[Avant] Tylna klapa, urwana klamka.
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
[Avant] Tylna klapa, urwana klamka.
No i stało się podszedłem z zakupami do auta chwyciłem klamkę aby otworzyć klapę coś chrupnęło i klamka luźno zaczęła latać a klapa się nie otwarła.
Otwarcie zatrzaśniętej klapy jest możliwe tylko od środka i to też trzeba trochę kombinować,
czyli od początku.
1. Złożyć siedzenia wyjąć roletę i usiąść w bagażniku, rękoma chwycić za tapicerkę klapy przy szybie i szarpnąć do siebie (jest ona na zatrzaskach)
2. W zależności od grubości i długości ręki włożyć ją do środka lub np śrubokrętem nacisnąć zapadkę i otworzyć zamek.
3. Teraz odkręcamy dwie śruby w uchwycie i ściągamy już całość.
4. Wykręcamy zamek (dwie śruby torx) zrzucamy dwa cięgna od zamka oraz jedno od centrala.
U mnie widok był taki
Ułamane ramie czyli trzeba wydać ze 150 na używany zamek.
Ale jak to pedzioł gazda wiążąc buta glistą "w życia trza se radzić"
A więc do roboty.
5. Rozwierciłem klamkę oraz ramię wiertłem fi 1mm (pilot)
Następnie rozwiercałem aż do fi 3mm
Oczywiście pierwsze wiercenie odbyło się gdy obie części były do siebie dociśnięte.
6. Dopasowałem gwoździa
w klamce ze względu na większą ilość materiału otwór był bardzo pasowny lecz w ramieniu lekko rozwierciłem otwór i nacisnąłem poxyliny
aby uzupełnić luz, nadmiar który mi pozostał wykorzystałem na obklejenie pęknięcia w około.
Ścisnąłem wszystko razem po czym udałem się do sąsiada na zasłużone pifko oraz dać czas na stwardniejcie poxyliny.
7. 20 minut później :lol: wszystko było OK! Złożenie zamka, założenie go na klapę i regulacja cięgieł.
Zamki zamkniete
Cięgna rozpięte
Dopiero teraz je naciągamy aby był minimalny luz i zapinamy w całość
8. Po podłączeniu centrala na otwartej klapie zamykamy zamki i robimy próbę czy klamka otwiera oba zamki. Jeśli tak to już prawie 90 % mamy zrobionej roboty.
9. teraz zamykamy klapę jeśli się zamknęła to pełen sukces jeśli klapa się odbiła i nie zamknęła to musimy popuścić cięgna bądź jedno cięgno.
10. Składamy całość i znów się cieszymy zaoszczędzoną stówką którą możemy przeznaczyć na wieczornego grilla w końcu wakacje pogoda i urlop, przynajmniej u mnie .
Pozdrawiam jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam.
Otwarcie zatrzaśniętej klapy jest możliwe tylko od środka i to też trzeba trochę kombinować,
czyli od początku.
1. Złożyć siedzenia wyjąć roletę i usiąść w bagażniku, rękoma chwycić za tapicerkę klapy przy szybie i szarpnąć do siebie (jest ona na zatrzaskach)
2. W zależności od grubości i długości ręki włożyć ją do środka lub np śrubokrętem nacisnąć zapadkę i otworzyć zamek.
3. Teraz odkręcamy dwie śruby w uchwycie i ściągamy już całość.
4. Wykręcamy zamek (dwie śruby torx) zrzucamy dwa cięgna od zamka oraz jedno od centrala.
U mnie widok był taki
Ułamane ramie czyli trzeba wydać ze 150 na używany zamek.
Ale jak to pedzioł gazda wiążąc buta glistą "w życia trza se radzić"
A więc do roboty.
5. Rozwierciłem klamkę oraz ramię wiertłem fi 1mm (pilot)
Następnie rozwiercałem aż do fi 3mm
Oczywiście pierwsze wiercenie odbyło się gdy obie części były do siebie dociśnięte.
6. Dopasowałem gwoździa
w klamce ze względu na większą ilość materiału otwór był bardzo pasowny lecz w ramieniu lekko rozwierciłem otwór i nacisnąłem poxyliny
aby uzupełnić luz, nadmiar który mi pozostał wykorzystałem na obklejenie pęknięcia w około.
Ścisnąłem wszystko razem po czym udałem się do sąsiada na zasłużone pifko oraz dać czas na stwardniejcie poxyliny.
7. 20 minut później :lol: wszystko było OK! Złożenie zamka, założenie go na klapę i regulacja cięgieł.
Zamki zamkniete
Cięgna rozpięte
Dopiero teraz je naciągamy aby był minimalny luz i zapinamy w całość
8. Po podłączeniu centrala na otwartej klapie zamykamy zamki i robimy próbę czy klamka otwiera oba zamki. Jeśli tak to już prawie 90 % mamy zrobionej roboty.
9. teraz zamykamy klapę jeśli się zamknęła to pełen sukces jeśli klapa się odbiła i nie zamknęła to musimy popuścić cięgna bądź jedno cięgno.
10. Składamy całość i znów się cieszymy zaoszczędzoną stówką którą możemy przeznaczyć na wieczornego grilla w końcu wakacje pogoda i urlop, przynajmniej u mnie .
Pozdrawiam jak ktoś ma jakieś pytania to zapraszam.
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
"...trza mieć na czym, czapke nosić" <ok>Grzegorzbielsko pisze:jak to pedzioł gazda wiążąc buta glistą "w życia trza se radzić"
Świetna robota Grzegorz na pewno niejednemu się przyda Twój opis.
Masz szczęście, że góra tapicerki nie była założona za wycieraczkę, bo nie byłoby tak różowoGrzegorzbielsko pisze:rękoma chwycić za tapicerkę klapy przy szybie i szarpnąć do siebie (jest ona na zatrzaskach)
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1567
- Rejestracja: 28 gru 2006, 12:05
- Lokalizacja: ...
Mnie ostatnio spotkalo dokladnie to samo. Poradzilem sobie w identyczny sposob, ale dopiero po zrobieniu swojej klameczki znalazlem ten Manual. Uzylem gwozdzia takiego jakie wbija sie w tynkowane sciany, te gwozdzie sa twardsze i nie gna sie gdy wbija sie je w chocby beton itd. Do sklejenia uzylem, kleju dwuskladnikowego, Loctite. Narazie schnie, jutro zaloze na spokojnie.
Mnie to również spotkało :roll: Naprawiałem w podobny sposób, z tą różnicą, że nagwintowałem otwory i użyłem do połączenia niewielkiej śrubki. Wszystko działało pięknie... niestety do czasu. Śrubka się urwała. Kolejna próba z użyciem większej śrubki... działa jeszcze dłużej :lol: (ok. 2 miesięcy) i tym razem ukruszył się dalszy kawałek klamki. Tak więc raczej ciężka sprawa, ale próbować trzeba - nie ma nic do stracenia. Ważne tylko, żeby zastosować możliwie najtwardszy gwóźdź (moja śrubka była zbyt miękka). Życzę powodzenia. A swoją drogą to jak można było wyprodukować coś tak fatalnego jak ta nieszczęsna klamka?
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Klamka się lamie bo na to ciągło działa dość duża siła a jak już raz pękła to tym bardziej jest osłabiona.Również to przerabiałem i też rozwierciłem i wkleiłem w środku kawałek drutu Tyle że odłączyłem klamkę od reszty i porusza się całkiem swobodnie a do naciągnięcia mechanizmu założyłem siłownik od centralnego zamka.Teraz klamka poprostu jest na swoim miejscu i uruchamia włącznik więc nie ma prawa peknąć :lol:
Zachęcam do takiej zmiany a zapomnicie o klamce <ok>
Zachęcam do takiej zmiany a zapomnicie o klamce <ok>
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
nie mam zdjęć ale jak znajdę trochę czasu to postaram się jakieś zrobić. Wystarczy jeden siłownik połączony do mechanizmu w miejscu gdzie jest on naciągany przez klamkę.Trzeba tam troche rzeżby kilka pierdół wyciąć i wywalić sprężyne lub zastosować mocniejszy siłownik.moregun pisze:czy mogłbyś dać dokladniejszy opis tak zeby chłpak u którego naprawim samochod mogl zrozumiec jak to sie robi?
tokarka606 podał podobne rozwiązanie .Nie wiem jak w tym przypadku ale u mnie klapa nadal otwiera się za pomocą oryginalnej klamki tyle ,że jest duużo lżej <ok>
Witam! Jestem tu nowy ale często czytam to forum. Miałem podobny problem z pękającą klamką . Trzy razy naprawiałem ją tak samo jak koledzy aż do czasu kiedy podkusiło mnie ją pospawać i sie po prostu rozpłynęła :lol: Z racji że cena używek nie zachęca do ich kupna , postanowiłem że może sam coś takiego wymodzę i wyszło , a nawet działa :lol: Wymagało to trochę pracy i czasu ale jest teraz pewność że już sie nie urwie.
dodaje linki do zdjęć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/757 ... 13121.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f88 ... e5758.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6a ... cd447.html
dodaje linki do zdjęć
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/757 ... 13121.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f88 ... e5758.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6a ... cd447.html