[Coupe B4 2.0] Do zbiornika wchodzi mniej gazu niż powinno
[Coupe B4 2.0] Do zbiornika wchodzi mniej gazu niż powinno
Witam. W mojej Coupe posiadam zbiornik w butli o pojemności 40 L. Czyli teoretycznie powinno wchodzić do niej 32 litry gazu 40 L x 80 % = 32L. Niestety przy każdej wizycie na stacji tankuję jedynie 26-27, bo więcej nie wchodzi. Mam instalację sekwencyjną. Jak skończy mi się gaz to miga kontrolka i jest sygnał dźwiękowy. Gdy zgaszę silnik i potem znowu odpalę to po chwili przełącza się na gaz czyli tak jakby ten gaz jednak jeszcze był w butli i po przejechaniu jakiegoś kilometra znowu przełącza się na beznzynę i kontrolka miga o końcu gazu. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje? Może to wina jakiegoś czujnika od ilości gazu? Pomocy
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
To normalne. Sterownik LPG jest ustawiony w ten sposób że gdy bez określony czas ciśnienie w instalacji spada poniżej określonego poziomu przerzuca cię na PB co nie znaczy że gaz całkiem się skończył, nie ma go po prostu już tyle (nie ma takiego ciśnienia) aby silnik mógł dalej na nim pracować. Oczywiście na jałowym będzie chodził jeszcze przez jakiś czas bo wtedy silnik nie pije tyle tego gazu co podczas jazdy.mrozik888 pisze:Gdy zgaszę silnik i potem znowu odpalę to po chwili przełącza się na gaz czyli tak jakby ten gaz jednak jeszcze był w butli i po przejechaniu jakiegoś kilometra znowu przełącza się na beznzynę i kontrolka miga o końcu gazu. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje? Może to wina jakiegoś czujnika od ilości gazu? Pomocy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może rurka pobierająca gaz może być za daleko od dna albo ciekły LPG odpłynie od niej wtedy do instalacji trafi odparowany gaz z butli co spowoduje spadek ciśnienia i przełączenie.
Na odparowany LPG z butli też się da jechać lecz nie za szybko bo lotny nie nadąża przeciskać się przez rurkę, dodatkowo intenstwnie parujący w butli gaz chłodzi ją co powoduje większy spadek ciśnienia i jeszcze mniej przedostaje się przez rurkę.
Więc może się tak zdarzyć że ledwo co dojedzie się na gazie do domu (ostrożnie operując pedałem gazu) a na drugi dzień przejedzie się ostrożnie jeszcze 10km.
Na odparowany LPG z butli też się da jechać lecz nie za szybko bo lotny nie nadąża przeciskać się przez rurkę, dodatkowo intenstwnie parujący w butli gaz chłodzi ją co powoduje większy spadek ciśnienia i jeszcze mniej przedostaje się przez rurkę.
Więc może się tak zdarzyć że ledwo co dojedzie się na gazie do domu (ostrożnie operując pedałem gazu) a na drugi dzień przejedzie się ostrożnie jeszcze 10km.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
A może najnormalniej w świecie w zbiorniku nagromadziła się woda. Kiedyś o tym słyszałem, że po jakimś czasie tak właśnie jest (nie wiem tylko czy może to być spowodowane jakością gazu). Należy odkręcić zbiornik i spuścić wodę.
No i najważniejsze pytanie. Problem pojawił się nagle czy jest tak od jakiegoś czasu?
No i najważniejsze pytanie. Problem pojawił się nagle czy jest tak od jakiegoś czasu?
Kupiłem auto jakieś 3-4 miesiące temu i od tamtej pory tak jest. W tym aucie gaz był założony w 2010 r. i to była taka zwykła instalacja nie sekwencja. A na początku tego roku koleś założył sekwencje. Tylko niestety posiał gdzieś na nia kwity i nie mam do niej żadnych papierów Aby tylko na zbiornik mam.Francis1982 pisze:No i najważniejsze pytanie. Problem pojawił się nagle czy jest tak od jakiegoś czasu?
[ Dodano: 2013-01-31, 08:40 ]
A ostatnio pierwszy raz od momentu kupna udało mi się zatankować ponad 30 litrów Butla 40 la weszło 37 litrów Niestety przy kolejnym tankowaniu gazu wszystko wróciło do normy i znowu nawet 28 nie wchodzi... Nie wiem o co tu chodzi