[B4 1z] Szarpie po wymianie pompy wtryskowej
[B4 1z] Szarpie po wymianie pompy wtryskowej
Witam opiszę moją sytuacje. Wczoraj wymieniłem pompę wtryskową, kupiłem za śmieszne pieniądze od znajomego pompę z nastawnikiem od afn (podobno chodziła bez zarzutu do samego końca). Włożyłem pompę ale założyłem stary nastawnik ponieważ nie chciało mi się przekładać pinów, oczywiście nastawnik najpierw wyczyściłem, dawka ustawiona kąt też ok. No i zaczęły się problemy przy przyśpieszaniu silnik szarpie jak cholera. Jak co mam wirusa oraz wtryski od afn. Mogę dodać że pompę wymieniłem ponieważ nastawnik często się brudził opiłkami więc podejrzewałem kończącą się pompę. Ma ktoś jakieś pomysły
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ja mam :mrgreen: zapodaj log dynamiczny 004 z dynamicznym kątem wtrysku , tam powinno być widać przyczynę szarpaniaRadzio1 pisze: Wczoraj wymieniłem pompę wtryskową, kupiłem za śmieszne pieniądze od znajomego pompę z nastawnikiem od afn (podobno chodziła bez zarzutu do samego końca). Włożyłem pompę ale założyłem stary nastawnik ponieważ nie chciało mi się przekładać pinów, oczywiście nastawnik najpierw wyczyściłem, dawka ustawiona kąt też ok. No i zaczęły się problemy przy przyśpieszaniu silnik szarpie jak cholera. Jak co mam wirusa oraz wtryski od afn. Mogę dodać że pompę wymieniłem ponieważ nastawnik często się brudził opiłkami więc podejrzewałem kończącą się pompę. Ma ktoś jakieś pomysły
"Włożyłem pompę ale założyłem stary nastawnik ponieważ nie chciało mi się przekładać pinów"
I to był błąd. Ja również bujam się identyczną bryczką, z tym samym problemem. Nastawnik wyczyszczony i sprawdzony przez znanego forumowicza, a szarpie przy przyspieszaniu 1700-2000. Co ciekawe u mnie nie był on wcale mocno zabrudzony - wręcz był czysty. Żeby było śmieszniej, odpięcie wtyczki przy impulsatorze eliminuje szarpanie, natomiast przecięcie biało - niebieskiego czy niebiesko - białego kabelka w niebieskiej wtyczce licznika, nic nie daje - auto szarpie jak szarpało.
Jestem na 90% przekonany, że to wina nastawnika, a jego czyszczenie wcale nie oznacza, że jest sprawny. Z opinii kolegów z forum zasięgniętych na pw. ustaliłem, że u nich problem skończył się po wymianie całej pompy, lub nastawnika na inny, co wydaje się wskazane też z tego powodu, że wszyscy mamy wiadomego chipsa, a ori pompy nie dość, że 20 - letnie to jeszcze o wiele słabsze od AFN.
I to był błąd. Ja również bujam się identyczną bryczką, z tym samym problemem. Nastawnik wyczyszczony i sprawdzony przez znanego forumowicza, a szarpie przy przyspieszaniu 1700-2000. Co ciekawe u mnie nie był on wcale mocno zabrudzony - wręcz był czysty. Żeby było śmieszniej, odpięcie wtyczki przy impulsatorze eliminuje szarpanie, natomiast przecięcie biało - niebieskiego czy niebiesko - białego kabelka w niebieskiej wtyczce licznika, nic nie daje - auto szarpie jak szarpało.
Jestem na 90% przekonany, że to wina nastawnika, a jego czyszczenie wcale nie oznacza, że jest sprawny. Z opinii kolegów z forum zasięgniętych na pw. ustaliłem, że u nich problem skończył się po wymianie całej pompy, lub nastawnika na inny, co wydaje się wskazane też z tego powodu, że wszyscy mamy wiadomego chipsa, a ori pompy nie dość, że 20 - letnie to jeszcze o wiele słabsze od AFN.
Niestety zacząłem dzisiaj grzebać przy audi ale zauważyłem wyciek koło chłodniczki oleju z rurki która idzie do turbo ciekawość wzięła górę i chciałem trochę dociągnąć, no i kicha rurka była nadpęknięta w środku odpaliłem silnik i zaczęło chlapać dookoła, orzygało cały silnik <mur> <mur> więc mam nowy problem skąd wziąć taką rurkę objechałem całą Bydgoszcz i kicha znalazłem na alledrogo, tylko jak zamówię to dojdzie za kilka dni a auto będzie uziemione.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma takiej opcji jak opisujesz odpinając wtyczkę impulsatora ,odpinasz dokładnie ten sam sygnał prędkosci który idzie do licznika ,a z licznika do kompa .... widocznie nie ten odcinasz albo masz jakąś rzeżbę z kabelkami ,innej możliwosci po prostu nie majanks pisze:odpięcie wtyczki przy impulsatorze eliminuje szarpanie, natomiast przecięcie biało - niebieskiego czy niebiesko - białego kabelka w niebieskiej wtyczce licznika, nic nie daje - auto szarpie jak szarpało.
Na kilkadziesiąt wyczyszczonych nastawników ,nie zdarzyło mi się jeszcze żeby cokolwiek szarpało nadal po prawidłowym wyczyszczeniu złożeniu i ustawieniu RSW nastawnika 8-) ...no przynajmniej z jego winyjanks pisze:Jestem na 90% przekonany, że to wina nastawnika, a jego czyszczenie wcale nie oznacza, że jest sprawny.