[B4/B3] Wymiana oleju w skrzyni biegów
Raport
tył auta był w niżej a skrzyni zeszło ok 1,4 l. Wlałem 2.7l do stanu. Dobrze,że mam rower :mrgreen: to dokupiłem. Stary płyn barwy rudo-brązowej, ale przezroczysty. W środku jak pogmyrać w okolicy korka paluchem to jest czarny osad. Na dolnym korku kilka opiłków 1-2mm średnicy. Po 1 jeździe odczuwalnie lżej chodzą biegi. Lata, gada - pełen serwis
m@x1313 napisał:
Satar, to drogi olej kupiłeś, ja załem Motul Gear 300 75w90 GL4
To trudno. Norma GL4+ i VW501.50 :!: :!: :!: A tym kieruję się w doborze płynów eksploatacyjnych = długie okresy bez napraw. A niech se jeździ <nie powiem> Pozdrawiam
m@x1313 napisał:
Satar, to drogi olej kupiłeś, ja załem Motul Gear 300 75w90 GL4
To trudno. Norma GL4+ i VW501.50 :!: :!: :!: A tym kieruję się w doborze płynów eksploatacyjnych = długie okresy bez napraw. A niech se jeździ <nie powiem> Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:50
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a86ed09d19
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 5d19a3378b
Tu masz pomiędzy półosią a łapą/poduszką skrzyni
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 5d19a3378b
Tu masz pomiędzy półosią a łapą/poduszką skrzyni
Panowie mam taki problem że jak mi sie skrzynia rozgrzeje to mi cieżej wchodza biegi a wsumie to głównie 4 reszta praktycznie bez zmian. Może że cieżko to za dużo powiedziane poprostu przy wkładaniu z 3 na 4 słysze jakby takie "DU" z reszty biegów jak wkładam to nie ma tego hałasu tylko z 3 na 4
Dodam że na zimnym tego nie ma. Myslałem że to wina oleju wiec wymieniłem na nowy Valvoline GL-4 ale nadal to samo. Im szybciej wkładam tym bardziej stuka.
Czyżby synchronizator? Ale troche dziwne bo jak w golfie miałem walniety synchronizator to zgrzytało i opór ale na zimnym oleju a tu odwrotnie, zresztą chyba szybciej padają synchronizatory niższych biegów?
Dodam że na zimnym tego nie ma. Myslałem że to wina oleju wiec wymieniłem na nowy Valvoline GL-4 ale nadal to samo. Im szybciej wkładam tym bardziej stuka.
Czyżby synchronizator? Ale troche dziwne bo jak w golfie miałem walniety synchronizator to zgrzytało i opór ale na zimnym oleju a tu odwrotnie, zresztą chyba szybciej padają synchronizatory niższych biegów?
Witam z racji że zmieniam skrzynie na een to w tej nowej bym wymienił olej taki może być
http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biego ... 86369.html
http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-biego ... 86369.html
Siema mam pytanko ja zalem w obu audi taki http://allegro.pl/przekladniowy-total-t ... 60100.html nic nie zaszkodzi skrzyni
czy musi byc ten 75w90 bo ten total wlewasie do francuskich aut a ja wlalem do niemieckich czy musze wymienic olej zeby spelnial norme do niemieckich aut
czy musi byc ten 75w90 bo ten total wlewasie do francuskich aut a ja wlalem do niemieckich czy musze wymienic olej zeby spelnial norme do niemieckich aut
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Marszał pisze:Witam
Męczy mnie ostatnio temat oleju przekładniowego do mojego Audi 1,9 1Z. Polecacie olej Mobil 1 SHC Full Syntetyk 75W90. Natomiast z tego co zdążyłem się zorientować olej ten ma zbyt wysoką lepkość kinetyczną i może powodować gorsza prace synchronizatorów skrzyni.
Właściwy olej powinien być:
1. Syntetyczny
2. 75W90
3. GL-4
4. Spełniać normę VW 501.50 (i tu uwaga: nie każdy olej spełniający normę ma właściwą lepkość kinetyczna np. produkt Febi'ego ma lepkość 114 mm2/s, czyli sporo za wysoką).
6. Mieć lepkość kinetyczna w 40 st. C ok 70mm2/s.
Oryginalny numer oleju to G 052 911 A1 - butelki 0,5l oraz G 052 911 A2 - butelki 1l.
W mojej opinii producentem tego oryginalnego oleju jest Castrol, a jego nazwa to: Syntrans Transaxle 75W-90 lub w skrócie: TAF-X 75W-90.
Nawet butelki VW i Castrola odnośnie tego oleju są identyczne, a cena 3 razy niższa w przypadku Castrola.
W moich zmaganiach z olejem natrafiłem na post:
http://forum.vw-passat.pl/threads/81535 ... -VW-501-50
Ilość oleju potrzebna do skrzyni to 2,25 l.
Pozdrawiam