Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1z] Moc się kończy przy 3800rpm

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

[B4 1z] Moc się kończy przy 3800rpm

Post autor: ignac112 » 01 gru 2012, 17:15

A więc zaczynam zabawę z dieslem (dużo miałem do czynienia z ropniakami, ale to mój pierwszy własny diesel). No i zauważyłem, że cisnąc na 5 biegu przy 3800obr czuć gwałtowny spadek mocy, przy tych obrotach mam ok 170km/h, przyspiesza dalej ale nie już tak bardzo fajnie i ochoczo.
Czy to się kończy moment i turbo przestaje gwizdać?

Mój dieselek to 1z z 92r na boshu.

A i jeszcze jedna sprawa:
w programie deltascan1z jaka powinna być wartość statycznego kąta wtrysku?

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 gru 2012, 17:32

Stary masz tam 90KM jak ma przyspieszać od 170Km/h przy takich parametrach ? Możesz zajrzeć do katalizatora i jeśli jest to go wyrzucić, zaślepić EGR to tak na szybko, zakładając, że reszta sprawna. Kat wtrysku ustaw na 55 i będzie git.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 gru 2012, 17:37

kolego jak na boscha to i tak idzie fajnie 170km to ładna prędkość to już prawie 4 tyś obrotów nie będziesz miał takiego odejścia jak przy 3 tys.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2012, 17:57

To diesel i moment najwiekszy jest gdzies ponad 2 tys obr. Do 3 tys,obr jeszcze ladnie idzie, potem juz troszke słabiej zbiera sie. Możesz sprawdzic katalizator czy jest drożny wogóle i wybić wnętrzności. Wolną odme zrobić można, zaślepić egr i wyczyścic kolektor dolotowy.
Kąt wtrysku 50-65 i bedzie git

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 gru 2012, 18:03

ignac112 pisze: zauważyłem, że cisnąc na 5 biegu przy 3800obr czuć gwałtowny spadek mocy, przy tych obrotach mam ok 170km/h, przyspiesza dalej ale nie już tak bardzo fajnie i ochoczo.
Czy to się kończy moment i turbo przestaje gwizdać?
Chyba nie bardzo wiesz czym jeżdzisz :-P Bo jedziesz prawie z max szybkością jaką fabryka dała temu autu ,i zdziwiony jesteś że dalej już nie chce jechać :roll:
ignac112 pisze:A więc zaczynam zabawę z dieslem
Jak będziesz tak jeżdził ,z obrotami prawie max ,to szybko możesz skończyć ;-)

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 gru 2012, 18:07

(...) z autem czy z nim samym ?? <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 gru 2012, 18:17

radi88 pisze: z autem czy z nim samym ?? <ok>
Z silnikiem ,bardzo prawdopodobne ;-) ,dłuższy kawałek z max obrotami i kto nie wierzy ,może się przekonać ;-) A jeżdząc 170 po naszych super drogach :-P ,też można szybko skończyć ,w plastikowym worku :cry: nie koniecznie z własnej winy :-/

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 01 gru 2012, 18:20

MUNIOR pisze:
radi88 pisze: z autem czy z nim samym ?? <ok>
Z silnikiem ,bardzo prawdopodobne ;-) ,dłuższy kawałek z max obrotami i kto nie wierzy ,może się przekonać ;-) A jeżdząc 170 po naszych super drogach :-P ,też można szybko skończyć ,w plastikowym worku :cry: nie koniecznie z własnej winy :-/
True story ...

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 01 gru 2012, 20:13

Spoko spoko, o mnie się nie martwcie, musiałem sprawdzić jak auto przyspiesza po lekkich korekcjach (wtryski od afn), a mam miejsce gdzie mogę spokojnie takie prędkości rozwijać. Jak raz na na 100 lat auto będzie miało 4000 tyś obrotów to mu się nic nie stanie :) Zazwyczaj jeżdżę 80-90km/h a obroty trzymam w okolicach 1500-2000, więc nie ma mowy o katowaniu, mi szkoda samochodu.
Ale nie o nauce jazdy temat.

Skoro vag (ciągłe problemy z połączeniem) i deltascan1z pokazują mi wartość kąta 39 to w którą stronę mam kręcić pompą, albo mam przyspieszyć czy opóźnić?

Ps. ten samochód poszedł 190km/h więc 170 dla tego samochodu to nie jest wysiłek, ale po prostu dziwi mnie taki nagły spadek mocy. Ale jak to jest normalnie to mogę spać spokojnie.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2012, 21:14 przez ignac112, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 01 gru 2012, 20:35

ignac112 pisze:a obroty trzymam w okolicach 1500-2000, więc nie ma mowy o katowaniu, mi szkoda samochodu.
Za niskie obroty też wykańczają silnik...
Jeżeli kąt jest na 39 jednostek, to trzeba pompę do silnika popchnąć, aby prawidłowo ustawić.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 gru 2012, 20:36

Musisz przyspieszyć troszkę w str silnika pompę musisz popchnąć <ok>

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 01 gru 2012, 20:41

No i wszystko jasne, czyli im mniej jednostek w grupie 000 tym zapłon bardziej opóźniony tak? No to ją pchnę pewnie nie raz i nie dwa :P A mniej więcej o ile mm powinienem przesunąć by nie przedobrzyć? :D

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 01 gru 2012, 21:16

Nawet wg. danych to ma max prędkość 174km/h, szczerze nie pamiętam ile max leciałem 1z-tem (aż muszę się przejechać), afnem 200-pare licznikowe się da ;-)

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 01 gru 2012, 21:43

zgredek27 pisze:Nawet wg. danych to ma max prędkość 174km/h, szczerze nie pamiętam ile max leciałem 1z-tem (aż muszę się przejechać), afnem 200-pare licznikowe się da ;-)
Licznikowe 190km/h to pewnie gdzieś te 174km/h będzie, ale i tak jestem zadowolony po przesiadce z abt, bo jakoś zwolennikiem wysokich obrotów nie jestem, więc mi klekot pasuje. Silnik elastyczny i wyprzedzać można bez redukcji (ABT też wyprzedzało bez redukcji, ale tak trochę bez pośpiechu :P )

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 01 gru 2012, 22:03

Obrazek

Wystarczy troszke delikatnie ruszyc. Jak znaczyłem sobie linie markerem to nawet mniej niż pół grubości linii a jednostki lecą mocno.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl