Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe 2.0 ABK] Spadek mocy po stłuczce

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pawlyna;D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:17

[Coupe 2.0 ABK] Spadek mocy po stłuczce

Post autor: pawlyna;D » 20 lis 2012, 23:36

Witam wszystkich.
Problem dotyczy Audi 80 Coupe 1993r, 2.0b+g(ABK 115KM)
Jakiś miesiąc temu miałem wypadek, (poszła maska,chłodnice,pas przedni,błotnik,zderzak,lampy,obudowa rozrządu) przy uderzeniu przestawił mi się rozrząd o 3 ząbki. Zrobiliśmy blacharkę, ustawiliśmy rozrząd tak jak powinien być. No i dzisiejszego dnia przyszedł czas na jazdę próbną, i byłem po tej jeździe zszokowany, duży spadek mocy, przyśpieszenia,dynamiki, samochód dławi sie, klekocze nie tak znowu jak diesel ale tego wcześniej napewno nie było. Sprawdziliśmy ciśnienie na cylindrach i na pierwszym 12, na drugim 11,5, na trzecim i czwartym 12,5. I teraz nie wiem co robić, jeździć tak jak jest? Czy odrazu zawozić głowicę do remontu? A może tych objawów jest jakaś inna przyczyna? Liczę na waszą pomoc i rady


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 lis 2012, 16:17

Należałoby sprawdzić jak się ma położenie koła zamachowego, koła rozrządu oraz koła wałka pośredniego. Być może ktoś zdrowo przestawił zapłon i stąd taki efekt.

Ustaw koło zamachowe w punkt 0 i jak zdejmiesz kopułkę to palec ma być skierowany na takie nacięcie na obwodzie aparatu. Srodek palca powinien być minimalnie na lewo od tego znaku.

Awatar użytkownika
kroliqster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 253
Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
Lokalizacja: Central Europe
Kontakt:

Post autor: kroliqster » 21 lis 2012, 16:53

No po co glowice robic jak kompresja jest ?
Wyglada na przestawiony zaplon. Sprawdz jeszcze raz dokladnie na znakach.
Popatrz czy wszystko jest na swoim miejscu

pawlyna;D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:17

Post autor: pawlyna;D » 21 lis 2012, 22:46

Ok. Dzieki za podpowiedzi, o dalszym przebiegu sytuacji bedę informował

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 22 lis 2012, 07:26

myślę, że na 100% źle ustawiony rozrząd, a konkretnie zapłon, wszystkie koła na znaki, a zapłon lampą i będzie dobrze :-D

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 22 lis 2012, 18:56

Zapomniałem dodać.
Nie odkręcaj aparatu. I tak czeka cie zwalenie koła pasowego. Czynności jakie masz wykonać:
1. Dostać się do dolnej osłony paska rozrządu i ją zdemontować (do tego trzeba odkręcić koło pasowe).
2. Zdjąć pokrywę zaworów. Ustawić koło zamachowe na znak O.
3. Wówczas prowizorycznie przykręcasz koło pasowe (śruby są w różnej odległości a nie w kwadracie więc wkręcając wszystkie śruby palcami wiesz, że dobrze je ustawiłeś.
4. Jeżeli zapłon nie jest przestawiony to nacięcie na kole pasowym powinno się pokryć z kropką na kole wałka pośredniego.
5. Dla tego ustawienia po drugiej stronie koła wałka rozrządu (od strony głowicy) jest taki znaczek. I ten znaczek ma się pokrywać z krawędzią głowicy. Jest to wersja ustawiania rozrządu bez "plastików". Czyli tak jak się stroi silnik przy pierwszym montażu że tak powiem bez plastikowej osłony rozrządu i takiej plastikowej nakładki przy pokrywie zaworów, która trzyma górną osłonę rozrządu.

Jeżeli jest inaczej zrobić jak napisane i powinno śmigać. Do tego dwa kontrolne obroty wałem czy silnik nie jest zblokowany i można składać i odpalać.

pawlyna;D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 24 lut 2012, 14:17

Post autor: pawlyna;D » 22 lis 2012, 23:22

Nie mogę ogarnąć punktu drugiego

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 lis 2012, 19:01

Trochę roboty jest.
Trzeba rozpiąć całą odmę (ten grzybek), odłączyć silnik krokowy i wszystkie kable z wtrysków przymocować do kolektora ssącego. Zostaje osiem nakrętek. Po zdjęciu pokrywy trzeba się upewnić jaka jest uszczelka pod pokrywą, ponieważ może wymagać wymiany. Raczej masz korkową i kup taką samą bo masz małe ranty na szpilkach. Jak miałeś korkową nie ładuj się w metalowo-gumową bo nigdy tego nie uszczelnisz (tulejki metalowe siadają na tychże rantach i zawsze zostanie szpara). Aby założyć metalowo-gumową uszczelkę pod pokrywą zaworów należy zmienić szpilki na proste bez żadnych rantów. Następnie przy zdjętej pokrywie od strony grodzi zobaczysz znak na kole wałka rozrządu. Ma się on pokrywać z rantem głowicy po stronie alternatora.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl