Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] - bałagan z czujnikami ciśnienia oleju.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

[B4 ABT] - bałagan z czujnikami ciśnienia oleju.

Post autor: DanielsD » 14 lis 2012, 17:41

Mam pytanie, szukałem, czytałem ...i chyba za dużo bo już sam zgłupiałem. Otóż w moim białasie chyba ktoś namieszał w czujnikach od ciśnienia oleju:
czujnik górny (chodzi o sposób mocowania a nie o górne ciśnienie)- idzie do niego niebieski kabelek, mam podłączony czujnik brązowy
czujnik dolny (chodzi o sposób mocowania a nie o dolne ciśnienie)- idzie do niego biały kabelek mam podłączony czujnik szary.
Chciałbym je wymienic bo juz mam wymienione wszystkie uszczelki i te czujniki to jedyne co zostało cieknącego, ale jak czytam to widzę że w waszych ABT są jakieś inne kolory a co za tym idzie wartości. Jednak wypowiedzi jest tak dużo, że juz sam nie wiem.
Proszę o jednoznaczne określenie:
-u góry czujnik kolor... o wartości ...bar
-u dołu czujnik kolor... o wartości ...bar
I czy ewentualna zamiana tych czujników mogła mieć na celu ukrycie np nie gasnącej kontrolki?
Proszę o odpowiedzi, myślę że takie jednoznaczne postawienie sprawy posłuży też potomnym.
Z góry dziękuję i Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
m_an_ie_k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 29 lut 2012, 02:15
Lokalizacja: Radom / Warszawa

Post autor: m_an_ie_k » 14 lis 2012, 19:10

u góry czujnik 0,3 bar kolor niebieski (widziałem również brązowe i czarne - pewnie kwestia producenta)
na dole czujnik 1,8 bar kolor biały ( z innymi kolorami sie nie spotkałem, ale pewnie producenci mogli coś namieszać)

a sposobem na kontrolkę jest posiadanie sprawnych czujników, i nie pourywanych przewodów od nich, warto posprawdzać stan przewodów żeby wykluczyć ich usterkę, ponadto winą mogą być zimne luty w liczniku.

W najgorszym wypadku mamy awarię układu smarowania.
czasem winny jest zapchany filtr oleju, ew uszkodzony zaworek w filtrze (problem filtrów z plastikowymi zaworkami) lub zbyt wyrobiony już olej, jeśli ktoś nie wymienia go w terminie.

Jeśli z czymś się mylę niech mądrzejsi i bardziej doświadczeni koledzy mnie poprawią

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 lis 2012, 19:14

proszsz. Ciebie dotyczy poz 1 i pierwsza poz nr 2

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 14 lis 2012, 19:37

Dzięki Panowie <piwo> się należy. Zgłupiałem bo w trzech sklepach dziś nie umieli się jednoznacznie określić, proponowali wstawić takie jak są a tu zonk. He.
A dodatkowo jeszcze pytanie co się dzieje jeżeli
zamiast czujnika 0,3 bara (niebieski) siedzi 1,4 bara (brązowy), podpięty kabel niebieski
a zamiast 1,8Bara (biały) siedzi 0,9bara (szary), podpięty kabel biały
czyli kable prawidłowo. Dodam, że kontrolka zachowuje się normalnie.
Chodzi mi o to że może ta zamiana czujników miała na celu ukryć świecenie kontrolki, czy raczej nic by to nie dało?
Mam nadzieje, że nie zamotałem za bardzo :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 14 lis 2012, 19:49

oczywiście, że by dało, tak samo jak wsadzenie czujnika szarego (o.9 bar) zamiast białego 1.8 bar. A to dlatego, że czujnik 1.8bar sprawdza ciśnienie pow. 2000 rpm, i jeśli tam siedzi 0.3 bar, to na 100% zawsze to ciśnienie, nawet na silniku z luzami na panewkach i tłokach grubości ciosanego kołka, będzie miał.

DanielsD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 09 cze 2012, 12:29
Lokalizacja: LB/LPU/Lubelskie

Post autor: DanielsD » 14 lis 2012, 20:42

Leo pisze:oczywiście, że by dało, tak samo jak wsadzenie czujnika szarego (o.9 bar) zamiast białego 1.8 bar. A to dlatego, że czujnik 1.8bar sprawdza ciśnienie pow. 2000 rpm, i jeśli tam siedzi 0.3 bar, to na 100% zawsze to ciśnienie, nawet na silniku z luzami na panewkach i tłokach grubości ciosanego kołka, będzie miał.
dzięki Leo właśnie o to mi chodziło.
Temat można zamknąć, niech pozostanie dla potomnych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl