czarekj pisze:Postaraj się zmienić pasek bez przestawiania koła od zaplonu bo jako początkujący nie poradzisz sobie potem z ustawieniem zapłonu.
Dolne koło zębate zmienia się jak pasek rozrządu zaczyna się zsuwać do zewnętrznej krawędzi koła rozrządu - ocieranie o plastikową oslonę.
mmh w takim razie u mnie to oslona jest przytarta od paska,
i wlasnie zastanawialem sie czemu:)
tylko ze teraz to niewiem czy obecnie obcieralo czy wczesniej i zostalo to juz zrobione,
bo podobno rozrzad byl zmieniany 20tys temu ale wymieniajac uszczelke pod glowica, chce odrazu zmienic rozrzad dla pewnosci,
a takie dolne kolo to ile kosztuje? w motoryzacyjnym bez problemu dostane?
Ok, co do kola od zaplonu, postaram sie go nie przestawic,
[ Dodano: 2012-11-12, 18:41 ]
edit:
pytalem w sklepie o kola, male po 25zl duze 35zl
i mam pytanie do "Czarekj"
chce wymienic to kolo
bo u mnie pasek okolo pol milimetra wychodzi poza obrys kola zebatego
i obudowa jest mocno przytarta
Wymienic to tylko to jedno na dole? czy wszystkie trzy sztuki?
te dwa duze , oby dwa sa takie same?
i jak odkrecic to dolne kolo?
kupilem nasadke gwiazdke rozmiar19, pasuje idealnie,
probowalem odkrecic,uzylem rury metrowa i nic,
powkrecalem sruby (imbusy) w to kolko zaparlem i dalej nic sruby sie krzywią,
a ta gwiazda ani drgnie?
chyba ze jest tam lewy gwint?
Poza tym sprawdzalem ustawienie paska, na te znaki,
i u mnie jest przestawione, tzn gorne kolko od walka rozrzadu jest ok (strzalka rowno z OT) , na skrzyni punkt 'zero' jest okey w polowie sie przecina,
pierwszy cylinder jest na samej gorze,
a walek posredni (kropka na kole) nie zgrywa sie z nacieciem na dolnym kolku,
brakuje mu okolo 2cm,
i ile razybym nie krecil to nie ma opcji zeby to sie zgralo,
dlatego domyslam sie ze ktos wczesniej zle to ustawil i skorygowal to zaplonem ?
i tak mysle że jak bede zakladal nowy pasek ustawie wg znakow to bedzie czekac mnie ustawienie zaplonu (ale tym sie poki co nie martwie),
wazniejsze jest teraz odkrecenie tej duzej srubki gwiazdki