Witam
Kupiłem niedawno ładną 80 B4 z silnikiem ABT i chcę tam wrzucić instalację gazową i tu pytanie jaka jest rozsądna instalacja gazowa na kilka lat użytkowania, jakie są koszta i prosił bym po podawanie modeli instalacji najlepiej II gen.
Oraz czy idzie kupić samą instalację ( nową ) i założyć ją do swojego samochodu ???
[B4 ABT] Rozsądna instalacja gazowa
polecam stag 100 lub bingo M . Staga mam w swojej audicy nie ma z nia zadnych problemow.Bingo mialem w poprzednim aucie tez na monowtrysku <golf III>i takze zero problemow . Najwazniejsza rzecz to znalezc ogarnietego gazownika co to bedzie montowal, bo nawet najlepsza instalacje idzie spartaczyc
[ Dodano: 2012-11-06, 20:02 ]
http://moto.allegro.pl/stag-100-uklad-s ... 15199.html
[ Dodano: 2012-11-06, 20:02 ]
http://moto.allegro.pl/stag-100-uklad-s ... 15199.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
michal84, to tylko nazwy sterowników gazu II generacji jeszcze ważny jest wybór parownika.
W przypadku I i II generacji niema żadnej filozofii bo instalacja II gen składa się z parownika, układu sterującego i kilku rurek i węży. Dobór części takiej instalacji polega na wyborze parownika oraz sterownika. Parownik który jest główną częścią takiej instalacji kosztuje 200-300 zł. Parowniki do I/II gen np. firmy lovato tanie i dobre, przy właściwym użytkowaniu można dobić do 100tyś. km na jednym, jeśli chcesz coś lepszego to np. Zavoli GES. inne parowniki takiej jak BRC (te mocniejsze jak AT90E) czy Tomasetto wszystkie reprezentują podobny poziom. Montaż w niefirmowym warsztacie będzie kosztował 1300-1500zł. Można wziąć np. zestaw (elektronika+parownik) BRC założony w autoryzowanym warsztacie. Ale szkoda płacić więcej za montaż bo jedynym plusem BRC jest to że naprawy gwarancyjne można realizować w każdym warsztacie BRC. Ale i tak mało kto robi przeglądy wg. wpisów w książce gwarancyjnej co unieważnia gwarancję, pozatym w instalacjach I albo II gen niema się co zepsuć.
W przypadku I i II generacji niema żadnej filozofii bo instalacja II gen składa się z parownika, układu sterującego i kilku rurek i węży. Dobór części takiej instalacji polega na wyborze parownika oraz sterownika. Parownik który jest główną częścią takiej instalacji kosztuje 200-300 zł. Parowniki do I/II gen np. firmy lovato tanie i dobre, przy właściwym użytkowaniu można dobić do 100tyś. km na jednym, jeśli chcesz coś lepszego to np. Zavoli GES. inne parowniki takiej jak BRC (te mocniejsze jak AT90E) czy Tomasetto wszystkie reprezentują podobny poziom. Montaż w niefirmowym warsztacie będzie kosztował 1300-1500zł. Można wziąć np. zestaw (elektronika+parownik) BRC założony w autoryzowanym warsztacie. Ale szkoda płacić więcej za montaż bo jedynym plusem BRC jest to że naprawy gwarancyjne można realizować w każdym warsztacie BRC. Ale i tak mało kto robi przeglądy wg. wpisów w książce gwarancyjnej co unieważnia gwarancję, pozatym w instalacjach I albo II gen niema się co zepsuć.