Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK SEKWENCJA] szarpie na gazie

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

[ABK SEKWENCJA] szarpie na gazie

Post autor: masteretsam » 29 lis 2012, 10:07

Zakładam nowy temat bo problem nietypowy i nie poruszany jeszcze na forum. Chodzi o to że załozyłem sobie 2 lata temu sekwencje LPG TECH 504, od samego poczatku bbyly z tym gazem problemy ale i na benzynie samochod nie chodził dobrze, z benzyna sie uporałem wymianiełme kable, swiece, kopułke, palec, przepływomierz nawet 3 razy regulator cisnienia paliwa, czujnik temp ecu. Po tym wszystkim autko chodzi jak mazenie na benzynie chociaz bardzo sporadycznie cos sie zaiwesza i auto ma muła straszniego (ale to problem drugozedny i niezbyt uciazliwy i po zgaszeniu i odpaleniu silnika problem znika). Po wymianie tych rzeczy pojechałem na ponowną regulację gazu bo nie dało sie na tym gazie jezdzic, teraz samochod mi szarpie na gazie i przerywa i gazownik mowi ze nic nie moze na to poradzic bo to wina zaworów na jednym z cylindrów dokładnie to na pierwszym, ale mi wydaje sie ze robi mnie w hu..a bo po porstu cos spartolił i szkoda mu kasy zeby to zrobic jak nalezy bo gaz mam na gwarancji. Co mozecie mi doradzic w takiej sytuacji bo juz nie mam pomysłow poza takim zeby jechac do innego gazownika na porade.

Awatar użytkownika
zana
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 461
Rejestracja: 30 lis 2008, 21:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: zana » 29 lis 2012, 10:20

Moja v-ka podobne objawy miała jak siadły mi wtryskiwacze od gazu. Po ich wymianie jest już ok. Ale może warto podskoczyć do innego gazownika i zobaczyć co powie, jak na benzie jest ok to co mają tu zawory? Wtedy i na benzie było by źle, tak mi się wydaje :roll:

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 29 lis 2012, 13:15

Co do tych zaworów to też mnie sie tak wydaje dlatego najrozsądniejszym wyjsciem bedzie wizyta u gazownika, ale moze ktos tutaj jeszcze bedzie miał ciekawe propozycje

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 lis 2012, 19:23

Jak nie masz zapału samemu dochodzić o co biega ani walczyć z gazownikiem to pozostaje Ci udanie się do innego warsztatu.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 30 lis 2012, 05:56

walczyłem juz długo bo 2 lata ale moje pomysly sie koncza a prawie wszystko co ma wpływ a natkie objawy zostało wymienione. Coś kiedys czytałem ze moze to byc wina wtrysków gazu bo ponoc do abk powinny byc 1 ohmowe bo 4 ohmowe sa za wolne ale nie wiem ile w tym prawdy bo juz kilka razy sie naciełem na takich wyczytanych bzdurach.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 lis 2012, 10:31

Trzeba było jakoś bardziej go przyduszać przez te 2 lata, postraszyć rzecznikiem konsumenta, zażądać demontażu instalacji albo pojechać do warsztatu w którym by ogarneli a następnie pójść do niego z rachunkiem. Choć miał podstawy aby nie naprawiać bo z tego co napisałeś samochód nie był w pełnie sprawny na benzynie co uszłoby przy instalacji mieszalnikowej ale przy sekwencji to już gorzej.

Jakiej firmy masz wtryskiwacze? Pewnie Valteki albo coś podobnego do nich. W ich wypadki te o mniejszej rezystancji rzeczywiście są deczko szybsze ale to tak mała różnica że nie warto sobie zaprzątać tym głowy.
Na słabych wtryskach dałoby się ogarnąć ale trzeba by dać małe dysze, które spowodują że przy wyższych obrotach z pedałem w podłodze będzie docierać za mało gazu i najlepiej byłoby ustawiać aby w tym zakresie pracował na benzynie.

Różnie dobrze problemem może być montaż, np. gazownikowi nie chciało się zdejmować kolektora i robić wkrętek przy wtryskiwaczach benzyny i dał gdzieś daleko.

Jeszcze sterownik tech może ograniczyć ilość zakładów, które się podejmą. Choć tech zdobywa w polsce coraz większa część rynku.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 03 gru 2012, 10:06

Co do gazu to mam nastepujący sprzet:
reduktor: LPG TECH SHARK
wielozawor: TOMACETTO
układ elektroniczny: LPG TECH 504
wtryski: LPG TECH RAIL 30
Tylko na ostatniej wizycie u gazownika ten zmienił wrtryskiwacze na nowe tamte były czerwone te wygladaja tak samo ale sa czarne i nie wiem niestety jaki model tych nowych. ale kultura pracy sie poprawiła na tych wtryskach przynajmniej na poczatku bo wtedy lekko przerywał. Gazownik mial koncepcje taka ze pierwszy cylinder mi nie dopala i ze cos jest z zaworami bo gdy pozostałe 3 chodza na gazie a tej jeden ba benzynie to było ok i slinik chodził jak nalezy. Ciekawe perypetie mam z tym sprzetem.

Jest jeszcze jedna sprawa odnosnie silniczka krokowego bo on chyba nie dział bo czy podłaczony czy odłaczony roznicy nie ma i tak sie zabieram zeby go wymienic tyle ze moj jest jakis gruby a kumpel w ABK ma cienki i podłuzny a na alledrogo sa takie i takie i napisane ze oba do ABK i nie wiem teraz jaki kupic :/

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 gru 2012, 11:32

masteretsam pisze: Gazownik mial koncepcje taka ze pierwszy cylinder mi nie dopala i ze cos jest z zaworami bo gdy pozostałe 3 chodza na gazie a tej jeden ba benzynie to było ok i slinik chodził jak nalezy.
Ja bym powiedział że coś jest nie tak z wtryskiwaczem na tym cylindrze albo jego wkrętką w kolektorze (w złym miejscu, źle zamontowana). Albo problem z układem wysokiego napięcia, ewentualnie gość spieprzył montaż albo emulator w techu nie działa i po przełączaniu na gaz ten cylinder chodzi na benzynie i gazie jednocześnie (ale chodziłby na 3 gary nawet podczas jazdy). Zawóry nie jest czuły na typ paliwa jak np. układ wysokiego napięcia.
Nie wiem czy to jest w techu ale mógł sprawdzić czy przy zmianie dawki na tym jednym wtryskiwaczu coś się zmieni.

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 04 gru 2012, 13:44

postaram sie przejrzec jak sa umieszczone te wkretki i najwyzej pojade do niego i zazadam przeniesienia wkretki bliżej głowicy. Bo ta pierwsze wkretka faktyczie wydaje sie byc daleko w porównaniu do wtrysku PB, zobacze jeszcze reszte i sie pomysli co dalej.

Patrzałem te wkretki i wszystkie umieszczone sa mniej wiecej tak samo tzn zaraz za wtryskiwaczem benzyny, tyle ze wtryski od benzy sa tak fajnie pod kątem ze benzyna prosto na cylindry leci a wkretki sa wkrecone prostopadle do kolektorea ssącego wiec pewnie dlatego taka lipa jest.

luksad2200
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 paź 2012, 14:06
Lokalizacja: połaniec

Post autor: luksad2200 » 04 gru 2012, 20:30

układ zapłonowy swiece kable moze cewki, wtryskiwacze raila to max 30tys

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 gru 2012, 16:18

cały zapłon na nowych czesciach jest a wtryski od gazu wymienione jakies 10tys km temu

Awatar użytkownika
Metal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1031
Rejestracja: 17 lip 2007, 00:03
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Metal » 05 gru 2012, 16:23


Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 gru 2012, 17:06

to dobre :) a co to i gdzie to?:) cos kiedys mi sie o uszy obiło:) a gdzie to jest i jak zdiagnozowac stan?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 gru 2012, 17:35

Wszystko o tym przekaźniku jest w linku który podał Metal.

Jeszcze dobrze by było pozamieniać wężyki dwóch wtryskiwaczy (na tym niesprawnym cylindrze i dobrym). Pozwoli to wykluczyć uszkodzenie pojedynczego tego wtryskiwacza jeśli po zmianie zmieni się cylinder na którym nie będzie pracować. I także zamienić wtyczki wtryskiwaczy z cylindra pracującego oraz tego problematycznego to pozwoliłby wykluczyć uszkodzenie sterownika lub jego okablowania.

Na tym jednym garze na gazie nie chce pracować na wolnych obrotach czy podczas jazdy też :?:

Awatar użytkownika
masteretsam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 176
Rejestracja: 30 gru 2009, 13:46

Post autor: masteretsam » 05 gru 2012, 18:04

Sory nie zauwazyłem linka, a ten twoj pomysł aldi nie wiem czy dam rade zrealizowac bo pierwszy cylinder poprostu niby nie dopala ja sam nie potrafie tego stwierdzic tylko gazownik mi tak powiedział a wiec nawet jesli pozamieniam jak mowisz i zacznie mi inny nie dopalac to i tak nie bede wiedział który i czy wogole nie ten sam co teraz, gazownik jakos przy uzyciu swojego komputerka to stwierdził.
A przerywa mi na postoju na wolnych obrotach i podczas jednostajnej jazdy i normalnego przyspieszania, jak jezdze dynamicznie i daje ostro gazu to nie czuc ze przerywa tylko przy zmianie biegu sie troszke jakby dławi i po chwili ciagnie dalej. Ogolnie na postoju to cała buda mi sie telepie ale tylko na gazie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl