[80 B4 ABK 2.0] Diagnostyka i regulacja sekwencji Stag 300
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Nie wiem co na to aldi ale według mnie można nieco zmniejszyć ciśnienie. 1.54 to trochę dużo jak dla mnie. Spróbuj ustawić na 1.4 i wtedy zobacz co to dało. Na reduktorze masz śrubkę na imbus i regulujesz na uruchomionym silniku. Czasy może nieco się wydłużą ale LPG może chodzić wówczas płynniej. Ja najwięcej miałem ustawione 1.25 na OMVL Reg Fast.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak na obrotach biegu jałowego kręcisz (silnik ma pracować na gazie).
Wyliczania czasu wtrysku gazu wygląda mniej więcej tak
{czas wtrysku benzyny} * {korekta po ciśnieniu} * {korekta od temp. gazu} * {mnożnik} = {czas wtrysku gazu}
Z reduktorem nic nie robiłeś? Po 90 tyś. km. może już niedomagać.
Ciśnienie robocze jest ustawiane w procesie autokalibracji lub ręcznie przez osobę bardziej zaawansowaną. Ta wartość jest odniesieniem dla korekty czasu wtrysku w zależności od ciśnienia gazu jeśli ciśnienie robocze = ciśnienie to korekta = 1.monkahead pisze:O co chodzi z ta wartoscia cisnienia roboczego 1,0 w ustawieniach vs. wartosc rzeczywista 1,53?
Wyliczania czasu wtrysku gazu wygląda mniej więcej tak
{czas wtrysku benzyny} * {korekta po ciśnieniu} * {korekta od temp. gazu} * {mnożnik} = {czas wtrysku gazu}
Z reduktorem nic nie robiłeś? Po 90 tyś. km. może już niedomagać.
Nic, zdaje sobie z tego sprawe ale ewentualna regeneracja dopiero na wiosne, nie chce mi sie tego teraz rozkrecac, a w sumie nic sie nie dzieje. To falowanie nie sprawia problemow podczas jazdy, raczej jedynie 'drazni'. Jesli na razie da sie to usunac za pomoca sruby regulacyjnej to OK. W niedziele troche pokrece i dam znac jak poszlo.aldi pisze:Z reduktorem nic nie robiłeś? Po 90 tyś. km. może już niedomagać.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Zresztą co do teorii, że czasy wtrysków LPG powinny być zbliżone do czasu wtrysków PB byłbym ostrożny.
1. Gaz ma dłuższą drogę na dotarcie do komory spalania.
2. Kiedyś nawet przy Valtekach czasy miałem po 3,2-3,4 co stanowiło granicę ich możliwości i silnik pracował nerwowo. Dopiero dysze 1,7 mm zwiększyły te czasy do około 3,6-3,8. Ale zaś przy bucie się lubiły zapętlać.
3. Po zmianie na OMVL Reg Fast i dyszach 2,0 mm czasy ustawiły się na poziomie bodajże 2,6-2,8 i kultura pracy silnika niebywale się poprawiła. Za listwę dałem 150 czy 170 i nie żałuję.
4. Wydaje mi się, że nie ma co za bardzo wyciskać z wtryskiwaczy i sugerować się tym by czasy LPG i PB były takie same.
5. No i parownik. Na wolnych masz 1.54. Mógł się szybciej zmęczyć. W dodatku temperatura przełączania. Od razu zmień na 35 lub nawet 40 st.C. Lepiej dogrzana membrana nie zniszczy się tak szybko. Reduktor jak najbardziej może być do regeneracji. Komplet zestawu to coś koło 50 zeta.
1. Gaz ma dłuższą drogę na dotarcie do komory spalania.
2. Kiedyś nawet przy Valtekach czasy miałem po 3,2-3,4 co stanowiło granicę ich możliwości i silnik pracował nerwowo. Dopiero dysze 1,7 mm zwiększyły te czasy do około 3,6-3,8. Ale zaś przy bucie się lubiły zapętlać.
3. Po zmianie na OMVL Reg Fast i dyszach 2,0 mm czasy ustawiły się na poziomie bodajże 2,6-2,8 i kultura pracy silnika niebywale się poprawiła. Za listwę dałem 150 czy 170 i nie żałuję.
4. Wydaje mi się, że nie ma co za bardzo wyciskać z wtryskiwaczy i sugerować się tym by czasy LPG i PB były takie same.
5. No i parownik. Na wolnych masz 1.54. Mógł się szybciej zmęczyć. W dodatku temperatura przełączania. Od razu zmień na 35 lub nawet 40 st.C. Lepiej dogrzana membrana nie zniszczy się tak szybko. Reduktor jak najbardziej może być do regeneracji. Komplet zestawu to coś koło 50 zeta.
Dzisiaj wymieniłem filtry fazy lotnej Czaja FS oraz cieklej na reduktorze. Odpalilem auto, wszystko smiga jak ta lala (nie jechałem, silnik pracowal na jalowym).
Przy okazji pokrecilem trochę ta sruba (zdjecie 1), myslalem ze to do spustu kondensatu, wiec probowalem ja odkrecic ale się nie dalo, wiec zakrecilem ja spowrotem. Niestety wieczorem podczas jazdy na gazie, na zakrecie w prawo auto mi zgasło, a później przy każdym dluzszym wcisnieciu sprzegla oborty spadaly do 100rpm. Auto na jalowym nie gasnie, utrzymuje około 750rpm ale faluje. Jutro zrobie runde z podpiętym komputerem.
Sruba która ruszałem to ta na zdjęciu (ta miedziana na dole reduktora):
Czy ta sruba na imbus (w tym duzym okraglym kolnierzu) reguluje ciśnienie na reduktorze na biegu jalowym?
[ Dodano: 2012-11-17, 22:07 ]
Ta mosiezna sruba to chyba do regulacji cisnienia MAP sensora, a nie spust kondensatu. Poczytalem troche na necie, w IV generacji nie ma spustu :oops:
[ Dodano: 2012-11-18, 12:44 ]
Dzisiaj wykasowalem mape gazu i benzyny i zrobilem runde po miescie. Obie mapy na zdjeciu ponizej:
Czy zielony wykres LPG reguluje teraz poprzez odpowiednie ustawienie mnoznika (zolte punkty)?
Cisnienie na reduktorze zmniejszylem na 1,2 za pomoca sruby, obroty na jalowym ustabilizowaly sie, na razie wyglada OK. Zobaczymy jak bedzie jechalo jutro do pracy.
Przy okazji pokrecilem trochę ta sruba (zdjecie 1), myslalem ze to do spustu kondensatu, wiec probowalem ja odkrecic ale się nie dalo, wiec zakrecilem ja spowrotem. Niestety wieczorem podczas jazdy na gazie, na zakrecie w prawo auto mi zgasło, a później przy każdym dluzszym wcisnieciu sprzegla oborty spadaly do 100rpm. Auto na jalowym nie gasnie, utrzymuje około 750rpm ale faluje. Jutro zrobie runde z podpiętym komputerem.
Sruba która ruszałem to ta na zdjęciu (ta miedziana na dole reduktora):
Czy ta sruba na imbus (w tym duzym okraglym kolnierzu) reguluje ciśnienie na reduktorze na biegu jalowym?
[ Dodano: 2012-11-17, 22:07 ]
Ta mosiezna sruba to chyba do regulacji cisnienia MAP sensora, a nie spust kondensatu. Poczytalem troche na necie, w IV generacji nie ma spustu :oops:
[ Dodano: 2012-11-18, 12:44 ]
Dzisiaj wykasowalem mape gazu i benzyny i zrobilem runde po miescie. Obie mapy na zdjeciu ponizej:
Czy zielony wykres LPG reguluje teraz poprzez odpowiednie ustawienie mnoznika (zolte punkty)?
Cisnienie na reduktorze zmniejszylem na 1,2 za pomoca sruby, obroty na jalowym ustabilizowaly sie, na razie wyglada OK. Zobaczymy jak bedzie jechalo jutro do pracy.
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 15:07 przez monkahead, łącznie zmieniany 1 raz.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Autokalibracji nie robilem, nie wiem czy jest az tak dobra. Na tych STAGach gdzie jest ISA wiekszosc osob i tak z niej nie korzysta. Podkrece troche cisnienie i poprawie mnoznik. Rozumiem ze mam obnizyc zolte punkty nr 5-8, mniej wiecej od tego momentu gdzie przecinaja sie linie zielona z niebieska?
Francis1982, wiesz moze do czego jest ta mosiezna sruba na srubokret plaski pokazana na zdjeciu powyzej?
Jak sprawdzic czy nie jest ubogo?
[ Dodano: 2012-11-18, 17:17 ]
Znalazlem dzisiaj chwile na autokalibracje ... jest gorzej niz bylo, jutro bede musial to poprawic oraz dodac jeszcze z 4 punkty mnoznika.
Tak to wyglada po autokalibracji:
Pytanie:
1. Czy cos sie moze stac od jazdy na takiej mapie LPG?
2. Ile trwa aktualizacja wykresu LPG w programie po zmianie mnoznika? Od razu czy trzeba przejechac kawalek i to w zakresie czasu wtrysku dla ktorego zmienialo sie mnoznik?
Francis1982, wiesz moze do czego jest ta mosiezna sruba na srubokret plaski pokazana na zdjeciu powyzej?
Jak sprawdzic czy nie jest ubogo?
[ Dodano: 2012-11-18, 17:17 ]
Znalazlem dzisiaj chwile na autokalibracje ... jest gorzej niz bylo, jutro bede musial to poprawic oraz dodac jeszcze z 4 punkty mnoznika.
Tak to wyglada po autokalibracji:
Pytanie:
1. Czy cos sie moze stac od jazdy na takiej mapie LPG?
2. Ile trwa aktualizacja wykresu LPG w programie po zmianie mnoznika? Od razu czy trzeba przejechac kawalek i to w zakresie czasu wtrysku dla ktorego zmienialo sie mnoznik?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niepotrzebnie robiłeś autokalibracje, bo przy matrixach i full grupie mnożnik z autokalibracji nie wyjdzie odpowiedni.
Jeśli masz zapisane ustawienia sprzed autokalibracji to wrzuć je, skasuj obie linie, zbierz je jeszcze raz w tych samych warunkach.
Jeśli nie będą się pokrywały w sposób jak na screenie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46c ... f1046.html z poreguluj 5, 6 i ewentualnie 7 kropkę bo przestawianie kropek szczególnie na końcu nie zmienia ukorzenia linii bo przy tych czasach wtrysku sterownik benzyny nie bierze pod uwagę wskazań sondy lambda więc nie wpłynie to na linie.
Jeśli masz zapisane ustawienia sprzed autokalibracji to wrzuć je, skasuj obie linie, zbierz je jeszcze raz w tych samych warunkach.
Jeśli nie będą się pokrywały w sposób jak na screenie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/46c ... f1046.html z poreguluj 5, 6 i ewentualnie 7 kropkę bo przestawianie kropek szczególnie na końcu nie zmienia ukorzenia linii bo przy tych czasach wtrysku sterownik benzyny nie bierze pod uwagę wskazań sondy lambda więc nie wpłynie to na linie.
Hehe, czyli jednak trzeba bylo posluchac glosu intuicji ... co z automatu to z czapy :mrgreen:
Nie wgrywalem starych ustawien, chcialbym sie nauczyc chociaz podstaw diagnostyki LPG. Ustawilem mnoznik recznie bazujac na punktach po autokalibracji. Tak to teraz wyglada:
Caly czas testuje na tej samej trasie, silnik rozgrzany do 90C. Prosze o ocene.
... i jeszcze pytanie, jak sie upewnic ze nie jezdze na ubogiej mieszance?
Nie wgrywalem starych ustawien, chcialbym sie nauczyc chociaz podstaw diagnostyki LPG. Ustawilem mnoznik recznie bazujac na punktach po autokalibracji. Tak to teraz wyglada:
Caly czas testuje na tej samej trasie, silnik rozgrzany do 90C. Prosze o ocene.
... i jeszcze pytanie, jak sie upewnic ze nie jezdze na ubogiej mieszance?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Ale gdy wykres LPG pokrywa sie z Pb to chyba oznacza ze mieszanka powinna byc OK, teoretycznie 'taka sama' jak na Pb.
Na oscyloskopie widac ze sonda pracuje gora/dol, moze nie do konca sinusoidalnie ale zmienia sie symetrycznie wzgledem osi +/- ale oczywiscie na wykres ma wplyw tez jakosc samej sondy.
Czyli na pelnym bucie (5000rpm) wartosc LAMBDA 1 z programu powinna sie zawierac pomiedzy 0,0 - 0,5V?
Widze ze po obnizeniu cisnienia na reduktorze czas wtrysku na biegu jalowym zwiekszyl sie z 2,1ms do 2,6ms. Czy to moze miec wplyw na spalanie (zwiekszone)?
Na oscyloskopie widac ze sonda pracuje gora/dol, moze nie do konca sinusoidalnie ale zmienia sie symetrycznie wzgledem osi +/- ale oczywiscie na wykres ma wplyw tez jakosc samej sondy.
Czyli na pelnym bucie (5000rpm) wartosc LAMBDA 1 z programu powinna sie zawierac pomiedzy 0,0 - 0,5V?
Widze ze po obnizeniu cisnienia na reduktorze czas wtrysku na biegu jalowym zwiekszyl sie z 2,1ms do 2,6ms. Czy to moze miec wplyw na spalanie (zwiekszone)?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Spalanie pozostanie na tym samym poziomie, bo zmniejszyłeś ciśnienie. I zmień tą temperaturę na przynajmniej 35 st.C. 25 to jeszcze za zimny parownik według mnie. Lepiej spalić setkę lub 2 paliwa i cieszyć się zwiększoną żywotnością parownika. Ja na lato dawałem 35 a na zimę 40 ponieważ w zimie parownik bardziej się wychładza. No i mi się fajnie odwdzięczał. Miałem Tomassetto AT09.
Mapki się niemal pokrywają i jak jesteś zadowolony z pracy autka to nic tylko się cieszyć i jeździć. Do tego chroniczne czyszczenie silniczka krokowego w nafcie i poźniejsze go smarowanie. Może być chociażby WD lub inny smar w sprayu.
A przy bucie być powinno jak piszesz. Koło 0,1-0,2V. Gdyby było ubogo odczułbyś to na mocy autka w porównaniu do PB.
Mapki się niemal pokrywają i jak jesteś zadowolony z pracy autka to nic tylko się cieszyć i jeździć. Do tego chroniczne czyszczenie silniczka krokowego w nafcie i poźniejsze go smarowanie. Może być chociażby WD lub inny smar w sprayu.
A przy bucie być powinno jak piszesz. Koło 0,1-0,2V. Gdyby było ubogo odczułbyś to na mocy autka w porównaniu do PB.