Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

(B4 2.0 ABK) Dziwne zachowanie wiatraków chłodnicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

(B4 2.0 ABK) Dziwne zachowanie wiatraków chłodnicy.

Post autor: audiktom » 09 lis 2012, 18:50

Witam wszystkich mam taki dziwny problem że nie moge dowiedzieć się gdzie szukać przyczyny. Gdy silnik jest jeszcze zimny bo temperatura na zegarze nie wzrosła a wąż gorny chłodnicy jest jeszcze letni gasze silnik i załączają mi się wentylatory kręcąc sie jakieś 2 minuty nie patrząc na zegarek, wcześniej takiego czegoś nie miałem w czym problem? może ktoś podpowie dziekuje.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2012, 19:07

Winny może być czujnik z fotografii w tym temacie: https://audi80.pl/b4-abk-93r-wentyla ... t70231.htm
Odłącz go i zobacz czy się przestanie włączać.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 09 lis 2012, 19:13

Zrobie tak i dam znać ale to już nie dziś a jeśli odepne i przestanie to znaczy że ten czujnik tak?

mariusz122
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 137
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:32
Lokalizacja: Legnica

Post autor: mariusz122 » 09 lis 2012, 19:31

Popieram ;aldi; u teścia w jn właśnie ten czujnik powodował włanczanie sie wentylatora.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 10 lis 2012, 09:04

Rozpiąłem ten czujnik i wiatrak przestał działać.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 lis 2012, 16:15

To masz prawdopodobnie przyczynę niepotrzebnego załączania się wiatraków.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 11 lis 2012, 18:03

czujnik włącza się przy niższej rezystancji i tyle do wymiany

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lis 2012, 10:37

Nie wiem czy to nie jest przypadkiem czujnik typu off-on a nie czujnik przekazujący wartość temperatury.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 12 lis 2012, 12:40

ma on wewnętrzny tranzystor który przy ok. 250 Ohm załącza pierwszy poziom a drugi przy ok. 180 Ohm jakoś tak pamiętam to z lekcji w szkole ;-) (chyba jakoś tak)

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 14 lis 2012, 14:43

Dzięki chłopaki za pomoc która mi pomogła ten problem zlokalizować, wszystko jest ok. a nawiązując jeszcze do tego to po wymianie tego czujnika usterka nr2 mi się naprawiła którą przez lata nie mogłem wybadać a mianowicie, przy wdepnięciu ostro w gaz samochód zaczął się zbierać jak przystało na ten silniczek nie wiem jaki ma to związek z tym czujnikiem ale przedtem gdy wdepnęłem zawory mi grały i niemógł się zebrać szukałem przyczyn wszędzie praktycznie w rozrządzie w zapłonie w przepływce i nic, odpóściłem sobie bo nie miałem siły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl