Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Tdi 1Z] Za duży pobór prądu

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Borat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2012, 18:04

[B4 Tdi 1Z] Za duży pobór prądu

Post autor: Borat » 14 lis 2012, 18:15

Witam,
mam problem z moją B4, w aucie jest bardzo duży pobór prądu ok. 70A, głównie na zimnym silniku czasami nawet po dłuższym czasie jazdy potrafią przygasnąć kontrolki, zapala się kontrolka ABS, climatronic się wyłącza, ostatnio też przy tym zaczęło brakować mocy.
Jestem nowy na forum i nie znalazłem takiego tematu, jeśli już istnieje to z góry przepraszam
Proszę o szybką pomoc

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lis 2012, 19:18

kolego a na jakiej podstawie twierdzisz ze masz pobor pradu 70 amper? moze po prostu masz jakies zwarcie gdzies albo brak ladowania? chociaz jesli odpala normalnie to predzej masz gdzies zwarcie albo alternator nie laduje bo szczotki sie koncza i czasami stykaja czasami nie

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 14 lis 2012, 19:32

Weź miernik kolego i sprawdź jakie masz ładowanie na wolnych obrotach bez obciążenia a potem z obciążeniem, czyli światła, dmuchawa, radio etc. Minimum przy obciążeniu musi mieścić się w granicach 13,8 V a max. 14,5 V. Jeżeli wartość minimalna będzie poniżej 13,8 V aku jest niedoładowywane. Z powodu spadku napięcia komputer odłącza stopniowo odłącza kolejne systemy tak aby nie zagrażało to dalszej jeździe. W pierwszej kolejności sprawdź regulator napięcia wraz ze szczotkami. Szczotki same mogą okazać się dobre ale regulator może już nie być sprawny poza tym sprawdzenie wszystkich połączeń alternator - rozrusznik, rozrusznik - aku, masa alternatora - silnik, karoseria; wzbudzenie altka. A czy kontrolka prawidłowo sygnalizuje?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 lis 2012, 19:59

Borat pisze:mam problem z moją B4, w aucie jest bardzo duży pobór prądu ok. 70A, głównie na zimnym silniku
To akurat normalne na zimnym silniku ,w temp .ponizej 5 stopni włacza się podgrzewacz płynu ,pobór prądu ok. 30-40 A ,światła koło 10 A ,no i co nie kazdy wie ;-) ,jak już silnik chodzi ,to właczają się ponownie świece żarowe dogrzewając komorę spalania ,pobór prądu powyżej 40A ...Także pożeraczy pradu w tdi nie mało ...ale jak wszystko sprawne to nie ma problema 8-) Jak coś nie halo ,to do sprawdzenia wszystko jak kolega slawe1983, pisze ...no i aku w pierwszej kolejnośći

Borat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2012, 18:04

Post autor: Borat » 14 lis 2012, 21:26

To że bierze 70A sprawdzałem miernikiem, nie bierze tego prądu do świec żarowych ani świec do dogrzewania płyny, rozrusznik się rozłącza a alternator był zmieniany miesiąc temu na nowy

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 14 lis 2012, 22:29

to tak jak mowie kolego zapewne jest jakies zwarcie najpierw i tak zmierz ladowanie ale zmierz je osobno na alternatorze i osobno na aku jak dokladnie sprawdziles to natezenie? opisz jak to zrobiles, i jak kreci rozrusznik rano? szybko czy jak przymul?

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 15 lis 2012, 14:35

Żeby sprawdzić, że pobiera 70 A to trzeba mieć profesjonalny miernik. A jeżeli faktycznie bierze 70A to sprawdź jaki masz alternator, powinien mieć min. 90 A a jak będzie słabszy to taki efekt będzie bo jest po prostu za słaby i nie daje rady doładować aku i obsłużyć wszystkie urządzenia. A możesz sprawdzić jeszcze pobór na wyłączonej stacyjce czy nie bierze coś prądu. A jeżeli faktycznie gdzieś jest zwarcie to w pierwszej kolejności szukałbym chyba w wiązce tylnej klapy.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 15 lis 2012, 17:32

co wy tak koledzy z ta tylna klapa? zwarcie moze byc wszedzie rownie dobrze moga byc poluzowane klemy albo luzny przewod przy alternatorze

slawe1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 31 gru 2010, 16:45

Post autor: slawe1983 » 15 lis 2012, 18:34

Damianek1234561 wiem, że mogą być różne przyczyny zwarcia ale dobrze wiesz, że w AUDI często awarii ulega ta wiązka. Ale najpierw niech sprawdzi ładowanie i altek jaki ma. Bo to że nowy to nie znaczy że musi poprawnie ładować.
Kolego Borat jak pytałem o rozrusznik to nie miałem na myśli czy się rozłącza tylko czy przewody nie są gdzieś przełamane / zaśniedziałe i czy prąd przepływa prawidłowo. Ja też długo męczyłem się ze słabym ładowaniem, a okazało się, że kabel od alternatora do rozrusznika jest przełamany tuż przy samym oczku. Po wymianie jakby ręką odjął ładowanie na zaciskach aku 14,5V a wcześniej było ledwo 12,5 - 13 V

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 15 lis 2012, 18:45

Teee czym Ty namierzyłeś te 70 amprów ? kleszczami dietza ? bo taki prąd to tylko tym zmierzysz - zwykłe mierniki to mierzą do 20 amprów

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 lis 2012, 20:05

ziemor pisze:czym Ty namierzyłeś te 70 amprów ?
Też mnie to zastanawia 8-) 70 A :roll: ...żaden zwykły miernik nie ma takiego zakresu ;-) ...no ale może kolega Borat, ma dostęp do takich urządzeń, mierników,typu właśnie cęgi.Samochodowe warsztaty elektryczne z prawdziwego zdarzenia mają takie urządzenia ...ale gdyby kolega tam sprawdzał ,to zapewne znależli by przyczynę i nie musiał by opisywać problemu tu na forum ;-) Ja co prawda takich cęgów nie mam ,ale jestem w stanie zmierzyć pobór prądu rzędu ok.50 -60 Amper w przyblizeniu oczywiście ,przy użyciu amperomierza stosowanego w starych cięzarówkach ;-)

Borat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 lis 2012, 18:04

Post autor: Borat » 15 lis 2012, 20:33

Szukałem dzisiaj miejsca gdzie moze być zwarcie, niestety nic nie znalazłem. Przeczyściłem za to styki masy były zaśniedziałe, może to w czymś pomoże okaże się jutro rano. Jeśli znowu mi zabraknie prądu, to spróbuje jeszcze podłączyć masę akumulatora bezpośrednio do masy od silnika, podobno może mi to jakoś pomóc. Cęgi takie posiada mój znajomy, lecz nie wiedział co moze pobierać aż tyle prądu. Dzięki koledzy za rady, jeszcze jutro się z tym odezwę ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl