Witajcie! Czy ktos moglby mnie wspomoc schematem podcisnien i podlaczenia silniczka krokowego w NG? z gumy przeplywomierza wychodzi jakas metalowa rurka ktora mozna obracac i czy to jest do krokowca? Nie mowie tutaj o odmie tylko jest jeszcze jedna.
Na przepustnicy natomiast widac dwa krocce fi ok 4mm wnioskuje ze to jakies podcisnienia? Do czego to? Jedno pewnie bede potrzebowal do aparatu zaplonowego bo zrobilem zaplon podcisnieniowo sterowany.
Po drugiej stronie kolektora natomiast sa dwa wieksze krocce, jeden wiadomo poprzez pompe vacuum do serwa a drugi mam zaslepiony. Czy tak ma byc?
Wiem ze wystepuje naklejka na spodniej czesci maski w rogu ale u mnie nie ma gdyz fabrycznie to byl 1.8S
Bede bardzo wdzieczny za jakiekolwiek nakierowanie na prawidlowe podlaczenie tego wszystkiego.
Bylbym zapomnial;) regulator cisnienia na rozdzielaczu jest na powrocie czy na zasilaniu? Bo kurka nie wiem teraz ktory przewod z rozdzielacza to zasilanie benzyna a ktory powrotny;)
[NG] schemat podcisnien i dolotu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Do jednego podłącza się odsysacz benzyny skapującej do obudowy filtra powietrza (jest tam uformowana taka miseczka która łączy się z dolotem. Drugi chyba w KE-jetronicu był zaślepiony.adi87 pisze:Na przepustnicy natomiast widac dwa krocce fi ok 4mm wnioskuje ze to jakies podcisnienia?
Tak tam zwykle podłączona jest odma, korkowiec oraz zawór odsysanie oparów paliwa ze zbiornika (ale chyba tylko w ostatnich wersjach aut z mechanicznym wtryskiem).adi87 pisze:z gumy przeplywomierza wychodzi jakas metalowa rurka ktora mozna obracac i czy to jest do krokowca?
Co do aparatu zapłonowego z mechaniczną regulacją konta. Nie będziesz wkładał komputerów do tego mechanicznego wtrysku że chcesz robić to mechanicznie :?:
Podciśnienie aparatu najlepiej by podłączyć pod kolektor ssący choć nie wiem czy w oryginale nie był on odcinany zaworkiem gdy przepustnica była zamknięta. Chodzi że w gaźnikowych silnika 4 cylindrowych jest to podłączone na stałe a w silnikach z wtryskiem podciśnienie jest przy użyciu zaworka gdy przepustnica jest zamknięta.
Co do przewodów paliwowych to nie chce mi się w takie zimno wychodzić na zewnątrz żeby spojrzeć jak to jest podłączone.
zaplon robie tradycyjny ze tak go nazwe bo mam padniety sterownik ten maly od czujnika stukowego. Pewnie, ze moglbym kupic taki sterownik ale z tego co czytalem to czesto padaja i sa problemy z iskra, co tez mialo miejsce w moim przypadku.
Co do podlaczenia krokowego (nazywam go krokowym choc tak naprawde nim nie jest - skrot myslowy) to reasumujac mamy dwie metalowe rurki podlaczone do gumy. jedna to odma a druga u mnie jest zaslepiona jakims kolkiem i zlepkiem tasmy izolacyjnej. Krokowy wpiac poprzez trojnik do odmy czy do tej "wolnej" rurki? Juz wyjasniam dlaczego pomyslalem o trojniku: Otoz widzialem kilka NG i mialy wlasnie z tylu za przepustnica jakis trojnik lub moze bylo to kolanko. W necie widzialem nawet takie cos z logo vw audi wiec raczej nie jest to jakis dodatkowy element instalacji lpg. Ja lpg bede podlaczal do tego silnika bo w budzie jest ale bedzie blos zamontowany
Co do podlaczenia krokowego (nazywam go krokowym choc tak naprawde nim nie jest - skrot myslowy) to reasumujac mamy dwie metalowe rurki podlaczone do gumy. jedna to odma a druga u mnie jest zaslepiona jakims kolkiem i zlepkiem tasmy izolacyjnej. Krokowy wpiac poprzez trojnik do odmy czy do tej "wolnej" rurki? Juz wyjasniam dlaczego pomyslalem o trojniku: Otoz widzialem kilka NG i mialy wlasnie z tylu za przepustnica jakis trojnik lub moze bylo to kolanko. W necie widzialem nawet takie cos z logo vw audi wiec raczej nie jest to jakis dodatkowy element instalacji lpg. Ja lpg bede podlaczal do tego silnika bo w budzie jest ale bedzie blos zamontowany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może masz "gumę" z silnika w którym było LPG a tam podłącza się zawór stabilizacji obrotów biegu jałowego pod mikser gazu.adi87 pisze:jedna to odma a druga u mnie jest zaslepiona jakims kolkiem i zlepkiem tasmy izolacyjnej.
A ta rurka-trójnik od której się podłączyłeś nie idzie to takiego cienkiego króćca w kolektorze? To jest jakiś kanał który "owiewa" wtryskiwacze powietrzem.
Tu masz schemat,
http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1110182/
Aby zobaczyć zdjęcie musisz się zalogować, możesz login i hasło wziąć ze strony: http://www.bugmenot.com/view/vagcat.com
Tzn. nie podłączyłem się w to tylko myślałem ażeby tak zrobić. Zajrzałem właśnie pod maskę i u mnie tego nie ma Jest tylko odma, no i ta rurka zaślepiona. Wg rysunku z vagcat wychodzi że owa rurka jest właśnie do zaworu stabilizacji obrotów biegu jałowego zwanego potocznie silniczkiem krokowym i właśnie tam go podłączę. Swap wychodzi mi bokiem już dlatego dopiero w piątek będę kontynuował prace przy aucie. Będę miał cały dzień wolny to dopracuję resztę i odpalamaldi pisze:A ta rurka-trójnik od której się podłączyłeś nie idzie to takiego cienkiego króćca w kolektorze? To jest jakiś kanał który "owiewa" wtryskiwacze powietrzem.
wywal to ng puki jeszcze masz okazję
krokowy wchodzi po wewnętrznej części "kolanka" odma wchodzi od spodu. Krokowy jest połączony z tym małym krućcem który jest na wysokości 5 cylindra. Jak Napisano powyżej - jakaś ekologia i dopalanie tego co się zbierze między oringami wtrysku.
Drugi krucieć w zasobniku powietrza w kolektorze jest zaślepiony. Może by se tam podłączyć jaki gwizdek??
Gdzięś widziałem to podłączone ale nie pamiętam do czego
krokowy wchodzi po wewnętrznej części "kolanka" odma wchodzi od spodu. Krokowy jest połączony z tym małym krućcem który jest na wysokości 5 cylindra. Jak Napisano powyżej - jakaś ekologia i dopalanie tego co się zbierze między oringami wtrysku.
Drugi krucieć w zasobniku powietrza w kolektorze jest zaślepiony. Może by se tam podłączyć jaki gwizdek??
Gdzięś widziałem to podłączone ale nie pamiętam do czego
Nie no dopiero co go wstawilem;) Zreszta wiedzialem co robie;) Pozostaje sprawa przewodow paliwowych, nie wiem ktory to zasilanie a ktory powrot. Po mojemu powrot powinien wychodzic przy regulatorze cisnienia a zasilanie wchodzic na glowicy rozdzielacza. Dobrze rozumuje? Szperam w necie ale zadnego opisu jasnego nie ma