda się kupić po zniżkach:-)
PS. Dziękuję wszystkim za rady!
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Stan gąbki na klapkach to podstawa. Ale z doświadczenia wiem, że machanicy to olewają i nie znam nikogo kto by się chciał bawić w czyszczenie, odtłuszczanie i klejenie nowej gąbki. No może poza mną <ok> hihi. No ale to że kolega nie ma czasu na takie zabawy to jestem w stanie zrozumieć. Najlepiej może wydrukuj swojemu mechaniorowi foto story z naszej klubowej strony <ok> .
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
tak jest.papaj pisze:z tego co kojarze to oryginalnie jest gąbka pomiędzy dwoma cieńkimi plastikami
Kupujesz piankę tapicerską 5mm wycinasz kwadrat 1.5cm większy niż klapka a w nim mniejszy ok 2cm od klapki i w ten sposób masz ramkę którą trzeba naciągnąć na klapkę pomiędzy owe plastiki. Można podkleić ale wcale konieczne to nie jest
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 lut 2012, 18:44
- Lokalizacja: Konopiska
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Z tego co się orientuje to ode mnie wołali 500-700,00zł (wymiana nagrzewnicy & regeneracja gąbek) choć powiem szczerze, że nie wierzę że komuś chciałoby się docinać tą piankę pod panele, czyścić stare klapki, odtłuszczać i kleić na nowo. No chyba, że są jakieś wyjątki w serwisach. Mnie jeden mechanik zaproponował, że zastąpi gąbkę arkuszami blach <ok> , albo kawałkiem gumy <welcome> yhm.
Reasumując kolego pawel.1990, bierz się za wymianę sam. Tym bardziej jak masz jeszcze inne auto do jeżdżenia to tym bardziej nie będzie Ci to kolidować. A potrzebne narzędzia (nie jest ich wiele) kupisz za grosze chociażby nawet w markecie budowlanym. Wydasz na nie jakieś 40-50zł a za resztę masz zapas browara do przyszłego lata albo chociaż do sylwestra br. <tance>
Reasumując kolego pawel.1990, bierz się za wymianę sam. Tym bardziej jak masz jeszcze inne auto do jeżdżenia to tym bardziej nie będzie Ci to kolidować. A potrzebne narzędzia (nie jest ich wiele) kupisz za grosze chociażby nawet w markecie budowlanym. Wydasz na nie jakieś 40-50zł a za resztę masz zapas browara do przyszłego lata albo chociaż do sylwestra br. <tance>
zrobisz sam i bedzie satysfakcja z tego że jest dobrze zrobione i nie dales zarobic jakiemuś mechanikowi co by "niby" duzo zrobił a w rzeczywistosci tylko nagrzewnice zmienił.Jak rozbierzesz wszystko to zobaczysz na czym to polega i kiedys moze pomozesz komuś w tym kto nie bedzie kumaty.
Nic strasznego
Nic strasznego