witam
Od niedawna jestem posiadaczem tego zacnego autka [B4 2.6 Quattro] i zaobserwowałem bardzo niepokojącą rzecz , a mianowicie kiedy ruszam z mocno skręconymi kołami (głównie do tyłu) słyszalne jest buczenie któremu towarzyszą wibracje , wydaje mi się że generowane jest to z tyły auta ale ciężko to dokładnie określić .Jako że mam cokolwiek pojęcia o mechanice dokonałem dokładnych oględzin auta czy coś nie obciera lub czy może przegub któryś kończy żywot ,łożyska też wymienione, i nasuwa mi się tylko jeden czarny scenariusz a mianowicie, agonia mechanizmu różnicowego.
Jeżeli macie jakieś sugestie co może to powodować lub spotkaliście się z podobnymi objawami będę wdzięczny za wszelka pomoc
pozdro maniek887
[B4 quattro] drżenie przy ruszaniu
[B4 quattro] drżenie przy ruszaniu
Ostatnio zmieniony 27 sie 2009, 21:31 przez maniek887, łącznie zmieniany 1 raz.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Ja nie należę do osób które odrazu dramatyzują ale te dźwieki są poważnie złowieszcze,
tak sie coraz bardziej wsłuchuje i to się poważnie nasila chyba już mi dużo czasu nie zostało bo ten dźwięk ewoluuje w chrzęszczenie a obawiam sie że później to już tylko "nowy" dyfer. Musze obejrzeć olej z przekładni czy sa opiłki i sie upewnię .
tak sie coraz bardziej wsłuchuje i to się poważnie nasila chyba już mi dużo czasu nie zostało bo ten dźwięk ewoluuje w chrzęszczenie a obawiam sie że później to już tylko "nowy" dyfer. Musze obejrzeć olej z przekładni czy sa opiłki i sie upewnię .
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Albo któryś przegub napędowy.Tak czy inaczej naprawiaj nie ma na co czekać.Wez auto na podnośnik kolumnowy i posłuchaj gdzie go boli.maniek887 pisze:wygląda na mechanizm różnicowy bo pojawia sie tylko przy dużym skręcie jak rozpędzam , a wydaje mi sie że jak by był to torsen to słychać by było też przy ostrym ruszaniu na śliskim w momencie uślizgu którejś z osi a na wprost to nie występuje nigdy
dołączam sie do tematu
problem polega na tym ze dziś założyłem skrzynkę i torsem żeby na zimę mięć spowrotem quattro bo było rwd no i przy ruszaniu wibruje tył przy jeździe już płynnej nic nie ma żadnych kłopotów lecz gdy tylko wcisnę pedał w podłogę i jest dość intensywne obciążenie zaczyna wibrować całym tyłem
zaś jak z miejsca złoże mu w ciry 1-2 jest mega obciążenie wibracji nie ma
wcześniej od wiosny jeździłem na samym tyle i tego problemu nie było
skrzynia biegów jak i dyferencjał maja te same przełożenia główne
różnica w kolach to około 1.4 % czyli zużycie bieżnika lecz jutro na innych kolach sprawdzę tez żeby to wo gole wyeliminować z problemu kola
[ Dodano: 2012-10-07, 10:47 ]
no i problem rozwiazany, jakis druciaz łapy sadził w dyferencjał gdyz obudowa jest AEC a w srodku siedzi cos innego teoretycznie wedlug kodu powinno byc 37/9 a w srodku wyszlo 35/9
poszukuje wiec dyferencjału
problem polega na tym ze dziś założyłem skrzynkę i torsem żeby na zimę mięć spowrotem quattro bo było rwd no i przy ruszaniu wibruje tył przy jeździe już płynnej nic nie ma żadnych kłopotów lecz gdy tylko wcisnę pedał w podłogę i jest dość intensywne obciążenie zaczyna wibrować całym tyłem
zaś jak z miejsca złoże mu w ciry 1-2 jest mega obciążenie wibracji nie ma
wcześniej od wiosny jeździłem na samym tyle i tego problemu nie było
skrzynia biegów jak i dyferencjał maja te same przełożenia główne
różnica w kolach to około 1.4 % czyli zużycie bieżnika lecz jutro na innych kolach sprawdzę tez żeby to wo gole wyeliminować z problemu kola
[ Dodano: 2012-10-07, 10:47 ]
no i problem rozwiazany, jakis druciaz łapy sadził w dyferencjał gdyz obudowa jest AEC a w srodku siedzi cos innego teoretycznie wedlug kodu powinno byc 37/9 a w srodku wyszlo 35/9
poszukuje wiec dyferencjału