[aah] jak sprawdzić który czujnik ABS niedzaiła?
[aah] jak sprawdzić który czujnik ABS niedzaiła?
Witam,
INFO:
jak w temacie, dodam że auto z 1991r z wyłącznikiem ABS w konsoli, po podpięciu po VAG nie chce połaczyć się zz ABS (ponoć tylko grupa 00 dla silnika jest do odczytania w tym roczniku.
OBJAWY:
po normalnym zatrzymaniu auta( z jakiejkolwiek prędkości) gdy prędkość wynosi juz 0, załącza się pompa i pedał hamulca, pulsacyjnie wpada w podłogę(jak przy z blokowanych kołach i zadziałaniu ABS
DIAGNOZA:
moja, że czujnik w którymś kole. Ale nie wiem jak sprawdzić przy którym?
INFO:
jak w temacie, dodam że auto z 1991r z wyłącznikiem ABS w konsoli, po podpięciu po VAG nie chce połaczyć się zz ABS (ponoć tylko grupa 00 dla silnika jest do odczytania w tym roczniku.
OBJAWY:
po normalnym zatrzymaniu auta( z jakiejkolwiek prędkości) gdy prędkość wynosi juz 0, załącza się pompa i pedał hamulca, pulsacyjnie wpada w podłogę(jak przy z blokowanych kołach i zadziałaniu ABS
DIAGNOZA:
moja, że czujnik w którymś kole. Ale nie wiem jak sprawdzić przy którym?
LUPO,
PS: dodatkowe pytanie. Jak wyjąć czujnik?
chcę dac na warsztat żeby rozebrali piastę i wyjeli czujnik do czyszczenia, ale ten który trzeba przeczyścić bo nie chce płacić x4 za wszystkie tylko za ten szfankujacyRychu82 pisze:DIAGNOZA:
moja, że czujnik w którymś kole. Ale nie wiem jak sprawdzić przy którym?
PS: dodatkowe pytanie. Jak wyjąć czujnik?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
wypinasz czujnik z instalacji, gdzieś na złączce na kablach i mierzysz rezystancję czujnika. Jeśli jeden z czterech będzie odbiegał od reszty wartością, lub będzie miał nieskończoną, to znaczy że to ten. Inna sprawa, że może to być zabrudzony wieniec abs. w drugim przupadku pomoże przemycie go i wyczyszczenie czujnika.
spróbuję zmierzyćLeo pisze:wypinasz czujnik z instalacji, gdzieś na złączce na kablach i mierzysz rezystancję czujnika. Jeśli jeden z czterech będzie odbiegał od reszty wartością, lub będzie miał nieskończoną, to znaczy że to ten. Inna sprawa, że może to być zabrudzony wieniec abs. w drugim przupadku pomoże przemycie go i wyczyszczenie czujnika.
o ile tylne łączenie znalazłem pod kanapą, to przednie nie wiem gdzie sie łączą?
jak odłącze czujnik to są dwa bolce i na jednym sprawdzam rezystancję, tak? czujnik ma być odłączony?
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
znalazłem już "niedziałający" czujnik. piszę w cudzysłowie bo na początku miernik nie reagowal jak krecilem kolem, sprobowalem go wyszarpac lecz bez powodzonia
Jak odpaliłem silnik to już sam abs się wyłączał, czego wcześniej nie było.
Więc, wydaje mi się, że zepsułem działający czujnik zamiast sprawdzić czy to nie brud na wieńcu był przyczyną.
Na szczęście mam jeszcze dwa te czujniki a jutro rozbiorę piastę, wybiję stary czujnik, przeczyszcze wieniec(no chyba ze jest zniszczony) i poskładam.
Jak odpaliłem silnik to już sam abs się wyłączał, czego wcześniej nie było.
Więc, wydaje mi się, że zepsułem działający czujnik zamiast sprawdzić czy to nie brud na wieńcu był przyczyną.
Na szczęście mam jeszcze dwa te czujniki a jutro rozbiorę piastę, wybiję stary czujnik, przeczyszcze wieniec(no chyba ze jest zniszczony) i poskładam.
Nie trzeba kręcić kołem, aby sprawdzić czujnik. Należy zmierzyć rezystancję czujnika, jeśli ją posiada to jest sprawny. Wszystkie czujniki powinny posiadać zbliżoną rezystancję.Rychu82 pisze:znalazłem już "niedziałający" czujnik. piszę w cudzysłowie bo na początku miernik nie reagowal jak krecilem kolem