Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe AAD] Swap na 7a

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

[Coupe AAD] Swap na 7a

Post autor: eNn » 18 lis 2012, 20:26

Witam, ostatnio stałem się posiadaczem Audi Coupe, typ 8B rocznik 91 z silnikiem AAD. Mam też dostęp do Audi 90 Quattro 2.3 20v skazanego raczej na śmierć, silnik po kapitalce. Mam kilka pytań odnośnie przekładki 5 cyl na 4 cyl. Trochę poszperałem na forum i mniej więcej wiem z czym to się je, jednak mam kilka wątpliwości.

1) Przednia ława. Wiadomo że musiałbym przespawać łapy od 5 cyl do coupe, musiałbym też zmienić wózek przedni na ten od 7a, pytanie czy będzie pasował z 90tki quattro 89 rok do coupe ośki rocznik 91 czy musiałbym kupić wyciągnięty z coupe.

2) Spasowanie do skrzyni biegów. Z tego co czytałem, 7a powinno siąść na skrzynie od 4 cylindrowca tylko trzeba było przełożyć tulejki o ile dobrze pamiętam - coś więcej na ten temat?

3) Wydech. Ktoś wie czy 7a z baranem i dwururką przypasuje do reszty wydechu od 2.0 czy może będzie trzeba ciąć?

Z najważniejszych rzeczy to na razie tyle, chociaż pewnie coś mi jeszcze do głowy przyjdzie. Byłbym wdzięczny za każdą konstruktywną odpowiedź.
Pozdrawiam

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lis 2012, 23:07

Na skrzynie podejdzie zjezeli masz dawce to sprawa prosta. masz wiazke pompe paliwa przewody i wszystko co ci potrzebne łącznie z zegarami. A tutaj ludzie ci pomogą o ile będziesz słuchał.

Pozdrawiam

Ps napisz do Harrego lub Leo z chęcia pomogą

Awatar użytkownika
eNn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 31 paź 2010, 21:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: eNn » 18 lis 2012, 23:25

Dawca byłby cały także tutaj nie byłoby problemu, w zeszłym roku wymieniałem NG w 90tce, przy 7a też trochę robiłem także jakieś pojęcie w temacie jest. <ok>
Najważniejsze dla mnie to wiedzieć czego się spodziewać dlatego zadałem te trzy nurtujące mnie pytania w pierwszym poście.
Wiem że Leo ma ogromną wiedzę na temat 7a dlatego też się odezwę z zapytaniem :)
Pozdrawiam

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 19 lis 2012, 09:23

odp
1. - łapy musisz dospawać do podłużnic
sanki przełóż z 7a razem z kolumnami bo masz większe hamulce i spreżyny pod cięższy silnik TAK PASUJA bez problemu!!

2. silnik pasuje na skrzynie bez problemu a przy składaniu zobaczych które tulejki musisz przełożyć.

3.wydech napewno bedziesz musiał przerabiać bo ma wiekszą średnice w 7A niż twoj ,
ale głowy nie dam.

pozdro

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 lis 2012, 20:41

perwszy raz czytam tu na forum że ktoś chce swapować na R5 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 19 lis 2012, 20:47

mało czytasz ;)

Chmielu napisał co i jak. Wydech oczywiście musi być z 7A, nie ma bata, nie podpasuje stary.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl