Audi 80 [2.0 ABT] instalacja I generacji
Audi 80 [2.0 ABT] instalacja I generacji
Witam, jestem tutaj nowy także przepraszam za ewentualne niedociągnięcia.
Wiem że takich tematów jest masa w szukajce ale nie mogę tam znaleść odpowiedzi na mój problem.
Otóż mam I generację gazu, zwykły silnik 90KM, 1994 rok model B4. Problem polega na tym że auto ma problemy z jazdą na benzynie. Po odpaleniu dławi się i szybko gaśnie jak dodaje gazu stopniowo to trzęsie całym samochodem i po pewnym czasie gaśnie, podczas jazdy jak dodaje gazu zwalnia przyczym "dostaje kopa" i przyszpiesza ale po chwili ten sam problem aż nie przełącze na gaz. Dziwne jest to że czasami samochód chodzi tak jak powinien ale w krótkim czasie problem powraca. Na LPG natomiast chodzi bez zarzutów.
Samochód był u mechanika stał ponad tydzień, mechanicy nie mogli dojść co jest w nim nie tak, wymienili silnik krokowy, pompe paliwa (bo twierdzili że daje za małe ciśnienie). Po podpięciu komputera wyskoczył błąd "czujnika położenia przepustnicy" czy może to być przyczyną takiego zachowania samochodu?
Proszę o pomoc, może ktoś miał takie same problemy w niuni.
Wiem że takich tematów jest masa w szukajce ale nie mogę tam znaleść odpowiedzi na mój problem.
Otóż mam I generację gazu, zwykły silnik 90KM, 1994 rok model B4. Problem polega na tym że auto ma problemy z jazdą na benzynie. Po odpaleniu dławi się i szybko gaśnie jak dodaje gazu stopniowo to trzęsie całym samochodem i po pewnym czasie gaśnie, podczas jazdy jak dodaje gazu zwalnia przyczym "dostaje kopa" i przyszpiesza ale po chwili ten sam problem aż nie przełącze na gaz. Dziwne jest to że czasami samochód chodzi tak jak powinien ale w krótkim czasie problem powraca. Na LPG natomiast chodzi bez zarzutów.
Samochód był u mechanika stał ponad tydzień, mechanicy nie mogli dojść co jest w nim nie tak, wymienili silnik krokowy, pompe paliwa (bo twierdzili że daje za małe ciśnienie). Po podpięciu komputera wyskoczył błąd "czujnika położenia przepustnicy" czy może to być przyczyną takiego zachowania samochodu?
Proszę o pomoc, może ktoś miał takie same problemy w niuni.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
oj tam oj tam. czepiacie się. czujnik wlotu powietrza czy jak tam się to nazywa. jak będzie bardzo brudny to będzie kłamał i objawy mogą też być podobne, ale raczej TPSmichal84 pisze:w abt nie ma przeplywomierzaDobrze jest też przy okazji wyczyścić przepływomierz.
[ Dodano: 2012-11-19, 20:26 ]
Zamiast emulatora mam zwykły przekaźnik, zwykły parownik, mikser i register ze sprężyną . sam zresztą regulowałem na słuch. auto pali na gazie od strzała, nie strzela, nie szarpie , dobrze jeździ. spalanie max miasto do 13l/100km po 2 , 3 km do pracy i po zakupy na zimnym silniku. czego chcieć więcej.Piotrekdriver1 pisze:Pepesza jaką masz instalacje gazową?
[ Dodano: 2012-11-19, 19:21 ]
Przeoczyłem,masz I gen.Masz emulator sondy lambda?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 08:06 przez koral351, łącznie zmieniany 1 raz.
z tym podmienieniem jest maly problem bo cieżko jest znaleść TPS'A bez podstawy (koszt ok 2000 z podstawa) slyszalem ze potencjometr od fiata uno pasuje do ABT ale nie wiem czy to jest prawdą. Tak do tego odkrecania tego czujnika to mechanik bal sie albo nie wiedzial jak to zrobic. Czy moze byc czujnik od jakiegoś innego audi np. innym silnikiem? Czy nie pasują?koral351 pisze:emulator sondy. może jest może nie. nie ma to znaczenia za bardzo. podmień ten tps przykręć na ślady starego bo tam są owalne otwory do regulacji i powinno być ok.pepesza pisze:Nie mam sondy lambda albo po prostu nie wiem czy jest.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Też mam zwykłą instalacje na śrube(registor).Po montażu pare miesięcy chodził na benzynie i gazie idealnie.Nagle coś się pochrzaniło i nie było mowy o jeżdzie na benzynie(dusił się,szarpał,gasł,brakowało mocy) a na gazie idealnie cały czas.Mechanik rozkładał ręce.Znalazłem na forum temat o emulacji sondy lambda i tam chłopaki napisali żeby wstawić zwykły przekażnik rozłączający(koszt 5-10zł)który w momencie przejścia na gaz poda mase na sonde lambda.Po tej operacji jak ręką odjął:)Minęło parę miesięcy i dalej jest git:)chwała temu kto założył te forum:)
Może kolego Pepesza pójdź w tym kierunku.
Może kolego Pepesza pójdź w tym kierunku.
Zrobię tak jak Ty mówisz tylko jeśli mógłbyś mnie troszeczke uświadomić gdzie się ta sonda znajduję i czy mam ja w swoim audiku bo coś ten mechanik mówił że nie ma u mnie sondy ale na niego trzeba brać poprawkę. I jeszcze gdzie można kupić ten przekaźnik u gazowników?Piotrekdriver1 pisze:Też mam zwykłą instalacje na śrube(registor).Po montażu pare miesięcy chodził na benzynie i gazie idealnie.Nagle coś się pochrzaniło i nie było mowy o jeżdzie na benzynie(dusił się,szarpał,gasł,brakowało mocy) a na gazie idealnie cały czas.Mechanik rozkładał ręce.Znalazłem na forum temat o emulacji sondy lambda i tam chłopaki napisali żeby wstawić zwykły przekażnik rozłączający(koszt 5-10zł)który w momencie przejścia na gaz poda mase na sonde lambda.Po tej operacji jak ręką odjął:)Minęło parę miesięcy i dalej jest git:)chwała temu kto założył te forum:)
Może kolego Pepesza pójdź w tym kierunku.
I czy mechanik powinien dać radę wstawić ten przekaźnik ewentualnie gazownik.
- Piotrekdriver1
- Audi 80 Klub
- Posty: 826
- Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
- Lokalizacja: Białystok
Nie wierze że nie masz tej sondy.Według mnie musi być.Przekażnik kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym,sklepie elektronicznym i w sklepie z instalacjami gazowymi.Sonda znajduje się w kolektorze wydechowym.Schemat podłączenia jest gdzieś na forum.Zaraz poszukam.Zamontujesz sam.
[ Dodano: 2012-11-20, 19:08 ]
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
W tym temacie masz wszystko opisane co i jak.Nie zapomnij o kablu i wsuwkach żeńskich:)
[ Dodano: 2012-11-20, 19:08 ]
https://audi80.pl/b4-abt-lpg-emulato ... t41152.htm
W tym temacie masz wszystko opisane co i jak.Nie zapomnij o kablu i wsuwkach żeńskich:)