Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 quattro] drżenie przy ruszaniu

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

[B4 quattro] drżenie przy ruszaniu

Post autor: maniek887 » 27 sie 2009, 20:42

witam
Od niedawna jestem posiadaczem tego zacnego autka [B4 2.6 Quattro] i zaobserwowałem bardzo niepokojącą rzecz , a mianowicie kiedy ruszam z mocno skręconymi kołami (głównie do tyłu) słyszalne jest buczenie któremu towarzyszą wibracje , wydaje mi się że generowane jest to z tyły auta ale ciężko to dokładnie określić .Jako że mam cokolwiek pojęcia o mechanice dokonałem dokładnych oględzin auta czy coś nie obciera lub czy może przegub któryś kończy żywot ,łożyska też wymienione, i nasuwa mi się tylko jeden czarny scenariusz a mianowicie, agonia mechanizmu różnicowego.

Jeżeli macie jakieś sugestie co może to powodować lub spotkaliście się z podobnymi objawami będę wdzięczny za wszelka pomoc

pozdro maniek887
Ostatnio zmieniony 27 sie 2009, 21:31 przez maniek887, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 27 sie 2009, 22:48

Buczenie czy raczej jęknięcie.Zrób ten sam manewr na piasku czy ziemi i posłuchaj.Skontroluj poziom oleju w tylnym moście i skrzyni biegów.Nie każdy dzwięk pochodzący z napędu świadczy o awarii.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 28 sie 2009, 17:41

Ja nie należę do osób które odrazu dramatyzują ale te dźwieki są poważnie złowieszcze,
tak sie coraz bardziej wsłuchuje i to się poważnie nasila chyba już mi dużo czasu nie zostało bo ten dźwięk ewoluuje w chrzęszczenie a obawiam sie że później to już tylko "nowy" dyfer. Musze obejrzeć olej z przekładni czy sa opiłki i sie upewnię .

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 sie 2009, 22:43

Oby sprzęgło,lub dyfer(200zł używka) bo jak torsen w skrzyni to będzie bolało.

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 29 sie 2009, 10:18

wygląda na mechanizm różnicowy bo pojawia sie tylko przy dużym skręcie jak rozpędzam , a wydaje mi sie że jak by był to torsen to słychać by było też przy ostrym ruszaniu na śliskim w momencie uślizgu którejś z osi a na wprost to nie występuje nigdy

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 29 sie 2009, 23:16

maniek887 pisze:wygląda na mechanizm różnicowy bo pojawia sie tylko przy dużym skręcie jak rozpędzam , a wydaje mi sie że jak by był to torsen to słychać by było też przy ostrym ruszaniu na śliskim w momencie uślizgu którejś z osi a na wprost to nie występuje nigdy
Albo któryś przegub napędowy.Tak czy inaczej naprawiaj nie ma na co czekać.Wez auto na podnośnik kolumnowy i posłuchaj gdzie go boli.

misiekk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 23 lut 2010, 18:50

Post autor: misiekk » 19 cze 2010, 10:28

i wiadomo co było uszkodzone?

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 04 paź 2012, 22:20

dołączam sie do tematu

problem polega na tym ze dziś założyłem skrzynkę i torsem żeby na zimę mięć spowrotem quattro bo było rwd no i przy ruszaniu wibruje tył przy jeździe już płynnej nic nie ma żadnych kłopotów lecz gdy tylko wcisnę pedał w podłogę i jest dość intensywne obciążenie zaczyna wibrować całym tyłem

zaś jak z miejsca złoże mu w ciry 1-2 jest mega obciążenie wibracji nie ma

wcześniej od wiosny jeździłem na samym tyle i tego problemu nie było

skrzynia biegów jak i dyferencjał maja te same przełożenia główne
różnica w kolach to około 1.4 % czyli zużycie bieżnika lecz jutro na innych kolach sprawdzę tez żeby to wo gole wyeliminować z problemu kola

[ Dodano: 2012-10-07, 10:47 ]
no i problem rozwiazany, jakis druciaz łapy sadził w dyferencjał gdyz obudowa jest AEC a w srodku siedzi cos innego teoretycznie wedlug kodu powinno byc 37/9 a w srodku wyszlo 35/9
poszukuje wiec dyferencjału

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 07 lis 2012, 16:56

U mnie problemem były wybite tuleje na górnych wahaczach , trudne do zlokalizowania nawet na szarpakach nic nie widać .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl