[B4 Tdi 1Z] Za duży pobór prądu
[B4 Tdi 1Z] Za duży pobór prądu
Witam,
mam problem z moją B4, w aucie jest bardzo duży pobór prądu ok. 70A, głównie na zimnym silniku czasami nawet po dłuższym czasie jazdy potrafią przygasnąć kontrolki, zapala się kontrolka ABS, climatronic się wyłącza, ostatnio też przy tym zaczęło brakować mocy.
Jestem nowy na forum i nie znalazłem takiego tematu, jeśli już istnieje to z góry przepraszam
Proszę o szybką pomoc
mam problem z moją B4, w aucie jest bardzo duży pobór prądu ok. 70A, głównie na zimnym silniku czasami nawet po dłuższym czasie jazdy potrafią przygasnąć kontrolki, zapala się kontrolka ABS, climatronic się wyłącza, ostatnio też przy tym zaczęło brakować mocy.
Jestem nowy na forum i nie znalazłem takiego tematu, jeśli już istnieje to z góry przepraszam
Proszę o szybką pomoc
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Weź miernik kolego i sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia a potem z obciążeniem, czyli światła, dmuchawa, radio etc. Minimum przy obciążeniu musi mieścić się w granicach 13,8 V a max. 14,5 V. Jeżeli wartość minimalna będzie poniżej 13,8 V aku jest niedoładowywane. Z powodu spadku napięcia komputer odłącza stopniowo odłącza kolejne systemy tak aby nie zagrażało to dalszej jeździe. W pierwszej kolejności sprawdź regulator napięcia wraz ze szczotkami. Szczotki same mogą okazać się dobre ale regulator może już nie być sprawny poza tym sprawdzenie wszystkich połączeń alternator - rozrusznik, rozrusznik - aku, masa alternatora - silnik, karoseria; wzbudzenie altka. A czy kontrolka prawidłowo sygnalizuje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
To akurat normalne na zimnym silniku ,w temp .ponizej 5 stopni włacza się podgrzewacz płynu ,pobór prądu ok. 30-40 A ,światła koło 10 A ,no i co nie kazdy wie ,jak już silnik chodzi ,to właczają się ponownie świece żarowe dogrzewając komorę spalania ,pobór prądu powyżej 40A ...Także pożeraczy pradu w tdi nie mało ...ale jak wszystko sprawne to nie ma problema 8-) Jak coś nie halo ,to do sprawdzenia wszystko jak kolega slawe1983, pisze ...no i aku w pierwszej kolejnośćiBorat pisze:mam problem z moją B4, w aucie jest bardzo duży pobór prądu ok. 70A, głównie na zimnym silniku
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Żeby sprawdzić, że pobiera 70 A to trzeba mieć profesjonalny miernik. A jeżeli faktycznie bierze 70A to sprawdź jaki masz alternator, powinien mieć min. 90 A a jak będzie słabszy to taki efekt będzie bo jest po prostu za słaby i nie daje rady doładować aku i obsłużyć wszystkie urządzenia. A możesz sprawdzić jeszcze pobór na wyłączonej stacyjce czy nie bierze coś prądu. A jeżeli faktycznie gdzieś jest zwarcie to w pierwszej kolejności szukałbym chyba w wiązce tylnej klapy.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
Damianek1234561 wiem, że mogą być różne przyczyny zwarcia ale dobrze wiesz, że w AUDI często awarii ulega ta wiązka. Ale najpierw niech sprawdzi ładowanie i altek jaki ma. Bo to że nowy to nie znaczy że musi poprawnie ładować.
Kolego Borat jak pytałem o rozrusznik to nie miałem na myśli czy się rozłącza tylko czy przewody nie są gdzieś przełamane / zaśniedziałe i czy prąd przepływa prawidłowo. Ja też długo męczyłem się ze słabym ładowaniem, a okazało się, że kabel od alternatora do rozrusznika jest przełamany tuż przy samym oczku. Po wymianie jakby ręką odjął ładowanie na zaciskach aku 14,5V a wcześniej było ledwo 12,5 - 13 V
Kolego Borat jak pytałem o rozrusznik to nie miałem na myśli czy się rozłącza tylko czy przewody nie są gdzieś przełamane / zaśniedziałe i czy prąd przepływa prawidłowo. Ja też długo męczyłem się ze słabym ładowaniem, a okazało się, że kabel od alternatora do rozrusznika jest przełamany tuż przy samym oczku. Po wymianie jakby ręką odjął ładowanie na zaciskach aku 14,5V a wcześniej było ledwo 12,5 - 13 V
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Też mnie to zastanawia 8-) 70 A :roll: ...żaden zwykły miernik nie ma takiego zakresu ...no ale może kolega Borat, ma dostęp do takich urządzeń, mierników,typu właśnie cęgi.Samochodowe warsztaty elektryczne z prawdziwego zdarzenia mają takie urządzenia ...ale gdyby kolega tam sprawdzał ,to zapewne znależli by przyczynę i nie musiał by opisywać problemu tu na forum Ja co prawda takich cęgów nie mam ,ale jestem w stanie zmierzyć pobór prądu rzędu ok.50 -60 Amper w przyblizeniu oczywiście ,przy użyciu amperomierza stosowanego w starych cięzarówkachziemor pisze:czym Ty namierzyłeś te 70 amprów ?
Szukałem dzisiaj miejsca gdzie moze być zwarcie, niestety nic nie znalazłem. Przeczyściłem za to styki masy były zaśniedziałe, może to w czymś pomoże okaże się jutro rano. Jeśli znowu mi zabraknie prądu, to spróbuje jeszcze podłączyć masę akumulatora bezpośrednio do masy od silnika, podobno może mi to jakoś pomóc. Cęgi takie posiada mój znajomy, lecz nie wiedział co moze pobierać aż tyle prądu. Dzięki koledzy za rady, jeszcze jutro się z tym odezwę