[B4 ABT] Wysoka temperatura, ciągle włączający się wiatrak
No to chłopaki w końcu z moim ABT jest wszystko ok czy nie,bo ja już się pogubiłem?
[ Dodano: 2012-05-06, 21:07 ]
A może mam zepsuty czujnik w chłodnicy i nie włącza mi się pierwszy bieg tylko sam drugi przy wyższej temperaturze (o ile są te biegi)? Doradźcie mi też jak odpowietrzyć układ chłodzenia gdy nie mam tego zaworka do odpowietrzania? Mam jeszcze jedno pytanie jak wygląda króciec co jest przykręcony z tyłu głowicy,bo chyba jest pęknięty bo widzę na nim lekki wyciek płynu? Może jakieś foto?
[ Dodano: 2012-05-06, 21:07 ]
A może mam zepsuty czujnik w chłodnicy i nie włącza mi się pierwszy bieg tylko sam drugi przy wyższej temperaturze (o ile są te biegi)? Doradźcie mi też jak odpowietrzyć układ chłodzenia gdy nie mam tego zaworka do odpowietrzania? Mam jeszcze jedno pytanie jak wygląda króciec co jest przykręcony z tyłu głowicy,bo chyba jest pęknięty bo widzę na nim lekki wyciek płynu? Może jakieś foto?
Na tym czujniku w chłodnicy potrafi się osadzić niezły "syf" więc może on działać z większa bezwładnością. Wystarczy go wykręcić i umyć . Inna sprawa ,że wypadałoby wypłukać chłodnicę i zmienić płyn .Jak wykręcisz ten czujnik to uważaj bo płyn będzie uciekał.Trzeba czymś ( korek ze szmaty) to zatkać. JKeśli chodzi o to z tyłu głowicy to nie mam doświadczenia .
morsik, z niecierpliwością czekam na twoją odpowiedź.
Czy płukanie chłodnicy i wymiana czujnika ci pomogły.
Ja też mam podobny problem.
Tyle, że silnik 2.0 ABK.
W trakcie jazdy jest ok, ale podczas postoju (światła, korki).
Temperatura podnosi mi się do ponad 100 stopni.
Fakt, za chwilę słychać, że włączają się wiatraki i temperatura spada do 90, ale martwię się, że to nie jest normalny objaw.
Dopóki działała mi klima, to wszystko było ok... bo przy odpalonej - wiatraki hulają cały czas. Nie mniej jednak sprężarkę dotknął już ząb czasu i trzeba ją wymienić
Pozdrawiam:
Walu$
Czy płukanie chłodnicy i wymiana czujnika ci pomogły.
Ja też mam podobny problem.
Tyle, że silnik 2.0 ABK.
W trakcie jazdy jest ok, ale podczas postoju (światła, korki).
Temperatura podnosi mi się do ponad 100 stopni.
Fakt, za chwilę słychać, że włączają się wiatraki i temperatura spada do 90, ale martwię się, że to nie jest normalny objaw.
Dopóki działała mi klima, to wszystko było ok... bo przy odpalonej - wiatraki hulają cały czas. Nie mniej jednak sprężarkę dotknął już ząb czasu i trzeba ją wymienić
Pozdrawiam:
Walu$
Witam.
No to teraz mówię jak wygląda sprawa.Chłodnicy nie czyściłem,bo mam świeżo nabitą klimatyzację i nie chce jej rozpinać żeby gaz nie uciekł,a ponowne nabicie trochę kosztuje.Sprawa czujnika wygląda tek,że jak go wymieniłem to teraz chodzą dwa biegi i pierwszy włącza się tak gdzieś przy około 93 stopniach,a drugi przy 98 topniach.Gdy się one włączą to schłodzą temperaturę do 90 stopni.Najwięcej temperatura się podnosi podczas korków,ale nie przekracza 100 stopni,a gdy jadę trasą to temperatura utrzymuję się 90 stopni.Doszedłem do wniosku,że tak to ma być i już z tym nic nie robię.Najwidoczniej te typy tak mają
No to teraz mówię jak wygląda sprawa.Chłodnicy nie czyściłem,bo mam świeżo nabitą klimatyzację i nie chce jej rozpinać żeby gaz nie uciekł,a ponowne nabicie trochę kosztuje.Sprawa czujnika wygląda tek,że jak go wymieniłem to teraz chodzą dwa biegi i pierwszy włącza się tak gdzieś przy około 93 stopniach,a drugi przy 98 topniach.Gdy się one włączą to schłodzą temperaturę do 90 stopni.Najwięcej temperatura się podnosi podczas korków,ale nie przekracza 100 stopni,a gdy jadę trasą to temperatura utrzymuję się 90 stopni.Doszedłem do wniosku,że tak to ma być i już z tym nic nie robię.Najwidoczniej te typy tak mają
Witam.
Ja z kolei mam problem tego typu że po wymianie czujnika temp. na desce temp trzyma się w granicy ok 98-102st. w trasie, a podczas jazdy miejskiej wzrasta do 108-109st po czym włącza się wentylator. Nie doszedłem jeszcze do tego czy załącza się pierwszy czy drugi bieg wentylatora.
Pompa wody jest nowa a termostat miałem wymieniany ok 2 lata temu i na tamten czas czujnik pokazywał mi temp w zakresie ok 90st. Potem padł mi czujnik temp i jak po roku wymieniłem ten czujnik to szok - taka wysoka temp.
Czy możliwe że czujnik mi przekłamuje o ok 10st???
Dodam że czujnik nie jest oryginalny, gdyż w ASO panowie za czujnik 3pin życzą sobie bagatela 524zł :shock:
Ja z kolei mam problem tego typu że po wymianie czujnika temp. na desce temp trzyma się w granicy ok 98-102st. w trasie, a podczas jazdy miejskiej wzrasta do 108-109st po czym włącza się wentylator. Nie doszedłem jeszcze do tego czy załącza się pierwszy czy drugi bieg wentylatora.
Pompa wody jest nowa a termostat miałem wymieniany ok 2 lata temu i na tamten czas czujnik pokazywał mi temp w zakresie ok 90st. Potem padł mi czujnik temp i jak po roku wymieniłem ten czujnik to szok - taka wysoka temp.
Czy możliwe że czujnik mi przekłamuje o ok 10st???
Dodam że czujnik nie jest oryginalny, gdyż w ASO panowie za czujnik 3pin życzą sobie bagatela 524zł :shock: